Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Alkohol er gjæret sukker. Gjærsopp er ikke menneskeskapt. Cannabis-planten behandles selvfølgelig før den brukes, altså er ikke cannabis 100% naturlig teknisk sett. Pilgiftfrosker er 100% naturlige, er det lurt å spise dem?

Gjæring av sukker er noe som mennesker gjør for å lage Alkohol - menneskeskapt. Dessuten er Cannabis 100% naturilg, da Cannabis er navnet på planten. Marihuana er blomstene/budsene/fruktene som vokser ut av hunn-plantene og etterpå tørkes. Hasj lages ja, men kun av Cannabis sine egne komponenter - ikke av to ulike ting (gjærsopp og sukker som du sier).

Pilgiftfrosker er lovlige. Cannabis er ikke. Er det rettferdig at det finnes ekstremt my farligere stoffer i naturen?

Alkoholen som brukes i dragstere, monster trucker, o.l., fremstilles petrokjemisk, og er forskjellig fra den man drikker. I de aller fleste tilfeller er det heller ikke etanol – men metanol de bruker.

Begge deler brukes og begge er Alkohol. Av å drikke Methanol dør man hvis man ikke opprettholder rusen resten av livet.

THC etser også, hva er poenget ditt? Og hvorfor skulle en plante inneholde giftstoffer hvis det ikke var for å holde planteetere unna?

Etser THC? Hvis du noensinne har vært så heldig å ha sett flytende THC i det hele tatt så... :roll: Ting som etser er farlige og tærer på kroppen. Av alkohol drikkes det gjerne mange desiliter om ganger. THC er en psykoaktiv ingredisens som finnes i Cannabisplanten i små mengder og den røykes i små mengder. Dessuten er dette som sagt ikke en THC-diskusjon men en Cannabisdiskusjon. Vennligst ta med alle stoffene i det minste.

Og til det andre spørsmålet ditt? Ask God. Kanskje det var fordi at mennesker skulle kunne nyte den i fred å ro? Men det er en annen diskusjon.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjæring av sukker er noe som mennesker gjør for å lage Alkohol - menneskeskapt. Dessuten er Cannabis 100% naturilg, da Cannabis er navnet på planten. Marihuana er blomstene/budsene/fruktene som vokser ut av hunn-plantene og etterpå tørkes. Hasj lages ja, men kun av Cannabis sine egne komponenter - ikke av to ulike ting (gjærsopp og sukker som du sier).

Igjen: Hva har det å si at det er naturlig?

Pilgiftfrosker er lovlige. Cannabis er ikke. Er det rettferdig at det finnes ekstremt my farligere stoffer i naturen?

Prøv å få en pilgiftfrosk gjennom tollen.

Etser THC? Hvis du noensinne har vært så heldig å ha sett flytende THC i det hele tatt så... :roll: Ting som etser er farlige og tærer på kroppen. Av alkohol drikkes det gjerne mange desiliter om ganger. THC er en psykoaktiv ingredisens som finnes i Cannabisplanten i små mengder og den røykes i små mengder. Dessuten er dette som sagt ikke en THC-diskusjon men en Cannabisdiskusjon. Vennligst ta med alle stoffene i det minste.

Så derfor trekker du fram sprit, og vodka? Alle syrer etser til en viss grad.

Og til det andre spørsmålet ditt? Ask God. Kanskje det var fordi at mennesker skulle kunne nyte den i fred å ro? Men det er en annen diskusjon.

6759706[/snapback]

Eller fordi planteetere skal holde seg unna.

Edit: Så vidt jeg vet, er bare THV (som utgjør minimalt av cannabisen), og THC psykoaktive, til gjengjeld er ikke CBD, CBDV, CBN, eller CBV psykoaktive.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Det er en teori! Skal vi prøve å si det sammen? En teoriiiii!

En annen teori er at det beskytter mot sola.

Hvor har du det fra at THC er en syre?

Endret av Ganjalf
Lenke til kommentar

Det er en teori! Skal vi prøve å si det sammen? En teoriiiii!

En annen teori er at det beskytter mot sola.

Hvor har du det fra at THC er en syre?

6759947[/snapback]

THC kan oftest påvises i blodet inntil om lag et halvt døgn etter inntak av en vanlig rusgivende enkeltdose, mens omdanningsstoffet THC-syre kan påvises i urin i flere dager. Etter gjentatte inntak kan THC-syre i enkelte tilfeller påvises i urin i flere uker etter siste inntak.

Kilde: http://www.fhi.no/custom/getmessage.asp?ob...01&moduleid=360

Lenke til kommentar
Igjen: Hva har det å si at det er naturlig?

Det jeg mener er at vi forbyr naturen, men vi forbyr ikke menneskapte ting som skader mye mer (ikke bare rusmidler men masse mer).

Prøv å få en pilgiftfrosk gjennom tollen.

Jeg trodde det var en frosk jeg...jaja. Det er uansett forbudt med Cannabis og lovlig med f.eks. fluesopp og annen type sopp. Det er også lovlig med slanger.

Så derfor trekker du fram sprit, og vodka? Alle syrer etser til en viss grad.

Brus er også en syre. Jeg trakk fram sprit da jeg ville vise hvor skadelig det var med en drikk som hadde sterkt innhold av alkohol og ikke noen andre nevnbare ingredisenser.

Javel, flott teori du har. Det er sikkert derfor menneskene er skapt. For å holde edderkopper unna.

Så vidt jeg vet, er bare THV (som utgjør minimalt av cannabisen), og THC psykoaktive, til gjengjeld er ikke CBD, CBDV, CBN, eller CBV psykoaktive.

Javel, det er mange andre psykoaktive stoffer i Cannabis.

Og som nevnt før er CBN psykoaktivt. Dette finnes det f.eks. mye av i Cannabis Indica som gir deg mer en stein rus enn en "up-high"-rus.

Lenke til kommentar

6759706[/snapback]

Der føler ikke at dere er litt ute på tur nå?;)

Vil bare kommentere akkurat det med gjæring. Gjæring er en helt naturlig prosess, som forekommer uten menneskelig påvirkning. For eksempel vil druesaft gjære til vin helt av seg selv. (Og mange andre fruktslag gjærer også.) Sukkeret er bare et hjelpemiddel til å framskynde prosessen for råstoffer som ikke så lett gjærer på egen hånd.

Druer gjærer, og de er like naturlige som cannabisfrukter.

Hvor kommer ellers påstanden om at alkoholen vi drikker (etanol) er etsende fra?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Den diskusjonen er like dødfødt som "har religion vært tema for konflikter?"

Selvsagt finnes det negative følger av cannabisbruk, religion, kapitalisme og det å bli oppslukt i Sudoku. Spesifiser. For eksempel: Er de negative virkningene av cannabis grunn til å forby stoffet? Eller: "Hvordan er cannabis farlig eller skadelig?"

Lenke til kommentar

Hvor kommer ellers påstanden om at alkoholen vi drikker (etanol) er etsende fra?

Er ikke alkohol et organisk løsemiddel?

6761958[/snapback]

Jo, men løsemidler er ikke etsende, de er løsende. Vann er et løsemiddel, uten at jeg av den grunn vil advare noen mot å drikke det...

Etsende væsker er sånt som salmiakk, plumbo og lut, for ikke å snakke om syrer. Det er noe helt annet.

Og løsemidler er spesialiserte. Et løsmiddel som virker på et område behøver ikke å virke på et annet. (For eksempel forskjellen på vannbaserte og oljebaserte malingstyper.) Noen løsemidler er skadelige å innta, fordi de virker fettløsende. Hvilket ikke betyr at de er slankende, men at de ødelegger fettet i cellene i kroppen og kan gi organskader.

Når det gjelder alkohol i flytende form påvirker denne først og fremst leveren, fordi det kreves svært store konsentrasjoner over lenger tid for å gi skader. Derimot kan andre løsemidler når de fordamper og pustes inn gi skader på andre organer fordi de lettere spres rundt i kroppen.

Lenke til kommentar

Jeg ser mye usakligheter fra begge sider her. Naturlig? Etsende? Skjerp dere!

- Både alkohol og cannabis er "naturlig", det er da fullstendig irrelevant for farene ved bruk.

- Ingen av stoffene etser. At den ene metabolitten (den man faktisk ser etter når man tester for bruk av cannabis i urin) er en syre, beviser ingenting, og hadde denne "syra" faktisk vært så sterk at den hadde vært farlig, så hadde dette vært dokumentert for lenge siden. Urin inneholder forøvrig også urinsyre. Vet du hva A-en i DNA står for?

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig meeeeget liten vits i å diskutere dette emnet uansett hvilken side en står på. Hasj er kommet for å bli.

Det er bare å fortsette å late som om det ikke var kriminalisert, før eller senere finner flere politi og anti-mennesker ut at det ikke var noen vits å henholdsvis forfølge og diskutere bruken av cannabis. "Det var bare bortkastet tid!"

"Vi kunne heller brukt alle ressursene våre på noe vettugt!" "Blaaaargh!"

AKKURAT DETTE er skjedd i Tyskland, Nederland, Sveits, England, Australia, og sikkert mange andre land med høvelig lik infrastruktur og kultur som oss selv. Dette uten at disse nasjonene har gått i oppløsning.

Så slapp av mine venner.

Vi er bare litt på etterskudd i dette tørste land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...