Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Problemet med å legalisere det er også at bruken av det økes, og når folk har røyket i 20 år kommer dem å tigger om trygd..

 

Feil igjen.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/15/479792.html

 

(Dagbladet.no:) Færre røyker hasj hvis det blir lovlig

 

600 000 færre cannabisbrukere på tre år etter liberalisering i England og Wales.

 

I januar 2004 ble cannabislovgivningen liberalisert i England og Wales. Politiet har, som hovedregel, sluttet å arrestere folk for besittelse av det omstridte rusmiddelet.

Ferske tall fra britiske myndigheter tilbakeviser påstandene om at en liberal cannabispolitikk vil føre til økt misbruk, melder avisa The Independent.

 

hasj2_280_1160904380.jpg

Endret av person
Lenke til kommentar

mange som drikker alkohol som også kommer og ber om trygd, mange som ikke får seg jobb som også ber om trygd, mange som er arbeidsuføre som også ber om trygd eller uføre trygd eller.no så det er vell strengt tatt er ræva argument.

 

Og selv om det er ferre i england og wales som røyker tror jeg ikke det er noe og støtte seg til, statistikker er bull. Men hva kan man da høre på? ingenting vell!

Lenke til kommentar
Og du tror at alle vi er sånn? Det er nok bare de som er litt sånn fra før av ;)

 

Tror du samfunnet blir sånn "yo" når de blir legalisert? Tror du flere kommer til å røyke?

7708590[/snapback]

 

Tror ikke samfunnet blir "yo" nei, du spurte hvilke folk jeg visste om, ikke åssen jeg trodde samfunnet kom til å bli. Ja, jeg tror det er flere som kommer til å røyke hvis det blir legalisert. Ikke det at det bryr meg. Folk må få gjøre hva de vil, så lenge jeg får gjøre hva jeg vil.

Lenke til kommentar
snakker bare av egen erfaribg men må si dette:

Misbruk ER og BLIR misbruk...

moderat bruk  av cannabis er  i mine øyne bedre en moderat bruk av moderat bruk av lovlige midler

7709559[/snapback]

 

Litt mye moderat bruk? :p

 

Alt med måte er det noe som heter. Antar at det gjelder for cannabis også. Uansett, så ser jeg med andre øyne på en som jeg vet bruker hasj enn en som drikker seg drita to ganger i uka. Sikkert bare en kulturforskjell, men det er nå en gang sånn.

Lenke til kommentar

Akkurat. Det er fordommer mot folk som bruker ulovlige rusmidler. Denne holdningen er akkurat det som gjør at de blir utstøtt fra samfunnet, mister venner, familie, jobb og resten av livet. Skam dere!

 

Dessuten sa du at folk bare må få lov å gjøre som de vil, så da skjønner jeg ikke hva du argumenterer for.

 

Det å drikke seg drita to ganger i uka er mye mer skadelig enn Cannabis vil være om du røyker det to ganger daglig.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
snakker bare av egen erfaribg men må si dette:

Misbruk ER og BLIR misbruk...

moderat bruk  av cannabis er  i mine øyne bedre en moderat bruk av moderat bruk av lovlige midler

7709559[/snapback]

 

Litt mye moderat bruk? :p

 

Alt med måte er det noe som heter. Antar at det gjelder for cannabis også. Uansett, så ser jeg med andre øyne på en som jeg vet bruker hasj enn en som drikker seg drita to ganger i uka. Sikkert bare en kulturforskjell, men det er nå en gang sånn.

7709582[/snapback]

En som bruker cannabis en gang i blant risikerer ikke det samme som som en som overpiser eller en som drikker seg dritings en gang i blant... MODERAT bruk er en som koser seg en gang i blandt ikke en som lar det ta overhånd (slik som jeg til tider lot det ta. Misbruk er å la det ta overhånd) En som drekker seg dritings fra tid til annen risikerer fortsatt døden, en som røyker for mye en gang iblandt risikerer ikke annent enn at han sovner... Ved mer enn moderat bruk (mer enn en gang i blandt) er man alltid utsatt for alskens bivirkninger.

 

(tar forbehold for skrivefeil som skyldes lovlig bruk av rusmidler da jeg ikke akkurat er edru, men i det minste er lovlig... Er over 9 uker siden jeg var borti noe ulovlig)

Lenke til kommentar
Dessuten sa du at folk bare må få lov å gjøre som de vil, så da skjønner jeg ikke hva du argumenterer for.

7709613[/snapback]

 

Jeg sa at de må få gjøre hva de vil, korrekt. Sa også at jeg ser på dem med andre øyne, som i at jeg helst ikke vil ha så mye med de å gjøre. Er mitt valg. Det irriterer meg ikke eller noe.

Lenke til kommentar
Du er full av fordommer. Det er akkurat dette den norske stat har klart å presse inn i hodet ditt gjennom hele oppveksten. Løgn og propaganda.

7709655[/snapback]

Helt enig! Cannabis er ikke verre enn lovlige rusmidler... Lovlige rusmidler (som etanol) er bare mer annerkjent og godkjent av den almenne befolkning. Skulle man valgt et rusmiddel ut i fra bivirkninger og positive virknigner i dag så hadde cannabis vinni LETT forann etanol! ! ! !

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Ikke bare cannabis. :)

 

Ja det er mye fordommer og propaganda i hode på folk. Man kan nesten ikke ha en normal diskusjon med noen som er sterkt imot dette uten at de begynner å samenligne hasj med heroin.... Og hvordan mannen på gata begynte ruskarieren med hasj...

Noe som er et idiotisk argument. :!:

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Ifølge eksperter så er visst piller et alternativ, valium osv. :!:

Men når man ser på folk som har blitt hektet på piller så er jeg ikke helt enig, og ta ei helg med et glass vann og piller ser jeg heller ikke for meg som et rusalternativ som hadde virket i praktis...

Men kanskje noen andre hadde likt det. :p

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Ifølge eksperter så er visst piller et alternativ, valium osv. :!:

Men når man ser på folk som har blitt hektet på piller så er jeg ikke helt enig, og ta ei helg med et glass vann og piller ser jeg heller ikke for meg som et rusalternativ som hadde virket i praktis...

Men kanskje noen andre hadde likt det. :p

7709714[/snapback]

Jeg må si at det å knekke en pakke sobril på en helg frister mer enn en å røyke en 10'er i løpet av en helg, men er forsåvidt enig... Piller er lovlig men er et uhyre mer farlig alternativ enn jointen,,, Kjenner folk som er blit hekta på diverse piller. Er ikke akkurat et morsomt syn for å si det sånn!

 

 

Edit: Nå skal jeg tilfeldigvis hente en pakke sobril imorra... Men det er en ting jeg har lovet meg selv å ikke misbruke. Tar det kun når jeg har akutt angst...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

11 stater i USA tillater medisinsk marihuana. Denver har nå legalisert Cannabis.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1148585.ece

 

Søsteren til Jens Stoltenberg vil legalisere Cannabis:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article549777.ece

 

Det er så mange nyheter som dette DAGLIG når for tiden. Synd at de ikke blir store nok. Norske medier har vel sine fordommer de også.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...