Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare en var så ærlig og spørrende at han/hun inrømmet at dette med gateway drug til sterkere saker hadde h*n ikke mye viten om og spurte om noen hadde tall.

Det er for tiden tilogmed på helse og sosialfag ingen som tror på dette "hasj fører til sterere stoffer" argumentet, og den siste undersøkelsen jeg så nevnt ligger her(http://www.norml.org/index.cfm?Group_ID=7118)

For å gjenta hva som er dokumentert tidligere så er det slik at "rebelsk" ungdom, de som begynner tidlig med tobakk, sex, alkohol, politi, skulking etc er i risikogruppen. Norske og utenlandske undersøkelser viser også at flertallet(ikke snittet) av tunge rusmisbrukere i norge har hatt en drittal barndom, gjerne med misshandling, omsorgssvikt og sexuellt missbruk. Det viser seg også at mennesker med denne bakgrunnen lettere og oftere får mentale lidelser senere i livet enn mennesker med en annen bakgrunn.

Husk nå at det jeg refererer er hvordan det stort sett er statistisk og vitenskaplig, og uansett hva statistikken sier så vil dere sikkert kunne finne unntak uten at det endrer det statistiske resultatet.

Og til den som lurte : Nei man får ikke clamydia på lungene, eller noe annet sted, av hasj. Man får klamydia av han som sugde på pipa før deg. Clamydia er ett virus eller bakterie, husker ikke hvilken og ikke spiller det rolle heller for begge hadde blitt brent opp ved røking.

Atter ett tilfelle hvor : "Urent utstyr suger."

Endret av forbudt
Lenke til kommentar

angående hygiene Forbudt, utrolig bra sagt og så j...... sant.

Og det med misbruk osv. blir så tøft å håndtere at man begynner å "selv-medisenere" seg for å glemme. Og selv om man jobber med tinga man har opplevd så tar det også lang tid før man klarer å leve uten rus.( dette er sagt utifra hva jeg har opplevd selv)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så en dokumentar om at hovedgrunnen til at cannabis er ulovlig er pga store oljefirmar etc som hadde tapt enorme mengder med penger vis det hadde vært lovlig å dyrke hemp til bruk av tekstil og mye annet. Dermed har de spredd mye falsk propoganda angående cannabis sånn at allmennheten ikke vil godta det.

Lenke til kommentar

Morsomt. Men alkohol er jo det som ''normale'' folk liker... Merkelig at så mange som klikker på hasj men overser totalt hva stoff alkohol er. Mange som ikke forbinder alkohol med stoff. Men alkohol er like ille og værre enn mange andre stoffer.

Det har bare så mye med kultur, og hva som er akseptert eller ikke...

Lenke til kommentar

Nja, vet ikke helt hva jeg skal si om det programmet. Bra til tider, men de gikk jo minimalt innpå Cannabis.

Likte ikke helt at hun fremstillte Alkohol som et rusmiddel som gjør deg glad eller at du begynner å le slik som hun gjorde. Det er hvertfall ikke tilfelle hos meg.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk begynner med det. :(

Hører bare den gamle greia om å være tøff, eller at man gjør det fordi man er deppa.

7635102[/snapback]

Der har du oppskriften på hvorfor folk bruker rusmidler. :!:

Vell jeg kan ikke si noe annet enn( prøv det en gang før du dømmer... Så finner du det ut.

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

ja det har du helt rett i, og det veldig typiske scenarioet er at personen har opplevd misbruk psykisk, fysisk osv. Men så klart det finns de som kommer fra dødsfine familier osv. som begynner med ting og tang. Så har man det klassiske presset fra såkalte venner( de som prøver å presser deg, kaller deg feig osv. så spark de ut av livet ditt, de er ikke venner )

Lenke til kommentar

Fenomenet gruppepress kan være en årsak til noen prøver det.

Hvordan man personlig kan oppleve som gruppepress er alt ifra til dine ''venner'' maser på deg, men noen kan sikkert oppleve gruppepress bare ved at venner har testet stoffet

og man føler seg presset på en måte pga man vil passe inn.

Bare en teori. Men er det så feil? :p

Noen kan har hatt andre vanskeligheter i livet som gjør at man kan borti rusmiddler.

Feks stress relatert som feks dødsfall osv, som fluesopp sier.

Men det er mange som gjør det pga de vil. Bare for nysjerigheten' teste noe nytt osv.

Og det er nokk den gruppa som har levt en fint liv som og har prøvt slike stoffer som man meget sjeldent hører om.

Jeg tror og spesielt den siste siden er det mange. Den gruppa som man aldri vil tro eller

mistenker for å bruke noe annet enn det som er lovlig.

En grunn er at de som normalt er på kjøret er noe folk hører om, det er den gruppa som blir hørt(For å si det slik. De kan feks være på kanten på andre sider av loven. :hmm:

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Det du tror er riktig, det har kommet mer og mer frem cola-misbruk og tjall osv. blant topp-folk, politikere og andre man ikke kan tenke seg. Rettere sagt det er misbrukere i alle miljøer.Så jeg er dønn enig med deg The_Free_Man.

Det som er idiotisk er at folk generelt dømmer gate-misbrukere nord og ned, så forguder de et band der alle vet at de bruker stoff. Da snakker vi.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk begynner med det. :(

Hører bare den gamle greia om å være tøff, eller at man gjør det fordi man er deppa.

7635102[/snapback]

Du har fått mange svar allerede, men jeg slenger meg på.

Hvorfor prøver folk fallskjermhopping? Fjellklatring? Sex?

Folks motiver er forskjellige, og selv om rus brukes av mange som en flukt fra problemer, så er det mange flere som bruker rusmidler rekreasjonelt. Alle trenger å koble av litt, og forskjellige metoder fungerer for forskjellige mennesker.

Og når det kommer til selvmedisinering og virkelighetsflukt, så vil jeg tro at et flertall av de som er i slike situasjoner vil oppleve straff i form av f.eks. forelegg eller fengsel som negativt, og ikke noe som drar dem opp av søla og får dem på rett spor.

Din oppfatning av "narkotika" og folk som prøver et eller flere stoffer i denne gruppen, er sterkt preget av propaganda og stigmaen som omgir emnet. Men jeg er glad du inkluderer alkohol og nikotin, det gjør deg iallfall mer konsekvent enn de fleste andre som er imot legalisering (for ikke å nevne de fleste som er for).

Endret av fretex
Lenke til kommentar
Hasj skader hjernen og fører ofte til psykiske problemer senere i livet. Kjennte en som begynte med hasj i 15-16 års alderen, han døde noen år senere av heroin overdose. Så er nok best og holde seg unna!

5420963[/snapback]

JEg kjenner en fyr som pleide å spise spinat

ti år senere ble han påkjørt av en BMW

Sså det er nok best å holde seg langt unna spinat, ellers blir du påkjørt av en BMW

cannabis kan forresten ikke føre til psykiske problemer.. den kan bare hjelpe til med å utløse psykiske problemer man har fra før... så det så

alkohol derimot! DET kan gi psykiske problemer..

meningsmåling øverst her var forresten litt overaskende... TENK at det er så mange kriminelle narkomane rusmisbrukere her på forumet...

kanskje hasj vil gjøre deg til en internett nerd også! tenk på det du, før du røyker deg en joint

Endret av person
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...