Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Alkohol er ikke bedøvende eller smertestillende?

Er det ikke bare 2sorter alkohol,etanol og metanol...?

Finnes det fleire sorter så må du gjerne skrive dem ned.

Viss du vett så mye om alkohol så kan du godt skrive litt meir informasjon og utdype argumenta dine. ;)

Det med cannabis og paranoia,hva trur du folk som røyker frykter da?

Det er egentligt et enkelt svar,og nei det er ikke rosa elefanter. :p

Hvor har du funnet ut at THC er giftigere enn alkohol?

:)

6745170[/snapback]

Det finnes: metanol, etanol, propanol, butanol, pentanol, heksanol, heptanol, octanol, og mye mer. ;)

I følge Wikipedia, er det ikke nødvendig med mer enn 50–86 gram med THC for å drepe en 68 kg tung person, det skal adskillig mer alkohol til.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du klar over hva 86 gram THC inneberer? For å få en slik mengde THC inn i kroppen må du røyke ekstremt mye.

Forresten, jeg håper ikke du er seriøs når du samenligner vekt/effekt mellom hasj og alkohol? I såfall driter du deg ut, du kan bli ruset av 0.1 gram THC, det sier litt om hvor mye 86 gram er.

Lenke til kommentar
Er du klar over hva 86 gram THC inneberer? For å få en slik mengde THC inn i kroppen må du røyke ekstremt mye.

Forresten, jeg håper ikke du er seriøs når du samenligner vekt/effekt mellom hasj og alkohol? I såfall driter du deg ut, du kan bli ruset av 0.1 gram THC, det sier litt om hvor mye 86 gram er.

6745274[/snapback]

At man blir ruset av 1 mg, viser bare hvor sterkt det er.

Lenke til kommentar
Eh, men så er det jo ingen som røyker mer THC enn maks noen få gram, altså er 86 gram THC nesten umulig å få iseg. (Merk at jeg snakker om THC, ikke hasj når jeg oppgir vekt.)

6745314[/snapback]

Det er fullt mulig å syntetisk framstille THC, så dermed blir den direkte sammenligningen mellom marihuana, og rein sprit (sammenligningen som aktivistene liker så godt) ugyldig.

Lenke til kommentar
Eh, men så er det jo ingen som røyker mer THC enn maks noen få gram, altså er 86 gram THC nesten umulig å få iseg. (Merk at jeg snakker om THC, ikke hasj når jeg oppgir vekt.)

6745314[/snapback]

Det er fullt mulig å syntetisk framstille THC, så dermed blir den direkte sammenligningen mellom marihuana, og rein sprit (sammenligningen som aktivistene liker så godt) ugyldig.

6745357[/snapback]

Er vodka og heimebrent syntetisk?

Eg finner ikke noen sider som støtter det du sier.

Og giftighet avgjøres vell om hvor stor konsentrasjon av stoffet du må ha i blodet før du kan dø eller få skader av det?

Men det har jo en samenheng mellom hvor mye du inntar og....

Ellers kan eg ikke si meir pga eg finner ingen sider som samenligner THC og alkohol.

Og hva har det med at cannabis er giftigere enn alkohol,det du får kjøpt på polet er uansett giftigere enn det du får fra planta. ;)

Og hvor mye må du innta av 96% alkohol forholdt til 96%THC?Det finnes vell ikke kraftigere konsentrasjoner av THC enn 60%?

Endret av terhi
Lenke til kommentar

6745314[/snapback]

6745357[/snapback]

Det er ingen som fremstiller rent THC selv om det er mulig. Dessuten er det ikke bare THC som gir rusen i cannabis. Og smaken blir ikke den samme gode.

Og man trenger kun 0.5 gram hasj for å bli skikkelig stein, og kanskje 0.2/0.3 for å bli passe steine. Da blir det altså under 0.1 gram THC for å bli passe steine.

Prøv å drikk den mengden ren alkohol og føle noe som helst. Dessuten klarer ingen å røyke ren så mye THC. Hvis du klarer kanskje et halv gram ren THC er du hardcore.

Lenke til kommentar

6745357[/snapback]

Når du sier "fullt mulig" så mener du i en veldig teoretisk kontekst? Eller snakker du helt konkret om legemiddelindustrien?

Mens "alle" kan brenne sprit hjemme, kan "ingen" lage sin egen syntetiske THC. Dessuten er det ingen interesse for det, pga at mange rapporterer om bivirkninger og ubehag ved inntak at ren THC, og særlig ved oralt inntak.

Lenke til kommentar

Verken øl, vin, whiskey eller vodka er naturilg. Alle tingene lages, men kosentrasjoen alkohol de inneholder varierer.

Cannabis er naturlig. Hasj er bare triconomene/krystallene/"olja" som presset sammen til en liten klump, og derfor inneholder den mer virkestoffer enn Marihuana. Ingen ting har blitt lagt til og den er derfor helt naturlig.

De fleste tror jeg synes Marihuana/pot er best uansett (grønt)

Lenke til kommentar

Den eneste undersøkelsen av yngre menn i alderen 20-35 år viser en lineær sammenheng mellom alkoholforbruk og dødelighet (Andreasson 1988).

Lurer på hvordan sammenhengen er for de under 20?

Heldigvis har jeg nå blitt så gammel at alkohol reduserer dødligheten :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvorfor sammenligne med alkohol? Det er ikke relevant i forhold til topic. Er det rett og slett at sammenligningen kommer i mangel på bedre argumenter? Ved et vært argument for cannabis, blir alkohol dratt med som en sammenligning. Hvorfor? Alkohol vs Cannabis har hvert det sentrale i argumentasjonen deres de siste 40 sidene. For å legalisere eller bestemme om et stoff er farlig eller ikke, er det vel viktig å se på konsekvensene dette stoffet har for samfunnet eller enkelt personer. Man kan alltids sammenligne et stoff med andre ting som finnes her i verden, men det gjør ikke at cannabis blir mindre skadelig eller at alkohol blir mer skadelig for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Har ikke lest alt i tråden opp til nå, men dere som heier på legalisering, hvordan mener dere en eventuell legalisering av stoffene skulle gå for seg?  For jeg tviler sterkt på at folk ville få gro sine egne planter hjemme, det er tross alt et rusmiddel vi snakker om, og dere vet jo hvor strengt slikt reguleres her i landet...

6746528[/snapback]

Eh? Er det et problem? Hvor skaffer du alkoholen din? Jeg tviler sterkt på at du brenner den selv, det er tross alt et rusmiddel vi snakker om, og dere vet jo hvor strengt slikt reguleres her i landet...

Lenke til kommentar
Tja, alkohol kjøper man på butikk eller pol.  Med masse avgifter og skatter.  Om cannabis blir legalisert, kan det godt være salget blir regulert av staten og den vil koste mer enn det man kjøper den på på gata.

6746551[/snapback]

Er en annen tråd der det diskuteres om legalisering osv.

Vennligst bruk den så vi slipper stenging for 3 gang.

Dette gjelder selfølgeligt alle.

Lenke til kommentar
Verken øl, vin, whiskey eller vodka er naturilg. Alle tingene lages, men kosentrasjoen alkohol de inneholder varierer.

Cannabis er naturlig. Hasj er bare triconomene/krystallene/"olja" som presset sammen til en liten klump, og derfor inneholder den mer virkestoffer enn Marihuana. Ingen ting har blitt lagt til og den er derfor helt naturlig.

De fleste tror jeg synes Marihuana/pot er best uansett (grønt)

6745760[/snapback]

Whiskey er strengt tatt bare saft laget av korn, som deretter er blandet med destilert alkohol. Hadde øl vært så farlig som du vil ha det til, hadde det vært forbudt.

At noe er naturlig betyr ikke at det ikke er narkotikka, og heller ikke at det ikke er giftig. At man blir så fort rusa av cannabis, er enda et argument for at det er narkotikka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...