Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Farlig? Potensielt, men bare for deg selv.

Men at det er idiotisk å forby noe som folk åpenbart bare skader seg selv av... Jepp.

6817889[/snapback]

Ingen lever i et vakum. Det som skader en selv kan godt skade andre. (Les familie og venner.) Jeg hadde to kompiser som en stund levde "for den neste jointen". Annet var liksom ikke viktig, så skole og jobb fikk annenprioritet. Den ene av dem kom seg ut av det sporet og begynte å studere, han andre fortsatte etter at han giftet seg og fikk barn. Heldigvis hadde han en ressurssterk dame som holdt liv i dem begge gjennom den tiden. Men å si at det bare gikk ut over ham selv at han ble et "dophue" ville være en sannhet med modifikasjoner.

(...)

Geir :)

6818457[/snapback]

Godt han ikke ble "tatt hånd om" av politiet da :) En bot hadde nok ikke gjort noe bedre for ham, aller minst en fengselsstraff eller tvangsrehabilitering uten hans samtykke :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud skal vi ta dette omigjen?

Cannabis inneholder mange stoffer som alle påvirker rusen (og andre ting).

Ren THC? Da må du faen meg være god å finne det. Ville uansett kostet ekstremt mye å få tak i det, da det bare for 1 gram "norsk" hasj (ca. 6-8% THC) koster 100 kr, og man trenger bare 0,5 g for å blir godstein, og bare 0,3 for å "vanlig" stein. Dessuten er rusen av ren THC annerledes enn ren rusen man får av Cannabis.

Øl inneholder kun ett stoff som gir en ruseffekt, og det er Alkohol, uansett hvor mye det inneholder, derfor sammenligner vi med det. Ellers kunne vi jo a blandet Cannabis inn i en Kake, eller Øl med Cannabis istedenfor Alkohol :)

Men nå driter vi i dette, da folk som vil se denne diskusjonen omigjen bare kan bla noen sider bakover.

6815784[/snapback]

beklager virkelig dobbeltposting...

vel, jeg er ikke sikekr om du HADDE blitt stein av ren THC, siden THC ikke er hovedansvarlig for den delen av rusen. Den delen av rusen er det bla CDB og CNB som tar seg av. det er disse stoffene som roer deg ned og gjør deg avslappa og god.

Nå vil jeg også nevne at om man føler man vil ut av cannabisrus, så er det alltids en mulighet å få i seg mye sukker, da dette reduserer rusen. stoffene er der, men kroppen overser dem :p

Lenke til kommentar
Farlig? Potensielt, men bare for deg selv.

Men at det er idiotisk å forby noe som folk åpenbart bare skader seg selv av... Jepp.

6817889[/snapback]

Ingen lever i et vakum. Det som skader en selv kan godt skade andre. (Les familie og venner.) Jeg hadde to kompiser som en stund levde "for den neste jointen". Annet var liksom ikke viktig, så skole og jobb fikk annenprioritet. Den ene av dem kom seg ut av det sporet og begynte å studere, han andre fortsatte etter at han giftet seg og fikk barn. Heldigvis hadde han en ressurssterk dame som holdt liv i dem begge gjennom den tiden. Men å si at det bare gikk ut over ham selv at han ble et "dophue" ville være en sannhet med modifikasjoner.

(...)

6818457[/snapback]

Godt han ikke ble "tatt hånd om" av politiet da :) En bot hadde nok ikke gjort noe bedre for ham, aller minst en fengselsstraff eller tvangsrehabilitering uten hans samtykke :no:

6826865[/snapback]

Det er sant, men det er en helt annen problemstilling. Det var nok en gang ikke et innlegg i legaliseringsdiskusjonen (feil tråd), men en kommentar til påstanden om at misbruk og annen skade bare går ut over en selv. Men det skal jeg kanskje svarer ham selv på, hvis jeg gidder.

Lenke til kommentar

Når man skal diskutere om marihuana, hasj eller cannabis er farlig eller ikke, så kommer man ikke unna en diskusjon om legalisering/avkriminalisering.

Dette rett og slett fordi mange eksperter (Duckert, Fekjær f.eks) hentyder at det er kriminaliseringen som gjør hasj skadelig.

Du blir som bruker av cannabis stigmatisert siden du bruker "narkotika" og blir dermed behandlet som en avviker. Dette blir veldig enkelt forklart, men et menneskelig kjennetegn er at hvis man blir behandlet som en "idiot", så ender man ofte opp som en "idiot".

Anbefaler samtlige deltagere i tråden om å lese boka til Hans Olav Fekjær.

Link til boka

Informativ og oppklarende.

Lenke til kommentar

Godt sagt, Livert. Et annet aspekt er hvordan markedet blir påvirket av forbudet. På et uregulert marked er det fritt fram for kyniske hender. Hasj blir penslet med avhengighetsskapende stoffer, særlig tørr hasj. Og i det hele tatt er det i Norge dårlig tilgang på marihuana, som selvsagt er langt bedre enn hasj bl.a. mtp. pensling...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Godt sagt, Livert. Et annet aspekt er hvordan markedet blir påvirket av forbudet. På et uregulert marked er det fritt fram for kyniske hender. Hasj blir penslet med avhengighetsskapende stoffer, særlig tørr hasj. Og i det hele tatt er det i Norge dårlig tilgang på marihuana, som selvsagt er langt bedre enn hasj bl.a. mtp. pensling...

6829908[/snapback]

Hvilke avhengighetsskapende stoffer er det?

Lenke til kommentar

:dontgetit:

Det vet jeg ikke. Men spør du meg, ville det være rart om det ikke forekom.

Jeg (og mange andre) har opplevd hasj med spesielle bivirkninger, særlig når hasjen har vært forholdsvis tørr. Det er ofte grunn til å tro at det har blitt blandet ett eller annet inn i hasjen. Kan godt hende det ofte ikke er avhengighetsskapende stoffer også - for å blande den ut. Man prøver og feiler...

De færreste har testeapparater i stuene sine.

Vi "vet" det vel stort sett kun av egne erfaringer :)

Lenke til kommentar

6829908[/snapback]

6829924[/snapback]

Foreksempel opium

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6829908[/snapback]

6829924[/snapback]

Foreksempel opium

6830591[/snapback]

Det har jeg aldri hørt om, og jeg skjønner ikke helt hva vitsen ved det ville være?

Lenke til kommentar

Det er ikke en myte at de bruker rester av opiumen de bruker til heroin. :)

Men det er en dyr hasj,eller hva det nå heter, det et spesielt navn på denne hasjen.

Trenger ca 0,2g på 3personer for å bli kanonruset. Jeg har aldri vært borti det, men snakket med en som hadde prøvt det...

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...