Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så lenge man får fysiske tegn etter man har slutta med en ting, så er det fysisk. Tro meg røyk hver dag i et år så kan du komme å si etterpå at det er som sukker og brus. Jo psysisk gjelder alle stoff, men det er snakk om styrken. Heroin ligger man og spyr og driter samtidig og koser seg, men hasj så får man bare svake fysiske symptomer, og derfor blir det psysiske værst...men det ligger ikke bare i psyken.

7836078[/snapback]

 

Nå har det seg slik at jeg først røyka når jeg var rundt 18. Begynte å røyke fast så og si hver dag fra desember i forfjor med noen dagers pause avogtil og noen uker. Og da mest i bøtte, som ikke er det lureste og røyke på. Altså å bare svette litt ser jeg ikke på noe særlig pes :p Gått ned 4 kilo siden søndag :D hmm går alltid ned i vekt. Men nå er dag 3 ferdig og leggetid.

 

Så det er en fysisk reaksjon siden kroppen skal bli kvitt avfallstoffene fra stoffet sin du sier Fluesopp. Men vil ikke ta det som fysisk avhengighet.

 

Sånn til slutt. Det skjer ikke at jeg er villig til å gi opp jointen, det er som å gi opp ølen. Huskeregel for rusmiddler er enkel. Alt med måte

 

Ble vel litt uryddig :roll:

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Men lykke til ;)

sisst jeg hadde pause i høst, holdt jeg ikke lenger ut enn tre dager heller :p

Å neida, man blir ikke avhengig av hasj ;)

7834283[/snapback]

det har også kanskje litt med miljøet jeg henger/hengte i.

 

de kommer på døra for å ta med meg ut, og da er det vanskelig å si nei.

og det blir til at du kjøper litt, og da er du på god vei igjen :p

 

Avhengigheten er mere psykisk, da du har gjort det til en vane å røyke hver dag over en veldig lang periode. og du er vant til å ikke gjøre noe, bare læxen mens du er skakk. og det blir kjedelig mens du er nykter, og derfor vil du røyke mere. pluss at det er mye mye enklere å sovne i ruset tilstand, så det er uvant å måtte sove igjen i nykter tilstand.

Lenke til kommentar

Jeg skal til Amsterdam i April, det blir stas. Røyker også mindre en før, ca en gang i uka. Pleier å ha pauser og, og da har røykinga ingen negativ effekt på meg. Men jeg har en kamerat derimot som røyker røyker alt for mye, og han begynner å bli sløv. Så jeg ser negativene med det og.

Alt med måte så er det ikke noe problem etter min mening.

Lenke til kommentar
Jeg skal til Amsterdam i April, det blir stas. Røyker også mindre en før, ca en gang i uka. Pleier å ha pauser og, og da har røykinga ingen negativ effekt på meg. Men jeg har en kamerat derimot som røyker røyker alt for mye, og han begynner å bli sløv. Så jeg ser negativene med det og.

Alt med måte så er det ikke noe problem etter min mening.

7854234[/snapback]

 

Jeg regner med at du ville merket det på kompisen din om han drakk formye også;) Det er gjerne sånn med rusmidler, ikke bruk dem for mye. Jeg røyker ikke hasj, men jeg er for at folk skal få velge selv, innen rimelighetens grenser...

Lenke til kommentar
Oi? Er alkohol værre enn cannabis som allerede er ganske fælt? Da må vi jo legalisere det.

 

Try again.

7852832[/snapback]

 

hadde alkohol kommet nå så hadde det aldri blitt legalisert

7853027[/snapback]

OG HVEM BRYR SEG??!!?!

 

At alkohol er verre enn cannabis er IKKE et argument i denne saken, og jeg kommer ikke til å fortsette denne diskusjonene med dere før dere har insett det.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

før vi har innsett det, kom med noe nytt du da istedenfor å spy ut det samme gamle, jeg sa det bare for at det er verdens mest brukte setning i en sånn diskusjon, for du kommer ikke med en j..... fornuftig setning. Jeg har innsett mye rart jeg. Og det du sa nå håper jeg du holder også for da slipper jeg å lese tull.

Jeg kan tenke meg du har masse erfaring innen for dette området.

For cannabis er jo kjempe farlig og fælt, tenk om du møter en som har røykt en tjukkas..uff uff...han må vi sette i gapestokken, men jeg drikker meg dritings og havner i ape-stadiet.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
At alkohol er verre enn cannabis er IKKE et argument i denne saken, og jeg kommer ikke til å fortsette denne diskusjonene med dere før dere har insett det.

7857647[/snapback]

Greit nok at alkohol vs. cannabis ikke er et tema i denne tråden, men vi kommer ikke utenom å sammenligne med alkohol når det gjelder en eventuell revurdering av lovene rundt andre virkelig rusgivende rusmidler som f.eks. cannabis. Alkohol er et rusmiddel folk flest har et forhold til, og å sammenligne med dette i debatter om cannabis er bare naturlig.

Det er også vanskelig, om ikke umulig, å føre en debatt om skadevirkninger av cannabisbruk og -misbruk, uten å trekke inn faktorer som kulturen og miljøet rundt bruken.

 

Akkurat det sistnevnte er det nok gjort for lite forskning rundt, men såvidt jeg vet er det stor enighet om at:

1. Trappetrinnsteorien er i beste fall svært tvilsom. Cannabis' status som ulovlig rusmiddel er en sterk bidragsyter når det kommer til å holde liv i denne.

 

2. Cannabis forårsaker i liten grad psykiske problemer. Det er bevist en sammenheng mellom cannabisbruk og psykiske problemer, men denne sammenhengen tillegges i hovedsak at "plagede" mennesker i mye større grad enn andre oppsøker rus som selvmedisinering eller virkelighetsflukt.

 

3. Manglende kunnskap og reell faktaformidling bl.a. når det gjelder det forebyggende arbeidet i skolen, for ikke å nevne foreldres kunnskapsnivå, og direkte propaganda som gjerne inkluderer løgner eller forvridde/manglende fakta, er med på å redusere ungdommens respekt for autoritetene, samt rusgivende stoffer. I tillegg fører stigmatiseringen til at cannabisbruk hos unge gjerne blir en "varm potet", slik at disse får bruke eller misbruke cannabis og andre ulovlige rusmidler uforstyrret. Ungdomsskole- og videregående elever som røyker i stedet for å gjøre hjemmearbeid, og gjerne skulker for å gjøre det samme (eller til og med røyker seg fjerne på skolen) er et problem som følger av dette. (Dog ikke utelukkende, ungdom i den aktuelle alderen har gjerne et annet forhold til ansvar og forpliktelser enn de med noen flere år på baken.)

 

Skulle gjerne sagt mer i denne posten, men av ukjente grunner stopper det alltid opp for meg før eller siden i forbindelse med debattinnlegg og andre saklige greier. Cannabis har ikke noe med saken å gjøre. :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva som hadde skjedd med denne debatten om alkohol hadde blitt kriminalisert. Men sant nok, at alkohol er værre er jo egentli ikke et skikkelig argument (men samtidg også det beste) . Hvis man ser på hvilke fordeler cannabis har så stiller det sterkere enn alkohol.

 

Den eneste praktiske medesinske fordelen alkohol har er vel å sterilisere. Cannabis kan være smerte stillende og beroligende.

Ulempene med alkohol er mange, du har f.eks. leversvikt, det tar knekken på hjerneceller osv. Ulempene med cannabis er fortsatt noe uklare, men det påstås at man kan få dårligere potens over tid, og at man kan få nervøsitet / paranoia. Men det er fortsatt uklart om cannabis ene og alene forårsaker dette. Så for min del er saken ganske klar for øyeblikket.

 

Hvis MS pasienter ønsker å prøve cannabis, så synst jeg de skal få gjøre det. Hvis det gir dem en bedre hverdag.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
før vi har innsett det, kom med noe nytt du da istedenfor å spy ut det samme gamle,

7858233[/snapback]

161 sider. Dette er neppe nytt.

 

Men greit. Poenget med den setningen over var at det hjelper ikke at alkohol er værre enn cannabis, for det er ikke et argument. Du kan ikke sammenligne konsekvensene til det ene rusmiddelet med det andre, for begge har konsekvenser. Vi har det ene, alkohol, trenger vi da det andre, cannabis?

 

Hvorfor ikke kvitte oss med alkohol sier du? Ja, good luck med det! Noe gir meg den følelsen av at en sånn ordning kan ende... litt skjevt. Det var en ganske spent situasjon da røykeloven kom, husker du sikkert.

Del to er at alkohol er en tradisjon i Norsk kultur, og ikke bare i Norsk kultur, men alle kulturer. Hva drakk vikingen? Alkohol. Hva røkte vikingen? Mye rart, men ikke cannabis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...