Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp.. meget interresant å høre faktiske erfaringer istedenfor å sitte å høre på "fjortisser" som har en million fordommer og snakker etter det :)

5565683[/snapback]

:yes: helt enig, man trenger info fra folk som veit hva de snakker om, som har erfaring med stoffet. Eneste problemet med erfaringer og fakta innenfor sånne temaer er jo at folk reagerer forskjellig, selvom en kar får en skikkelig god trip på en type hasj, så kan en annen få skikkelig nedtur på samma greiene.... man veit aldri, og den sjangsen tar du når du fyrer :)

Lenke til kommentar

Hasj er uansett et mye bedre alternativ enn alkohol.

Folk som drikker seg dritings er de mest primitive kreaturene på denne jord.

Vennegjengen min røyker aktivt tjall og har høyest snitt i klassen.

Hasj er rus for intelligente mennesker, så viss du er dum, hold deg unna ganja, og helst all rus!

Og vent til du blir 17-18 og bor for deg selv med å prøve ting.

www.hemphouse.no - anbefales for alle som liker den gode urte

Lenke til kommentar
Hasj er uansett et mye bedre alternativ enn alkohol.

Folk som drikker seg dritings er de mest primitive kreaturene på denne jord.

Vennegjengen min røyker aktivt tjall og har høyest snitt i klassen.

Hasj er rus for intelligente mennesker, så viss du er dum, hold deg unna ganja, og helst all rus!

Og vent til du blir 17-18 og bor for deg selv med å prøve ting.

www.hemphouse.no - anbefales for alle som liker den gode urte

5568280[/snapback]

er delvis enig med deg, men det blir feil å si at hasj uansett er ett bedre alternativ enn alkohol, da dette kommer helt ann på personen som inntar.

Syns også det er feil å si at hasj er rus for intelligente mennesker, hasj er rus for alle mennesker :)

Lenke til kommentar

hvis du røyker ren hasj(som kan være noe dritt å trekke ned) så ligger det ikke i nærheten av vanlig røyk, men pågrunn av at man bruker tobakk til å mekke så for man i seg nikotin alikevel. Men det finns metoder som man kan gjøre for å få vekk mye av tjæren og nikotinen før man mekker. Hvis man røyker bøtte mye så kan få problemer med vann i lungene(nei det er ikke pågrunn av at man kan svelge van) og det er veldig tøft for lungene. Og til deg Tørrfisk..det å si at hasj er for intelligente og at dumme folk skal holde seg unna dop. Du høres ut som et meget intelligent fyr. Folk som er meget smarte havner også på kjøret på hardere stoffer. Dop er ikke for de og de, alle kan havne på skråplanet...herregud så mange "smarte folk" som jeg vet om som har gått på trynet. Så klapp igjen med sånn arrogant holdning. Hvis jeg svarte for dårlig HKoN- så bare si i fra så skal jeg forklare det bedre.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Det der hørtes veldig arrogant ut tørrfisk.

Også er det en ting til jeg lurer på; er det helsefarlig å røyke hasj på samme måte som det er å røyke vanlig røyk (med nikotin, div. andre stoffer osv.)?

5568553[/snapback]

som fluesopp nevnte så er det jo farlig i den forstand at du bruker tobakk til å blande med hasjen, men hasjen inneholder også selv all verdens ting, værtfall dårlig hasj blir blannet med alt fra kamelbæsj til bildekk hehehhe helt sprøtt :p så det er nok ikke helt sunt å å røyke det uansett :)

Også vil jeg også si meg enig med Fluesopp angående at det finnes ''smarte'' folk som er på kjøret. Det er så mange resurssterke narkomane rundt omkring, som ikke får gjort noe nettopp fordi de er narkomane.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

THC, virkestoffet i hasj lagrer seg i fettvevet rundt hjernen. Fett forbrennes. Det vil si at en person som har røket hasj når som helst kan få tilbakefall. Dette kan føre til store konsekvenser når man bedriver en aktivitet som bilkjøring for eksempel. Slutter man med hasj vil man uansett være sårbar for tilbakefall, og dermed aldri gå helt klar faren for tilbakefall. Alkohol er en gift som kroppen i små, normale mengder kan takle. Det den hovedsaklig gjør er å hindre hypofysen i å skille ut AD-hormonet; et hormon som tar opp viktige mineraler og salter fra forurinen i nyrene. Etter en dag med mye vanndrikking og vitamin/mineral-inntak over det normale, er kroppen temmelig restituert igjen. Ergo; hasj er skumlere og mer skadelig.

Lenke til kommentar

Den samme regelen gjelder hallusinogener, de lagrer seg også i fettvevet, folk gikk lenge å trodde det var beinmargen det lagra seg i men det er fett-vevet. Å få flashback er noe jeg ikke unner noen for å si det pent.Når det gjaldt det mente jeg hallusinogener, men det er veldig sant det du sier også ja.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd tilbakefall etter rusen har gått ut, og kjenner ingen som har det heller av hasj. Flein derimot, er en helt annen historie.

Man trenger ikke å mekke hasj med tobakk, man kan røyke den bar med f.eks. en chilum.

De som opplevde mitt forrige innlegg som arrogant misforsto poenget mitt.

Viss man er rimelig oppegående og i et intelligent tilfredstillende venne-miljø, så kan det være det lille ekstra man trenger i blandt å ta seg noen trekk på bongen.

Folk som derimot drar på fest og blir raka full, oppfører seg som en idiot og kliner med alle de ser, ypper osv, burde holde seg unna rev.

Man må kunne bruke rus med måte for å holde på med hasj.

"Smarte" folk kan selvsagt gå på kjøret, men da skyldes det nok ikke hasjen alene, men hendelser i livet deres som bidrar til økt dopforbruk og eksperimentering med nye stoffer.

Grunnen til at hasj er så stigmatisert er bl.a. fordi idioter som ikke kan regulere sitt forbruk, og som bruker det feil.

Hasj skal være positivt og bidra til spennende lørdagskvelder sammen med gode venner og Pink Floyd. Ikke være en erstatning for alkohol til aggressive primitive mennesker.

Har ingen venner som har begitt seg ut på tyngre stoffer etter å ha brukt hasj i 5-7 år, fordi på måten vi bruker det på så er den perfekt.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Jeg har røyket tjall og pot i noen år nå, og forbruket har variert fra totalt fraværende i månedsvis til 3 ganger uka til flere ganger om dagen (hvorav det siste har vart i maks 3 uker om gangen). Jeg har ikke blitt sløvere eller hatt noen endring psykisk sett, noe jeg regner med at skyldes trening (mest cardio) 3-4 ganger uka og relativt sunt kosthold (inkludert munchies bestående av frukt og vann/melk). Tross erfaring har jeg noen spørsmål som jeg ikke finner svar på.

Er det sant at noen dealere pensler shitten sin? Isåfall med hva?

Forbrennes THC i fettvevet på lik linje med fett (altså i samme hastighet)?

Kan man finne spor av det i hår og negler?

Har hørt at politiet kan se på pupillene at noen har røyka, stemmer dette? Har testet litt med venner før/etter og kan ikke se forskjell på kontraksjonstid... Det eneste er tunge øyelokk og røde øyne (sånt har man clear-eyes til :) ) som like godt kan skyldes mangel på søvn eller mye skjermtitting.

Endret av Sneakerholic
Lenke til kommentar

Da sier jeg unnskyld, Tørrfisk. Det er jeg enig i. Når jeg snakker om flashback så snakker jeg om hallusinogener.Det stemmer Sneakerholic noen pensler med opium, lsd osv. Nei det det fettvevet forbrennes ikke på vanlig måte, man kan få flashback etter 1måned, 1år, 5år det er ikke noe fasit på det utenom at det er noe dritt. Politiet tror mye rart av og til, så lenge du ikke er en kjenning så skal du bare drite i de. Men er du kjenning derimot kan de påstå at de ser på deg at du har tatt paracett omtrent(satt det litt på spissen, for det er travelt å være kjent av politiet) Det med flashback mener man ikke dagen etter, man snakker da om en god stund etterpå.Og pluss at du trener Sneakerholic er veldig bra, en veldig bra måte å unngå å bli passiv på :thumbup: Jeg syns det er veldig bra at dere klarer det dere gjør. Bare vær forsiktig

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
*svar*

5570326[/snapback]

Hva menes med flashback? At man blir småskev plutselig? Heldigvis kjøper jeg bare fra gode venner som jeg har kjent lenge og setter hele sin ære i å selge god ren chiba og pot (made in Norway er et kvalitetsstempel i mine øyne), dermed unngår jeg evt. pensling. Eneste politimannen jeg har snakket med er faren til en kompis, så jeg er "kjenning" in a good way. :)

Lenke til kommentar

jeg har aldri tenkt på flashback av tjall, når jeg snakker om flashback så er det hallusinogener jeg mener. I alle mine år jeg har gjort det jeg har gjort så har jeg aldri hørt om flashback av tjall, men klart hvis det er pensla så.... Pensling kan være kjipt for folk som ikke tåler syre. Er syra som pensla på sterk nok...happy flying sier bare jeg

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
jeg har aldri tenkt på flashback av tjall, når jeg snakker om flashback så er det hallusinogener jeg mener. I alle mine år jeg har gjort det jeg har gjort så har jeg aldri hørt om flashback av tjall, men klart hvis det er pensla så.... Pensling kan være kjipt for folk som ikke tåler syre. Er syra som pensla på sterk nok...happy flying sier bare jeg

5570353[/snapback]

Worder den ass. hadde en kompiss som fikk noe pensa greier som han ikke viste var pensla han var greit ute og hadde greit noia da ass :p

Lenke til kommentar

Kjennetegn? bare spør han som pusher det, han skal si i fra om det(høres ut som en butikk) men pågrunn av at de fleste ser på det som en bonus at den er pensla.

Hvis det er opium så lukter man det veldig godt, lsd er litt mer tricky...grunnen til det er at hasjen har ofte en ganske fin overflate(hvgis den ikke er tygd på for å deles opp :no: ) så somoftest hvis den har en blankere overflate enn vanlig så "kan" den være pensla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...