Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Vi har ikke havnet litt OT nå?

7424469[/snapback]

 

Jo det har "vi" sannsynligvis hvis du "strengt" definerer trådtittel, men ærlige innfall er nettopp det, og hvis slike innfall kan hjelpe medmennesker så betyr det mere enn forumetikett, fordi det løfter forumet til noe annet enn noe teknisk informativt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så sinnsylt få som vet hva hasj egentlig gjør med en, som ikke er røykere selv. Blir gal av å høre på at hasj er farlig, det er verken farlig eller vanedannende. Og det at hasj fører til tyngre stoffer er bullshit ass, da er det en tilfeldighet at de drev med det før de begynte med tyngre, ikke en sammenheng! Folk må slutte å høre på Pelle Politi som viser fram et års gammelt grammer og sier at dette er det farligste stoffet i verden altså.. Hvis det er så fordømt farlig, hvorfor finnes det så mange fristeder i verden for det da? Kjære Danmark har jo fristedet sitt i Christiana hvor du kan fritt røyke og det ligger tjaller lina opp på sånne boder som man har på Hamar Mart'n. I Asmterdam får du jo hasj brownies. Er disse folkene dumme og ignorante da kanskje? Eller kan det være at disse heller har sett sannheten? Det står faktisk i Bibelen at du skal røyke hasj og marihuana. "Du skal nyte av alle Guds skapelser her på jorden" elns..

 

Hasj er jo fremdeles legalisert noen steder i verden som legemiddel. Det burde det så absolutt vært her og. Og det at en person røyker hasj hver dag gjør han ikke mer ustabil av den grunn. Kjenner en som røyker daglig, har fast jobb, datter, bor i sitt eget hus og eier sin egen bil. Vi hører så mye om de som ikke "overlever hasjen" som noen påstår.. men er dere egentlig klar over at det fins så utallige mange røykere der ute som vi aldri hører om, eller legger merke til? Det er fordi de er akkurat som meg og deg.

 

Og en annen ting, det er faktisk nesten umulig at hasj fører til sterkere stoffer for hasj miljøet og de andre sterke stoffene er så uavhengige av hverandre at du ser nesten aldri en hasj røyker og en kokain miskbruker vanke sammen.

Lenke til kommentar

Veldig bra, er enig i det du sier. Alt for mange som har feil bilde av hasj/pot, folk som ikke har peiling tror det er mye mer villere/psykadelisk en det, det er. Man kan få en mye mer intens rus på alkohol, mange tror at hasj er helt-vilt. Det takket være mye falsk-prat.

 

Det står faktisk i Bibelen at du skal røyke hasj og marihuana. "Du skal nyte av alle Guds skapelser her på jorden" elns..

 

Heheh, kirken bannlyste også bruk av pot/hasj har jeg lest. Det var det hekser som drev med, det er også fortsatt en av grunnene til at det er tabu i samfunnet nå.

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar
Heheh, kirken bannlyste også bruk av pot/hasj har jeg lest. Det var det hekser som drev med, det er også fortsatt en av grunnene til at det er tabu i samfunnet nå.

Javel? Kilder?

 

Og tror det har lite med å gjøre at det ikke er så akseptert i Norge idag.

7475405[/snapback]

 

Er ikke 100% sikker, men er et lite tema i dokumentaren jeg posta link til noen sider tilbake. At kirken mente at vin(alkohol) var gudsdrikk og mary J var heksemiddel. Står ikke for at det er sant men du kan se i dokumentaren vis du ikke har sett den.

Lenke til kommentar

Var nettopp i barnevernsavhør der de prøvde å prakke på meg en pisseprøvekontrakt og bedyret at Alkohol er så mye bedre enn Marihuana. :hmm: Måtte også høre på en lang moralpreken, den gode trappen og den onde trappen og fikk masse flaue spørsmål foran moren min. og om at jeg burde ha dårlig samvittighet.

Gjør dette at jeg respekterer politiet mer? Nei... :mad:

 

sammendrag av avhøret:

"Koffør røyke du hasj?"

"Koffør har du ikkje dårlig samvittighet?"

"Har du noen straighte venna?"

"Skriv under på denne kontrakten så vi kan passe på deg dag og natt."

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Var nettopp i barnevernsavhør der de prøvde å prakke på meg en pisseprøvekontrakt og bedyret at Alkohol er så mye bedre enn Marihuana.  :hmm:  Måtte også høre på en lang moralpreken, den gode trappen og den onde trappen og fikk masse flaue spørsmål foran moren min.  og om at jeg burde ha dårlig samvittighet.

Gjør dette at jeg respekterer politiet mer? Nei... :mad:

 

sammendrag av avhøret:

"Koffør røyke du hasj?"

"Koffør har du ikkje dårlig samvittighet?"

"Har du noen straighte venna?"

"Skriv under på denne kontrakten så vi kan passe på deg dag og natt."

7480856[/snapback]

 

 

Skulle heller spurt:

 

Hva oppnår du med å røyke hasj?

Hva ønsker du deg mest av alt?

Beskriv vennene dine?

:)

Lenke til kommentar
Var nettopp i barnevernsavhør der de prøvde å prakke på meg en pisseprøvekontrakt og bedyret at Alkohol er så mye bedre enn Marihuana.  :hmm:  Måtte også høre på en lang moralpreken, den gode trappen og den onde trappen og fikk masse flaue spørsmål foran moren min.  og om at jeg burde ha dårlig samvittighet.

Gjør dette at jeg respekterer politiet mer? Nei... :mad:

 

sammendrag av avhøret:

"Koffør røyke du hasj?"

"Koffør har du ikkje dårlig samvittighet?"

"Har du noen straighte venna?"

"Skriv under på denne kontrakten så vi kan passe på deg dag og natt."

7480856[/snapback]

 

 

Nekt alt og ikke skriv under på noe. Men egentlig er du vel under 18 så om du skriver unde på noe så gjelder det ikke allikevel juridisk sett.

 

Men hva gjorde politiet i ett barnevernsavhør foresten?

Lenke til kommentar
Var nettopp i barnevernsavhør der de prøvde å prakke på meg en pisseprøvekontrakt og bedyret at Alkohol er så mye bedre enn Marihuana.  :hmm:  Måtte også høre på en lang moralpreken, den gode trappen og den onde trappen og fikk masse flaue spørsmål foran moren min.  og om at jeg burde ha dårlig samvittighet.

Gjør dette at jeg respekterer politiet mer? Nei... :mad:

 

sammendrag av avhøret:

"Koffør røyke du hasj?"

"Koffør har du ikkje dårlig samvittighet?"

"Har du noen straighte venna?"

"Skriv under på denne kontrakten så vi kan passe på deg dag og natt."

7480856[/snapback]

 

 

Nekt alt og ikke skriv under på noe. Men egentlig er du vel under 18 så om du skriver unde på noe så gjelder det ikke allikevel juridisk sett.

 

Men hva gjorde politiet i ett barnevernsavhør foresten?

7481142[/snapback]

Skrev ikke under på noe. hva politiet gjorde i et barnevernsavhør? Vet ikke. Jeg måtte møte opp på Manglerud Politistasjon og forklare alt.

Lenke til kommentar

 

Og en annen ting, det er faktisk nesten umulig at hasj fører til sterkere stoffer for hasj miljøet og de andre sterke stoffene er så uavhengige av hverandre at du ser nesten aldri en hasj røyker og en kokain miskbruker vanke sammen.

7465274[/snapback]

 

Dette er rent pølsevev. Jeg har i løpet av 20 år sett det motsatte skje uendelig mange ganger. Og du glemte pillemisbrukerene....dem er der dem også!

 

Jeg er også drittlei av å lese hvor forbasket sunt og bra det er å røyke hasj. At hasjrøykere forteller ungdommen hvor kult det er og hvor bra det er for kroppen er helt på trynet. Denne posten er rene reklamen for hasj og på grunn av slike diskusjoner der man fremstiller disse stoffene som rene vitamintilskudd er noe jeg må kjempe mot når min sønn blir gammel nok til å bli påvirket av slikt pisspreik.

Jeg trenger ingen vitenskapelige fakta eller bevis. Jeg trenger kun min egen erfaring. Jeg trudde selv det som mange sitter her og innbiller andre - at hasj og cannabis er helt ok og er roten til hell og lykke. Men en dag så våkner man opp og innser at det ikke er slik.

 

Om advokater og leger røyker, drikker og pusher hasj interesserer meg midt i det brune øyet. Det gjør det ikke mer riktig. Jeg håper at brukerene stoler langt mer på sine instinkter og moral enn på flere av disse bedreviterene som sier hvor bra det er.

 

Det finnes ikke en eneste grunn til å begynne å bruke den dritten så slik jeg ser det så er valget enkelt.

 

Når det er sagt så er det godt mulig at det bare er jeg som er litt uheldig. At det som jeg har erfart og opplevd er helt unormalt og at det er dem som bruker stoffene i dag som eier hele vettet, dem og resten av wannabehasjerene.

Lenke til kommentar

 

Og en annen ting, det er faktisk nesten umulig at hasj fører til sterkere stoffer for hasj miljøet og de andre sterke stoffene er så uavhengige av hverandre at du ser nesten aldri en hasj røyker og en kokain miskbruker vanke sammen.

7465274[/snapback]

 

Dette er rent pølsevev. Jeg har i løpet av 20 år sett det motsatte skje uendelig mange ganger. Og du glemte pillemisbrukerene....dem er der dem også!

 

Jeg er også drittlei av å lese hvor forbasket sunt og bra det er å røyke hasj. At hasjrøykere forteller ungdommen hvor kult det er og hvor bra det er for kroppen er helt på trynet. Denne posten er rene reklamen for hasj og på grunn av slike diskusjoner der man fremstiller disse stoffene som rene vitamintilskudd er noe jeg må kjempe mot når min sønn blir gammel nok til å bli påvirket av slikt pisspreik.

Jeg trenger ingen vitenskapelige fakta eller bevis. Jeg trenger kun min egen erfaring. Jeg trudde selv det som mange sitter her og innbiller andre - at hasj og cannabis er helt ok og er roten til hell og lykke. Men en dag så våkner man opp og innser at det ikke er slik.

 

Om advokater og leger røyker, drikker og pusher hasj interesserer meg midt i det brune øyet. Det gjør det ikke mer riktig. Jeg håper at brukerene stoler langt mer på sine instinkter og moral enn på flere av disse bedreviterene som sier hvor bra det er.

 

Det finnes ikke en eneste grunn til å begynne å bruke den dritten så slik jeg ser det så er valget enkelt.

 

Når det er sagt så er det godt mulig at det bare er jeg som er litt uheldig. At det som jeg har erfart og opplevd er helt unormalt og at det er dem som bruker stoffene i dag som eier hele vettet, dem og resten av wannabehasjerene.

7484250[/snapback]

 

 

sier bare amen :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er aldri bra å misbruke noe som helst.

 

Men at Cannabis fører til sterkere stoffer er bare tull. Det er de kriminelle miljøene man havner i som gjerne pusher sterkere stoffer i tillegg som gjør dette. Altså - forbudet fører til sterkere stoffer.

7486145[/snapback]

Jeg mener dette er naivt å tro.

Min oppfatning er at når man bruker hasj eller endre narkotiske stoffer er det i stor grad rusen man er ute etter.

Når man drikker alkohol er det sjeldent (hvis man ser bort fra fjortiser) selve rusen som er målet, men tingene som skjer i påvirket tilstand.

Rett og slett å ha det gøy, bare med alkohol som et middel til å fri seg fra noen hemninger.

 

Derfor vil det ikke være nødvendig å gå over til noe "sterkere" hvis man pleier å drikke, da rusen ikke er et mål i seg selv.

Rusen man får av hasj derimot vil jo alltid være den samme, og en del hasjbrukere vil nok gå lei av denne rusen og søke til noe annet.

 

Det er sikkert noe i at det med feil miljø også spiller en rolle for mange, men jeg føler allikevel legalisering er et feil signal å gi.

Lenke til kommentar
bla bla bla...

Det har vel mye av det psykiske å gjøre med personene...

 

Når du røyker, har du det gøy, du er glad. Og kan sitte rolig i en evighet uten noe å gjøre og det er bare digg! :)

Når du er nykter blir ting ikke så morro lenger, ivvertfall hvis du har røyka hver dag i en evighet eller to.

 

Men det med å gå over på sterkere stoffer er oppskrytt, du prøver kanskje et par ganger noe sterkere... Men det er liksom det.

 

Hvor mange av de som drikker alkohol regelmessig, er det som blir alkoholikere?

alkohol er mere fysisk avhengighetsskapende en cannabis, men cannabis er mere psykisk, det at du bare vil ruse deg fordi det er digg...

 

Det kan være mange som øyker cannabis prøver sterkere stoffer noen ganger, men det er ikke sikkert på langt nær alle blir narkomane som politiet skal ha det til som blir narkiser.

Lenke til kommentar
Når du røyker, har du det gøy, du er glad. Og kan sitte rolig i en evighet uten noe å gjøre og det er bare digg! :)

Når du er nykter blir ting ikke så morro lenger, ivvertfall hvis du har røyka hver dag i en evighet eller to.

Det er akkurat det jeg kan se for meg er et problem for mange. Det er rusen i seg selv man er ute etter, og siden rusen er den samme hver gang blir man vel lei?

 

Hvor mange av de som drikker alkohol regelmessig, er det som blir alkoholikere?

alkohol er mere fysisk avhengighetsskapende en cannabis, men cannabis er mere psykisk,

Det er nok større sjanse for at du blir alkoholiker hvis du drikker regelmessig enn at du blir avhengig (evt. "avhengig") av hasj hvis du røyker regelmessig, men jeg vil også tro flere av de som prøver hasj blir avhengige/går over på sterkere saker, enn folk som prøver alkohol og blir avhengige.

Merk: jeg tror dette. Har noen tall på dette?

 

Edit: husker nå forresten av vi hørte på skolen at 1 av 10 som prøver hasj blir avhengige/går over på sterkere ting.. kan dette stemme?

Endret av cp-nilsen
Lenke til kommentar
Rusen man får av hasj derimot vil jo alltid være den samme, og en del hasjbrukere vil nok gå lei av denne rusen og søke til noe annet.

7491191[/snapback]

Det er tull og har blitt avvist som bullshit. Les litt tilbake i tråden du.

 

Og siden jeg antar at du aldri har prøvd Cannabis, så tror du sikkert at Alkohol er så utrolig deilig. Alkohol er rene dritten i forhold til Cannabis og dens negative siden overskygger totalt de positive.

 

Grunnen til at folk går videre er inviduelt om de er nysgjerrige eller whatever. Men det egentlige grunnen er det kriminelle miljøet man må gå til for å få tak i Cannabis, der de gjerne tilbyr mange andre stoffer.

 

Det er ikke den samme gamle rusen. Den er så mye mer varierende og flott enn alkoholrusen noensinne vil bli. Etter å ha røyka føler man null trang til å prøve noe annet. Med alkoholrusen derimot, blir man nesten aldri tilfredstilt og blir mer dristig og kan gjerne kaste i seg et par piller mens man holder på.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...