Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv synes jeg alle folk burde være relativt liberale i sine holdninger.

6657022[/snapback]

Hvorfor er det et mål i seg selv å være liberal?

Geir :)

6657049[/snapback]

Fordi da er man generelt en greiere person. Liberale holdninger sikrer frihet og bare det å få lov til å være seg selv uten å være redd for at andre tenker negativt om en.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting, her om dagen var jeg på fest hos en venn, og alle unntatt meg begynte å røyke marihuana, jeg turte selvsagt ikke. Jeg ble veldig sjokkert over hvor lett man fikk tak i narkotika, gutta hadde sine egne "folk" de fikk kjøpe av når de ville.

Spørsmålet er; hvorfor tar ikke politiet sånne? Hvorfor ber ikke politiet publikum tipse dem, og slikt? De folka jeg var med, var jo ikke akkurat veldig hemmelige om hva det inneholdt, og hvor og av hvem de fikk tak i dette av.

Lenke til kommentar

Jeg var nede i byen i dag, og så flere folk som gikk på rødt lys og krysset gaten der det ikke var overgang, jeg turte selvsagt ikke. Jeg ble veldig sjokkert over hvor lett det er å gjøre noe sånt.

Spørsmålet er; hvorfor tar ikke politiet sånne? Hvorfor ber ikke politiet publikum tipse dem, og slikt? De folka jeg så, var jo ikke akkurat veldig hemmelige om hva de drev med.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting, her om dagen var jeg på fest hos en venn, og alle unntatt meg begynte å røyke marihuana, jeg turte selvsagt ikke. Jeg ble veldig sjokkert over hvor lett man fikk tak i narkotika, gutta hadde sine egne "folk" de fikk kjøpe av når de ville.

Spørsmålet er; hvorfor tar ikke politiet sånne? Hvorfor ber ikke politiet publikum tipse dem, og slikt? De folka jeg var med, var jo ikke akkurat veldig hemmelige om hva det inneholdt, og hvor og av hvem de fikk tak i dette av.

6658557[/snapback]

Kom deg vekk fra dataen og dra på litt flere fester... Høres ut som om du har besøkt en fremmed planet.

Skulle politiet tatt hånd om alle som hadde tilknytning til hasj, så tror jeg vi måtte okkupert et nytt gedigent landområde, slik engelskmennene gjorde med Australia i sin tid, for å bruke til hasj-fange-slemming-anstalt.

Lenke til kommentar

6658557[/snapback]

Kom deg vekk fra dataen og dra på litt flere fester... Høres ut som om du har besøkt en fremmed planet.

Skulle politiet tatt hånd om alle som hadde tilknytning til hasj, så tror jeg vi måtte okkupert et nytt gedigent landområde, slik engelskmennene gjorde med Australia i sin tid, for å bruke til hasj-fange-slemming-anstalt.

6658890[/snapback]

Hmm...

Det er vel ikke nøvendig å gjøre narr av folk som ikke har like mange erfaringer som deg angående hasj? Det behøver jo ikke bety at han har gått glipp av all verdens heller..

:huh:

Lenke til kommentar

6658557[/snapback]

6658890[/snapback]

Tror nok ikke du er så mye mer sosial enn meg. Hvis du ikke har noe annet enn slikt dritt å tilføre, kan du vennligst bare holde kjeft. Du er ikke særlig bedre du heller, Goz.

Beklager, jeg formulerte hele saken feil. Meningen er jo at politiet kan bruke slike til å ta bakmenn som importerer narkotika til Norge.

Lenke til kommentar

6658557[/snapback]

6658890[/snapback]

Hmm...

Det er vel ikke nøvendig å gjøre narr av folk som ikke har like mange erfaringer som deg angående hasj? Det behøver jo ikke bety at han har gått glipp av all verdens heller..

:huh:

6658986[/snapback]

Joa, jeg må vel prøve hasj for å kunne diskutere her. Nei, har ingen erfaringer med noe annet enn alkohol/sprit, og jeg har ingen planer om å utvide de erfaringene heller.

Lenke til kommentar

Poenget mit er, at vist politiet skal trappe etterforskningen og arbeidet på hasj, og begynne å arrestere folk på fester slik du foreslår, så må de ressursene bli tatt fra en annen plass, og jeg tror de fleste vil si seg enig i at drap, ran og voldtekter fortsatt trenger førsteprioritet.

Lenke til kommentar

Det å stoppe import av narkotika er et langt større problem enn de fleste tror. Jeg så f.eks et program om opium og at de som dyrker blir tvunget fordi det gir mest penger og at det er lett å dyrke. Samme er det nok om marijuana også. Det vokser såsi av seg selv og krever nesten ikke vedlikehold i hele tatt.

Men si at all import av marijuana til Norge hadde blitt stoppet så hadde det plutselig dukket opp lokale dyrkegrupper garantert. Så som AmenMinAU sier (artig brukernavn! :wee:), så er nok denne kampen tapt.

Lenke til kommentar
Det å stoppe import av narkotika er et langt større problem enn de fleste tror. Jeg så f.eks et program om opium og at de som dyrker blir tvunget fordi det gir mest penger og at det er lett å dyrke. Samme er det nok om marijuana også. Det vokser såsi av seg selv og krever nesten ikke vedlikehold i hele tatt.

Men si at all import av marijuana til Norge hadde blitt stoppet så hadde det plutselig dukket opp lokale dyrkegrupper garantert. Så som AmenMinAU sier (artig brukernavn! :wee:), så er nok denne kampen tapt.

Edit: Vårrengjøring

Endret av Livert
Lenke til kommentar

Selvfølgelg er det ikke bare til å si legaliser, det er jo en del som hører med, men cluet er at dersom man legaliserer det vil man spare enorme utgifter i tollvesenet. Folk vil ikke ha behov for å smugle hasj inn i landet. I tillegg tjener folk lovlige penger på det, som kommer fellesskapet til gode.

Jeg tror du vet hva jeg vil frem til.

Lenke til kommentar

Har ikke røyket noe særlig selv, men har en kompis som er kommet litt på kjøret etter å begynt med tjall (fast, ja), det er ikke hasjen som forårsaker det, men miljøet han har havnet i har ganske negative konsekvenser for han, og han har nå også testet positivt på flere andre stoffer. Selvfølgelig er det folk som klarer å holde seg i skinnet, men ikke alle, og det er det jeg tror kan bli farlig om man skulle legalisere hasj, at det blir enklere å havne i et slikt miljø og dermed prøve andre, styggere ting - eller?

Lenke til kommentar
Selvfølgelg er det ikke bare til å si legaliser, det er jo en del som hører med, men cluet er at dersom man legaliserer det vil man spare enorme utgifter i tollvesenet. Folk vil ikke ha behov for å smugle hasj inn i landet. I tillegg tjener folk lovlige penger på det, som kommer fellesskapet til gode.

Jeg tror du vet hva jeg vil frem til.

6661115[/snapback]

Det var ikke ment som kverulering det jeg sa, hvis du oppfatta som det sier jeg unnskyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...