Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Særdeles godt sagt Quayle!

 

Men det er desverre en økende trend man kan se i samfunnet at alt skal kontrolleres i større grad, og at staten vil ha mer og mer innvirkning i livene til mennesker som i, mine øyne hvertfall, overhodet ikke representerer en trussel for samfunnet. 

 

 

 

BTW: jeg er katolikk og er for legalisering, så ikke alle kristenfolk er gærne, noen tror på fri vilje også...  :p

7861283[/snapback]

 

Hvorvidt alle kristenfolk, eller religiøse for den saks skyld, er gærne er en helt annen diskusjon of off topic her :innocent:

 

Jeg er egentlig av den oppfatninga at desto mer man prøver å kontrollere desto mindre klarer man å kontrollere. Politet er lider av kraftig underbemanning og er opptatt med å fengsle folk som ikke skader andre enn seg selv. Politiets ressurser kunne vært brukt adskillig mer fornuftig og jeg synes det er påtide at politikerne innser dette snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd både alkohol og (kun en gang) cannabis. Må si at cannabis roer deg ned. Sprit får de fleste til å flippe og deretter slå ned noen. For å sitere Bill Hicks. " I have never seen anyone on pot get in a fight because, it's fuckin impossible ".

Endret av TomJ
Lenke til kommentar
men hvis du røyker på noen som har drukket så slåss de heller ikke :!:  :!:

7925551[/snapback]

jeg kjenner en, men han tror jeg er enestående i sitt slag.

han greier å bli sint da han røyker. har også sett han sloss etter han har tatt en fyrings, men da har det også vert alkohol inne i bildet, og muligens noe cola.

 

Men han er konstant sint :wee:

Lenke til kommentar

Har egentlig veldig lyst til å prøve hasj jeg, bare noen få ganger så klart. Klarer ikke å kvitte meg med lysten for å prøve det. Har alltid vært sterkt imot narkotika og slikt, og ser på meg selv som sunn og fornuftig og altdetder.

 

Men uansett, jeg har lyst til å prøve. Noen som kan gi meg noen tips for å få bort lysten? :/

Lenke til kommentar

Tror jeg skal prøve det. Kjæresten min har prøvd det 7-8 ganger før (fordelt på to år), og han vil ikke prøve det igjen, fordi han er redd for å skape en form for avhengighet. Men tror jeg skal prøve det uansett, høres behagelig ut. Dessuten er jeg lei av alkohol-rus, som ofte ender i kvalme og flauser.

Lenke til kommentar
Alkoholrusen gir deg ikke kvalme og flauser, selvsagt med mindre du ikke har kontroll da. Alt med måte, også naturlige rusmidler.

7931567[/snapback]

flauser skjer det vel en del av hvis du blir ordentlig drita :p

er en liten flause når jeg får vite at jeg var jævlig ful, jævlig godt humør og jævlig klåfingra i helga :wee:

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Hvorfor står det "hasj" i undersøkelsen? Hasj er, akkurat som mariuhana, cannabis. Cannabis er fellesbetegnelsen for planten som heter Cannabis Sativa, hasj er bare et av mange produkter man kan lage fra planten. ;)

 

Overraskende å se at så mange her på forumet har røyket cannabis.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Hvorfor står det "hasj" i undersøkelsen? Hasj er, akkurat som mariuhana, cannabis. Cannabis er fellesbetegnelsen for planten som heter Cannabis Sativa, hasj er bare et av mange produkter man kan lage fra planten. ;)

 

Overraskende å se at så mange her på forumet har røyket cannabis.

7932199[/snapback]

 

word

Lenke til kommentar
Hvorfor står det "hasj" i undersøkelsen? Hasj er, akkurat som mariuhana, cannabis. Cannabis er fellesbetegnelsen for planten som heter Cannabis Sativa, hasj er bare et av mange produkter man kan lage fra planten. ;)

 

Overraskende å se at så mange her på forumet har røyket cannabis.

7932199[/snapback]

Likevel: Det er et spørsmål om hvorvidt den som svarer har prøvd planten. Hasj er unektelig (og dessverre) den mest utbredte formen for cannabis i Norge, og som regel det man først kommer i kontakt med når man begynner med marihuana. Det er altså ikke så fryktelig fjernt likevel, selv om cannabis - som dere sier - er mer riktig :)

 

edit:

Jeg er ikke overrasket over høy andel brukere. Akkurat i denne tråden er det selvsagt en del, men majoriteten bruker det nok ikke. Vurder også hvor mange av oss som først og fremst kommer til diskusjon.no for å diskutere cannabis eller legalisering av cannabis/narkotika... Det har i alle fall pleid å være min innfallsport til de fleste fora på internett, selv om jeg i ettertid også kan finne på å engasjere meg i andre diskusjoner.

 

fra hasj-diskusjoner til tyngre stoff :D

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar
Likevel: Det er et spørsmål om hvorvidt den som svarer har prøvd planten. Hasj er unektelig (og dessverre) den mest utbredte formen for cannabis i Norge, og som regel det man først kommer i kontakt med når man begynner med marihuana. Det er altså ikke så fryktelig fjernt likevel, selv om cannabis - som dere sier - er mer riktig :)

7933303[/snapback]

Ser poenget ditt, men det er fortsatt feil formulert. I mange miljøer er marihuana det mest utbredte, selv om gutta ved Akerselva fortsatt selger hasj. Hasj er lettere tilgjengelig i det åpne markedet, men jeg kan love deg at i mer lukkede miljøer er det mange som har hatt første (og kanskje eneste) erfaring med mariuhana, ikke hasj.

Lenke til kommentar

dere som maser om hasj og heroin det henger ikke sammen

du er du og du må bare lære å holde deg kun til hasj.. du blir ikke avhengi du får ikke abstineser.. det enste me hasj er at hvis du digger å være ruset så slutter hasjen å virke så går du til sterkere stoffer men da er du bare dum..det er ikk hasjen sin feil det...

 

hasj er en ting det er en brun klomp me masse dritt inni men mariuana er en ren plante jeg tror ikke på den lager noe mer sykiske problemer enn alt annet vi opplever her i verden..

 

hva med antideprisiva? det focker me hjernen din det!

 

jeg tror oxo sykiske prblemer kommer ann på tankegangen din å hvordan du takler ting hva har det me hasj å gjøre? :hrm:

Lenke til kommentar
Alkoholrusen gir deg ikke kvalme og flauser, selvsagt med mindre du ikke har kontroll da. Alt med måte, også naturlige rusmidler.

7931567[/snapback]

Hvorfor drikke et rusmiddel som fjerner all kontroll, når det er akkurat kontroll du vil ha? :roll:

 

det enste me hasj er at hvis du digger å være ruset så slutter hasjen å virke så går du til sterkere stoffer

Dummeste jeg har hørt.

 

hasj er en ting det er en brun klomp me masse dritt inni men mariuana er en ren plante

Dritt? Det inneholder for det meste trichomer o.l. som kommer fra Cannabisplanten. Dette lages om til en klump (mange måter å gjøre dette på). Marihuana er budsene/blomstene osv. som vokser fra Cannabisplanten, som deretter blir tørket.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
hasj er en ting det er en brun klomp me masse dritt inni men mariuana er en ren plante jeg tror ikke på den lager noe mer sykiske problemer enn alt annet vi opplever her i verden..

7936509[/snapback]

Misbruk (altså overforbruk) av Cannabis kan føre til psykiske problemer, det er velkjent gjennom en mengde undersøkelser. Det er ikke noe vits å argumentere mot det. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...