Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Det han meiner med at du hadde blitt overrasket viss du hadde røyket hasj er rusen i seg selv.Ikke om skadevirkningene.

6613457[/snapback]

Hvis det var det han mente, hvorfor skriver han noe helt annet?

"Hvis du hadde pr0vd cannabis en gang, sA hadde du garantert blitt overraska over hvor harml0st, men deilig det egentlig er."

Jeg må jo ta utgangspunktet i det som skrives. Og han skriver at jeg ville bli overraska over hvor harmløst det er. :shrug:

Men nå må jeg gi meg... rekker ikke å svare alle. Det er skremmende hvor ivrige dere hasjbrukere er til å forsvare idiotien deres. :p

Jeg skal ruse meg på en kombinasjon av fjelluft, god mat, rødvin og s.. i helgen. Lucky me...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei. Kunnskap om alkoholens skadevirkninger får man gjennom forskning og å lese om dens resultater. Kunnskap om hasjens problemer får man på samme måte. Verken drikking eller røyking gir noen kunnskap om dette.

6613500[/snapback]

Jeg synes denne uttalelsen skurrer litt... Prøver du å si at erfaring som bruker ikke gir meg noen som helst kunnskap om skadevirkninger og problemer som relateres til bruken av marihuana? Hvordan begrunner du isåfall den påstanden?

Lenke til kommentar
Javel, sA det er alkoholen du liker sA godt til maten? Ikke smaken av Vin eller 0l? Hvorfor drikker du ikke alkoholfri 0l eller Vin da? Hvorfor ikke bare p0se innpA med 96% med en gang, siden alkohol passer sA godt til maten og er mer enn et rusmiddel?

6613427[/snapback]

Fordi det ikke smaker det samme.

Idiotisk uttalelse? Drikker du noen fA slurker med alkohol sA merker du med en gang at det taerer pA kroppen din og etser rundt invollene dine. Jeg sa aldri at jeg kunne r0yke meg til kunnskap i den setningen.

6613427[/snapback]

Du sa man kunne merke at det ikke var farlig...

Hvorfor er det absolutt vAr lov som skal vaere rett? Er ikke lovene i Nederland minst like sA gode, om ikke bedre?

6613427[/snapback]

Jeg har ikke sagt at våre lover er perfekte, men det er de som gjelder her. Nederlands lover gjelder i Nederland.

Vi r0yker ikke hasj for A bryte lover, herregud...Da kan vi likesA godt rAkj0re, drepe, voldta osv. hvis det er lover vi skal bryte.

6613427[/snapback]

Men du bryter loven når du røyker hasj. Og hvis man ønsker et samfunn der folk følger loven, så bør man ikke sitte å bryte den selv der man finner det passende.

"Alkohol-drikkere" er "idioter" fordi de liker A ta en glass Vin eller 0l til maten, fordi det er alkoholen som passer sA godt. Du kan ikke drikke deg til kunnskap om alkohol heller.

6613427[/snapback]

Nei. Kunnskap om alkoholens skadevirkninger får man gjennom forskning og å lese om dens resultater. Kunnskap om hasjens problemer får man på samme måte. Verken drikking eller røyking gir noen kunnskap om dette.

6613500[/snapback]

Desverre er mye "informasjon" om hasj bare l0gn og propaganda. Men hele verdens elskede alkohol finnes det minimale l0gner iblandt.

Lenke til kommentar

6613500[/snapback]

Jeg synes denne uttalelsen skurrer litt... Prøver du å si at erfaring som bruker ikke gir meg noen som helst kunnskap om skadevirkninger og problemer som relateres til bruken av marihuana? Hvordan begrunner du isåfall den påstanden?

6613530[/snapback]

Ja, det sier jeg. Årsaken er at det empiriske grunnlaget er alt for dårlig. Dine personlige erfaringer blir alt for små og usikre til å trekke noen konklusjoner av verdi.

Du kan f.x røyke eller drikke daglig et helt liv, og komme uskadd fra det. Eller du kan få problemer med lever'n. Eller du kan få psykiske problemer. Men det er ingen måte du med sikkerhet kan relaterte det til verken hasj eller alkohol.

Snakker her selvsagt om de langsiktige skadevirkningene. At du hver gang du drikker alkohol i store mengder våkner opp med dundrende hodepine dagen etter, det er det selvsagt mulig å trekke kunnskap ut av.

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Jeg skal ruse meg på en kombinasjon av fjelluft, god mat, rødvin og s.. i helgen. Lucky me...[/size]

6613527[/snapback]

Rusa på liiiiiiiiiveeeeeee. Prise Herren!

Det der er kvasipjatt. Kanskje vi burde få et forbud mot å ruse seg på alt du nevner her. For å unngå for store konsentrasjoner av smug(1).

1

Lenke til kommentar
Det han meiner med at du hadde blitt overrasket viss du hadde røyket hasj er rusen i seg selv.Ikke om skadevirkningene.

6613457[/snapback]

"Hvis du hadde pr0vd cannabis en gang, sA hadde du garantert blitt overraska over hvor harml0st, men deilig det egentlig er."

Jeg må jo ta utgangspunktet i det som skrives. Og han skriver at jeg ville bli overraska over hvor harmløst det er. :shrug:

6613527[/snapback]

Hmm...jeg mA har formulert meg feil :) Jeg mente egentlig det som terhi sa.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6613457[/snapback]

6613527[/snapback]

Hmm...jeg mA har formulert meg feil :) Jeg mente egentlig det som terhi sa.

6614770[/snapback]

Velkommen til PRS :p

Lenke til kommentar
Men nå må jeg gi meg... rekker ikke å svare alle. Det er skremmende hvor ivrige dere hasjbrukere er til å forsvare idiotien deres. :p

6613527[/snapback]

Dette var prikken over i'en. Trodde du var en politisk orientert person som diskuterer på et saklig plan jeg.. Nå mistet du plutselig en god del av den respekten jeg hadde for deg. Makan til usaklig innlegg. Det er det samme som at jeg sier at ditt syn på politikk er idiotisk. Utsagnet ditt er idiotisk. :thumbdown: Thumbdown for JBlack som plutselig har blitt en tosk.

Lenke til kommentar

*Jblack*

1;Argumentasjonen er nettopp at hasjrøyking er ødeleggende (eller kostbart/belastende) for samfunnet. Men som sagt, tar ikke denne delen nå, så jeg går ikke inn på hvorfor...

2;Men nå må jeg gi meg... rekker ikke å svare alle. Det er skremmende hvor ivrige dere hasjbrukere er til å forsvare idiotien deres.

------------------------------------------------------------------------------------------

1;Ja,men men hvor mye?

Men er ikke forbudet meir kostbart\belastane enn legalisering,ved tanke på at det ikke virker?

Det vill eg tru at det er ''mye'' meir belastende enn en legalisering.

Og hva måte vill samfunnet bli belastet,kan jo hende at det virker positivt?

Spesielt for dn gruppa det gjelder.

Forbudet virker ikke,og fengsling er en destruktiv måte for myndighetene å gjemme vekk dette pga di ser det som et problem. ;)

2;Hehe,trur kanskje det ligger noe meir bak d.... :)

Og det viser bare tankegangen din nå du sier slik,mens du likevell beskytter alkohol,så ikke kom med dn....

Og vi forsvarer ikke vårt direkte bruk,men eg synes det er feil at eg skal bli kriminalisert på dn måten pga eg røyker regelmessigt cannabis og synes det er feil.

Og vi snakker åpent om cannabis etter hva vi selv har lest og etter efaringer.Og du viser bare et eksempel på hvordan en person som ikke kjenner til stoffet\stoffer vill reagere,og det er derfor det er så få røykerer som kommer ut av skapet.

Du hadde reagert på samme måte viss alkoholen hadde blitt ulovligt,så ikke kom med slike påstander pluss som du har sagt mange ganger,det er ikke relatert med denne topicen en gang,men heller personangrep og idioti fra din side...

6615254[/snapback]

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Hvis du lurer på hvorfor det er generelt ønskelig at folk følger loven, så er det åpenbart fordi et samfunn i anarki vil følge dårlig. Å bryte loven etter eget forgodtbefinnende fordi man ikke liker en del av den bør man følgelig ikke gjøre dersom man ikke ønsker et samfunn i anarki. Alternativet er dobbeltmoral (andre bør følge loven, jeg gjør som jeg selv vil når loven ikke passer meg.

6613330[/snapback]

Dette er tullball. Hvis menneskene alltid hadde fulgt de eksisterende lovene bare fordi de er lover uansett hvor urimelige de er, hadde jo ikke lovene endret seg gjennom historien. Kanskje vi fortsatt hadde brent "hekser" på bålet og utestengt jøder her i landet.. :thumbdown: Lovforslag og lovendringer gjennomføres jo ofte av myndighetene først når allmenn praksis strider med loven. Det er skummelt for myndighetene å gå løs på lover som folk følger, da risikerer de svekket oppslutning. At det oppstår anarki når folk slutter å følge en lov som folket finner urimelig er jo også horseshit. Anarkisme er et samfunnsystem uten autoriteter.

Det som derimot kan utsette et samfunn for mer anarki-lignende tilstander er et rigid, ikke-dynamisk lovverk som ikke følger tendensene i samtiden og beholder urimelige lover i alt for lang tid, slik at en økende andel av befolkningen mister respekten for lovene. Hvis det påvises en statistisk økende bruk og økende positiv og liberal holdning til cannabis, vil kanskje et større politisk parti omsider tørre å ta opp debatten om legalisering.

Endret av Tor79
Lenke til kommentar

Er vel ingen tvil om hva pollens utfall kommer til og bli, i og med at de fleste som henger her er for. At andre folk ikke bryr seg på en måte.

Så du påstår at det ikke går ann og "ruse" seg på uten rusmidler, og kjøre fort er et enormt adrinalin kick. Og det er på en måte en rus.

Lenke til kommentar
Er vel ingen tvil om hva pollens utfall kommer til og bli, i og med at de fleste som henger her er for. At andre folk ikke bryr seg på en måte.

Så du påstår at det ikke går ann og "ruse" seg på uten rusmidler, og kjøre fort er et enormt adrinalin kick. Og det er på en måte en rus.

6619013[/snapback]

Likevel ulovlig, hvis ikke du kj0rer pA bane da, noe som de fleste av oss ikke gj0r kun for A fA oss en rus.

Ikke kom her og si at dere (alkoholdrikkende anti-leglalister) ALDRI NEVER EVER drikker alkohol for A oppnA rusen den gir...?

Lenke til kommentar
Javel, sA det er alkoholen du liker sA godt til maten? Ikke smaken av Vin eller 0l? Hvorfor drikker du ikke alkoholfri 0l eller Vin da? Hvorfor ikke bare p0se innpA med 96% med en gang, siden alkohol passer sA godt til maten og er mer enn et rusmiddel?

6613427[/snapback]

Fordi det ikke smaker det samme.

6613500[/snapback]

Hmmmm....javel akkurat som om jeg skulle si at jeg liker A blande hasj i tobakken fordi det ikke smaker det samme. Er det det som er sA "bra" med alkohol? At det spriter opp smaken litt? Drikker du aldri alkohol for A oppnA rusen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...