Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

L4r5: Meget bra innlegg syns jeg :)

7791703[/snapback]

Takk skal du ha... Skriver bare slik som jeg føler det, men er godt å se at folk faktisk leser det jeg har å si.

Sliter noe jævlig med å holde meg nykter for tida. Jeg HAR pengene til å kjøpe og reven er bare en telefonsamtale unna. Men nå har jeg holdt meg rein i 12 uker. Antagelig så er pissprøvene mine reine nå om jeg hadde kommet i en situasjon der jeg måtte levere det. Likevel så er det jævlig vanskelig å finne motivasjonen til ikke å ringe etter et gram eller fem. På den annen side så hadde det vært så jævlig kjipt å starte på null dager igjen. Er tross alt oppe i 84 dager nå... Fuck! får se i morra om jeg sprekker eller ikke. Er bare så jævlig kjipt å ikke få sove pga angst og annen faenskap. Og når jeg ikke får sove så går det ut over kurset jeg går på. Noen ganger er det å fyre opp en jonas alt jeg kan tenke på. Jeg kan bokstavelig talt kjenne lukta og smaken. Jeg sitter med handa på telefonen og går igjennom kontaktlista og tenker: "Hvem er det som gidder å levere?" (Jeg gidder jo ikke bevege meg FOR langt for å få shiten da :p)

Hittils så har det blitt med tanken...

Nei faen jeg tror jeg tar den telefonen i morra... Sobrila jeg fikk av legen for angsten min er snart spist opp. Klarer ikke tenke på hva jeg skal gjøre når de er vekk.

Blir vel å falle tilbake til et mønster med selvmedisinering. Får bare sørge for at det ikke blir så ofte at jeg svetter når jeg slutter igjen...

Faen dette suger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener det som må til for å forhindre misbruk, er økt forskning på bi-effekter (både sosiale og medisinske), og økt folkeopplysning om resultatene av denne forskningen.

 

Nå vet jeg ikke nok om farene ved THC, men jeg har hørt det finnes noen (paranoia og hukommelsessvikt bl.a.). Dette bør klargjøres og publiseres, hvis det er slik at det hersker tvil om saken.

 

7788626[/snapback]

 

Morsomt du sier dette for de har faktisk brukt enorme mengder penger paa dette helt siden 50 tallet. Skulle du kunne dokumentere noesom helst nytt ville du blitt forgyldt av avholdsbevegelsen for det er faktisk slik at cannabis/hasj er ett langt mindre skadelig stoff enn f.eks. alkohol.

 

Oekt folkeopplysning er faktisk det internett er bra paa. Tidligere var nesten all informasjon i regi av avholdsbevegelsen/"rusmiddelomsorgen", de hadde vel naermest monopol paa folkeopplysning foer internett, og det du sitter og sier beviser akurat det faktum at de lognene som er spredd igjennom hele din oppvekst faktisk har virket saa langt. Den neste generasjonen vil paa den andre siden faktisk se at cannabis og en rekke andre substanser er langt mildere og skadelige enn alkohol og i mange tillfeller velge dem. I tillegg vil organisasjoner som UNG-Dum mot narkotika maatte bruke aartier paa aa forsoeke bygge opp ny tillitt etter at det meste de har sagt i 20 aar faktisk har vaert jug og fanteri.

 

Og om du i fremtiden onsker mer informasjon om rusmiddler sjekk ut wikipedia.no, det er ett faktabasert oppslgsverk hvor informasjonen kun skal vaere faktabasert og ikke skrives av organisasjoner med en agenda.

 

 

 

Beklager oe ae og aa, men dette skrives paa ett thailandsk tastatur.

Lenke til kommentar
L4r5: Meget bra innlegg syns jeg :)

7791703[/snapback]

Takk skal du ha... Skriver bare slik som jeg føler det, men er godt å se at folk faktisk leser det jeg har å si.

Sliter noe jævlig med å holde meg nykter for tida. Jeg HAR pengene til å kjøpe og reven er bare en telefonsamtale unna. Men nå har jeg holdt meg rein i 12 uker. Antagelig så er pissprøvene mine reine nå om jeg hadde kommet i en situasjon der jeg måtte levere det. Likevel så er det jævlig vanskelig å finne motivasjonen til ikke å ringe etter et gram eller fem. På den annen side så hadde det vært så jævlig kjipt å starte på null dager igjen. Er tross alt oppe i 84 dager nå... Fuck! får se i morra om jeg sprekker eller ikke. Er bare så jævlig kjipt å ikke få sove pga angst og annen faenskap. Og når jeg ikke får sove så går det ut over kurset jeg går på. Noen ganger er det å fyre opp en jonas alt jeg kan tenke på. Jeg kan bokstavelig talt kjenne lukta og smaken. Jeg sitter med handa på telefonen og går igjennom kontaktlista og tenker: "Hvem er det som gidder å levere?" (Jeg gidder jo ikke bevege meg FOR langt for å få shiten da :p)

Hittils så har det blitt med tanken...

Nei faen jeg tror jeg tar den telefonen i morra... Sobrila jeg fikk av legen for angsten min er snart spist opp. Klarer ikke tenke på hva jeg skal gjøre når de er vekk.

Blir vel å falle tilbake til et mønster med selvmedisinering. Får bare sørge for at det ikke blir så ofte at jeg svetter når jeg slutter igjen...

Faen dette suger!

7829073[/snapback]

 

Prøv å la være å sprekke...er ikke noe artig å starte på null, Sliter med mye angst selv( går på Rivotril..begynte med sobril). Og andre psykiske ting som river inni meg som vil at jeg skal havne på kjøret igjen. Ene grunnen er kanskje at jeg er livredd for et nykternt liv, for det er så forbanna jævlig å kjenne på all den dritten som er inni meg. Jeg ser ikke på reven som ille, men den er ille for meg og deg. Begynner jeg å røyke foreks. fast igjen så går det ikke lang tid før diverse andre ting er blitt bytta ut med reven. Uansett så håper jeg at du klarer å la være å gjøre den lille tingen som snur alt opp\ned. Hvis du trenger noen å blåse ut på så kan du sende meg en pm hvis du vil:)

Du har klart 12uker så skal du kaste bort alt med en jonas igjen? Prøv å få deg en trygg platform..det jeg mener er vent med å røyke igjen til den dagen du ikke er redd for alt det du er redd for. Har du angst når du røyker også eller bare når du er nyktern?

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Har du angst når du røyker også eller bare når du er nyktern?

7829830[/snapback]

Angsten er der hele tida, men når jeg røyker så døyver jeg den i hvertfall mens jeg er stein.

 

*snip*

Nå har ikke jeg fulgt med helt her, men har du bare drevet med hasj?

7829852[/snapback]

Nei.... Har brukt mye annet også. I motsetning til mange andre så begynte jeg ikke med reven. Har brukt en del speed, knips, cola, diverse piller, + diverse men kutta ut det meste til fordel for reven.

 

edit: Nå har jeg vært helt nykter i 85 dager og en time... Får prøve å la det bli litt lenger da ;) Men helt ærlig... hadde jeg hatt tilgang på noe i går så hadde jeg sprekt...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Siden ting er så offtopic må jeg spør deg om en L4r5. Er det bare bønna du har suget etter eller har du vært borte i mer? Ikke frekt ment :blush: men stå på :D Tenker med tanke hva du har brukt da

 

Sitter på dag 3 selv nå, bare røyka litt for mye som man fint sier det :p Mest irriterende er når man blir altfor varm når man skal sove. Takk og lov at jeg ikke har problemer med å sove, eneste er litt svette. Pluss at jeg føler meg mer våken.

Endret av disabled
Lenke til kommentar
Siden ting er så offtopic må jeg spør deg om en L4r5. Er det bare bønna du har suget etter eller har du vært borte i mer? Ikke frekt ment  :blush: men stå på :D Tenker med tanke hva du har brukt da

Er vel bare bønna jeg kjenner suget fra nå... Det er vel egentlig bare psykisk. Sier som Joachim "Jokke" Nielsen i sangen Nykter: " Hva ska man gjøre når man egentli aldri har gjort no særlig?"

De andre tingene har jeg ikke brukt så mye som den for å si det sånn. Har bare vært litt sånn periodevis.

 

Sitter på dag 3 selv nå, bare røyka litt for mye som man fint sier det :p Mest irriterende er når man blir altfor varm når man skal sove. Takk og lov at jeg ikke har problemer med å sove, eneste er litt svette. Pluss at jeg føler meg mer våken.

7831409[/snapback]

Ønsker deg lykke til videre :)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Sitter på dag 3 selv nå, bare røyka litt for mye som man fint sier det :p Mest irriterende er når man blir altfor varm når man skal sove. Takk og lov at jeg ikke har problemer med å sove, eneste er litt svette. Pluss at jeg føler meg mer våken.

7831409[/snapback]

jeg merket det, da jeg etter nyttår bestemte meg for å ha en laaang pause.

men jeg fikk ikke sove, ble litt fortere sur, og svettet mere når jeg sov/skulle sove...

så jeg startet igjen, jeg greide det ikke. Men jeg ville ikke fortsette å røyke hver dag, så jeg tok en tre dagersfylla, uten noe fyrings, og da lærte jeg meg å sove igjen av meg selv. det var mitt hovedproblem, jeg fikk ikke sove. men da jeg klarte det, så tenkte jeg ikke noe over at jeg vil ha. gjør ikke det nå heller.

Så nå røyker jeg ca 2 ganger i uka, og da blir jeg påspandert :p

 

 

Men lykke til ;)

sisst jeg hadde pause i høst, holdt jeg ikke lenger ut enn tre dager heller :p

Lenke til kommentar

Det eneste folk har sagt er at man blir ikke fysisk avhenging av det, men det er psykisk og det går ikke ann å bortforklare det. Men avhengigheteten er mer som med sukker og brus for min del. Går greit å holde seg unna men vil en holde seg unna eller ikke.

 

Høres kanskje useriøst ut men det er sånn jeg ser avhengigheten. Internet er jeg mer avhenging av!

Endret av disabled
Lenke til kommentar

så lenge man får fysiske tegn etter man har slutta med en ting, så er det fysisk. Tro meg røyk hver dag i et år så kan du komme å si etterpå at det er som sukker og brus. Jo psysisk gjelder alle stoff, men det er snakk om styrken. Heroin ligger man og spyr og driter samtidig og koser seg, men hasj så får man bare svake fysiske symptomer, og derfor blir det psysiske værst...men det ligger ikke bare i psyken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...