Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?

Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

1. 1. Har du prøvd hasj?

• - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449

Anbefalte innlegg

Greia som er skummelt med pot er at det kan få tilbakefall. det er der det skiller seg fra alkohol etter min mening da :p tenk deg at du kjører på motorveien 3 uker etter du en gang prøvde pot. så får du plutselig blackout i ett par sekunder før du kommer til hektene igjen.. hvertfal det jeg har lest meg til :p og det høres mer skremmende ut enn og være drita en kveld og være i fin form dagen/kvelden etter!

6594480[/snapback]

øhhh.. ikke tro på alt du leser. du kan ikke få blackout/tilbakefall av pot eller hasj uansett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*vås*

6594480[/snapback]

Mitt første år på roskilde røyka jeg pot til den store gullmedaljen, tror sjelden noen har sett en så knekt kar. Jeg fikk likevel ALDRI noen for for blackouts eller mistet kontroll over hvor jeg var, hvem jeg var eller hva jeg gjorde. Ting gikk kanskje litt saktere, det skal innrømmes. Da jeg kom hjem var jeg lei av alt som kunne minne om pot og var så å si clean i 1 år, aldri i løpet av denne perioden følte jeg noen "blackout"-følelse som følge av pot, alkohol derimot... :wee:

Lenke til kommentar
Greia som er skummelt med pot er at det kan få tilbakefall. det er der det skiller seg fra alkohol etter min mening da :p tenk deg at du kjører på motorveien 3 uker etter du en gang prøvde pot. så får du plutselig blackout i ett par sekunder før du kommer til hektene igjen.. hvertfal det jeg har lest meg til :p og det høres mer skremmende ut enn og være drita en kveld og være i fin form dagen/kvelden etter!

6594480[/snapback]

Detta sto vel på en plakat hos helsesøster eller?

Gi meg håndfaste bevis på at det kan skje, så skal jeg tro det, inntil da så kommer jeg til å stole på egne og mine venners erfaringer, m.a.o at alt det du sier der, er reint pissprat.

Mvh PropaGanja :)

Lenke til kommentar

6594480[/snapback]

Hvis du bytter ut pot med hallusinogene preperater som sopp, meskalin og lsd så har du rett, men å flashe på pot er tull. Har hatt flashing eller blackout som du sier og du får ikke blackout man husker som oftest det meget godt etterpå for det er jævla kjipt å oppleve det.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette hvar blitt nevnt før, men grunnen for at det i dag er ulovlig med Marijuana de fleste steder i verden er pga FN.

Wikipedia[/url]]Frem til 1965 ble cannabis solgt lovlig på norske apoteker som middel mot søvnløshet, nervøsitet, astma og diverse smerter. Cannabispreparater ble også solgt som kosttilskudd og frokostdrikk, og ble spesielt anbefalt til barn.

At the U.S.’s insistence, cannabis was placed under the heaviest control regime in the Convention, Schedule IV. The argument for placing cannabis in this category was that it was widely abused. The WHO later found that cannabis could have medical applications after all, but the structure was already in place and no international action has since been taken to correct this anomaly.

Altså USA presset marijuana under den sterkeste reguleringern(kriminalisering) i FN pga. spredt bruk(misbruk). En ville kanskje trodd de kristne konservative ville ha lært etter sitt eksperiment med alkohol-kontroll i begynnelsen av 1900-tallet, men nei.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Nettopp, Trynemjoel. Et sitat relatert til det:

«There has never, in history, been a good reason presented for marijuana being illegal," said Banks. "It's fundamentally important for people to understand that it's never been based on the facts. It's non-toxic, it's not addictive and has no provable, long-term irreversible effects.» – Senator Tommy Banks, Deputy Chair of the Senate Special Committee on Illegal Drugs.

Og en til angående hele narkotikalovgivningen:

«I think it's interesting the two drugs that are legal—alcohol and cigarettes, two drugs that do absolutely nothing for you at all—are legal, and the drugs that might open your mind up to realise how you're being fucked every day of your life? Those drugs are against the law. Coincidence? See, I'm glad mushrooms are against the law, cos I took 'em one time, you know what happened to me? I laid in a field of green grass for four hours, going, 'My God, I love everything.' Yeah, now if that isn't a hazard to our countries...How are we gonna justify arms dealing if we know we're all one?» – Bill Hicks

Så skal jeg selvfølgelig sitere JBlack! ;)

Tenk hvor fint det hadde vært om politiet hadde sluttet å løpe etter uskyldige hasjrøykere og i stedet brukt ressursene sine på ting som betyr noe.

Æsj, jeg får vondt i huet av tanken. Håper det går bedre med ditt.

6608888[/snapback]

Tenk hvor fint det hadde vært om hasjrøykerne begynte å følge loven, så politiet slapp å bruke ressurser på slik idioter...

Vil JBlack være så vennlig å forklare meg hvorfor han mener hasjrøykere er idioter? Er det flere mener noe slikt? (Hvis det har vært diskutert tidligere i tråden, beklager jeg, men den er begynt å bli litt smålang.)

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Så skal jeg selvfølgelig sitere JBlack! ;)

Tenk hvor fint det hadde vært om politiet hadde sluttet å løpe etter uskyldige hasjrøykere og i stedet brukt ressursene sine på ting som betyr noe.

Æsj, jeg får vondt i huet av tanken. Håper det går bedre med ditt.

6608888[/snapback]

Tenk hvor fint det hadde vært om hasjrøykerne begynte å følge loven, så politiet slapp å bruke ressurser på slik idioter...

Vil JBlack være så vennlig å forklare meg hvorfor han mener hasjrøykere er idioter? Er det flere mener noe slikt? (Hvis det har vært diskutert tidligere i tråden, beklager jeg, men den er begynt å bli litt smålang.)

6612388[/snapback]

Fordi hjernen er selve ens personlighet, og jeg synes det er idiotisk å eksperimentere med den bare for å gjøre noe så tåpelig som å ruse seg.

Ruse seg er deilig, men rusen har ikke noe innhold eller opplevelse utover selve rusen. Det er det langt bedre med den typen rus som man får ut av en opplevelse. Noe man kan minnes og tenke tilbake på i ettertid.

Rus er også skummelt i og med at det er så lettvindt. Det blir en erstatning for å leve. I stedet for å gjøre noe aktivt, så setter man seg ned og ruser seg. Og det blir for mange en flukt fra problemer. I stedet for å gjøre noe aktivt for å løse problemene, så flykter man fr dem for en stund. Men problemene er der likeveld når rusen er over og hverdagen er tilbake.

Jeg er ikke noe fanatisk anti-rus. Det kan være mye positivt i det også. Men når rus blir så viktig for folk at de føler de må bryte loven, at de klager på at politiet gjør jobben sin og følger loven, at de benekter de potensielle farene og i stedet glorifiserer bruken osv. osv, da synes jeg det blir idiotisk.

Merk forresten også at når jeg kaller folk som bruker hasj for idioter, så mener jeg det i den sammenhengen. Det blir det samme som med folk som er idioter fordi de stemmer sosialistisk. I andre sammenhenger kan de være helt ålreite mennesker. :)

Lenke til kommentar

Men så er det nå sånn, at den store majoriteten av verdens befolkning liker å ruse seg, enten det er på alkohol, hasj tobakk eller heroin, og da synest jeg det blir litt drøyt å kalle alle disse idioter. Har du aldri selv vært på en fest og drukket for rusens skyld?

Lenke til kommentar
Men så er det nå sånn, at den store majoriteten av verdens befolkning liker å ruse seg, enten det er på alkohol, hasj tobakk eller heroin, og da synest jeg det blir litt drøyt å kalle alle disse idioter. Har du aldri selv vært på en fest og drukket for rusens skyld?

6612848[/snapback]

Les nest siste avsnitt en gang til.:)

Lenke til kommentar

Det er godt å kunne nikke til noe av det du skriver av og til, JBlack.

Men det er selvfølgelig bare til noe av det. :)

For det første synes jeg du bør se på virkelighetsflukt i et større perspektiv. Konserter, filmer og liknende tjener i utgangspunktet samme hensikt som narkotika for mennesker som ønsker å flykte fra virkeligheten i et kort tidsrom. Det er selvfølgelig en forskjell i hvilken grad en god film og en god trip tillater en å flykte fra virkeligheten, men jeg vil påstå at det går ut på det samme: Å oppleve noe godt. Jeg tror at for de fleste hasjrøykere er ikke selve rusen veldig mye mer enn en god følelse. Er denne godfølelsen negativ? Er man en idiot fordi men unner seg den av og til?

Du må gjerne forklare hvorfor du mener en konsertkveld og en hasjkveld er to så inderlig forskjellige ting; hvorfor deltakerne på førstnevnte er konsertgåere og deltakerne på sistnevnte er idioter. Eller er du kanskje negativt innstilt til alle former for eskapisme?

Uansett om noen mennesker bruker rus som en flukt fra problemer, så tviler jeg sterkt på at det hjelper å gi dem bøter eller putte dem i fengsel. For denslags blir man gjerne utstøtt sosialt. Eller vent, man har jo fortsatt hasjvennene sine?

Det verste er med den uhorvelig store andelen hasjrøykere som røyker fordi de synes det er livsberikende. Som alle andre mennesker har disse også har problemer, men de aller største problemene får mange av dem når onkel politi kommer på døra.

Jeg har selvfølgelig aldri ment å klandre politiet for at de gjør jobben sin. Kritikken rettes selvfølgelig til politikerne, som jeg mener bør legge seg mindre opp i hvilke metoder folk tyr til for å oppleve noe godt, slik at ressursene heller kan brukes på det som er direkte ødeleggende for samfunnet.

Foreløpig ruser jeg på alt annet enn koffein, nikotin, alkohol og narkotika. Men så lenge de aller fleste brukere av sistnevnte ikke plager eller ødelegger for noen, ser jeg det som direkte umoralsk at politiet skal drive og jakte dem ned.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

6612848[/snapback]

Les nest siste avsnitt en gang til.:)

6612909[/snapback]

Du beskrivde ikke hva du liker med rus.

Er det pA grunn at rusen er sA viktig at du absolutt f0ler at du mA gA pA vinmonopolet for A fA deg en rus, nei da synes jeg det blir idiotisk.

Hvorfor skal vi bare akseptere de lovlige rusene som du sier, og fA den elendige rusen vi egentlig fAr.

Rus trenger ikke vaere viktig, men man kan vaere nysgjerrig. Politiet kan bekjempe narkotika sA mye de vil, men verdens mest brukte ulovlige rusmiddel (cannabis), vil aldri forsvinne.

Erstatning for A leve? Ja, det finnes jo alkoholikere og de som r0yker en 20-pakning for dagen.

Hvis du hadde pr0vd cannabis en gang, sA hadde du garantert blitt overraska over hvor harml0st, men deilig det egentlig er.

Du blir overraska over at kanskje ved mange trekk sA merker du ikke noenting i det hele tatt.

Dessuten kan disse narkotiske stoffene (f.eks. cannabis), brukes til masse masse annet, og ikke minst til medisinsk bruk. A forby en sA viktig plante er det ingen grunn (minimale grunner) til.

Jeg synes du er en idiot fordi du er imot legalisering, men du er sikkert en helt Alreit person ellers ;)

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg beskrive hva jeg liker med rus? Hva har det med noe som helst å gjøre?

Vin og øl drikker jeg i hovedsak til maten, ikke som rusmiddel. Det skriver jeg for å vise at alkohol er mer enn bare rusmiddel.

Du trenger ikke bare akseptere loven, du kan godt jobbe for å få den endra. Hvis du lurer på hvorfor det er generelt ønskelig at folk følger loven, så er det åpenbart fordi et samfunn i anarki vil følge dårlig. Å bryte loven etter eget forgodtbefinnende fordi man ikke liker en del av den bør man følgelig ikke gjøre dersom man ikke ønsker et samfunn i anarki. Alternativet er dobbeltmoral (andre bør følge loven, jeg gjør som jeg selv vil når loven ikke passer meg.)

"Hvis du hadde pr0vd cannabis en gang, sA hadde du garantert blitt overraska over hvor harml0st, men deilig det egentlig er."

Typsik idiot-uttalelse. (Ikke ment som personangrep, men temaet var hvorfor jeg ynes hasjrøykere er idioter.) Du kan ikke røyke deg til kunnskap om hvor (u)farlig hasj er! Det at så mange tror det bekrefter bare mitt inntrykk av at hasjrøykere er idioter.

Lovforbud mot hasj til 'sivilt bruk' er ingen hindring for å forske på medisiner basert på virkestoffene.

Lenke til kommentar
For det første synes jeg du bør se på virkelighetsflukt i et større perspektiv. Konserter, filmer og liknende tjener i utgangspunktet samme hensikt som narkotika for mennesker som ønsker å flykte fra virkeligheten i et kort tidsrom.

6613173[/snapback]

Det er ikke noe galt i virkelighetsflukt i seg selv. Det trenger vi. Et problem med rus som virkelighetsflukt er at den i seg selv er uten innhold. Man kan tenke tilbake på konserten som en kul opplevelse. Man tilbake til rusen som en kul rus?

Det er selvfølgelig en forskjell i hvilken grad en god film og en god trip tillater en å flykte fra virkeligheten, men jeg vil påstå at det går ut på det samme: Å oppleve noe godt. Jeg tror at for de fleste hasjrøykere er ikke selve rusen veldig mye mer enn en god følelse. Er denne godfølelsen negativ? Er man en idiot fordi men

unner seg den av og til?

6613173[/snapback]

Faren er også at virkelighetsfluktn er så enkel. Man bare fyrer opp... Og da blir det for mange fort en lettvindt måte å utsette det man burde gjort, for å flykte fra problemer i stedet for å møte dem.

Du må gjerne forklare hvorfor du mener en konsertkveld og en hasjkveld er to så inderlig forskjellige ting; hvorfor deltakerne på førstnevnte er konsertgåere og deltakerne på sistnevnte er idioter. Eller er du kanskje negativt innstilt til alle former for eskapisme?

6613173[/snapback]

Fordi det ene inneholder (i mye større grad) en handling og en opplevelse som gir varige minner. Og fordi det ene krever en innsats og at man gjør noe aktivt.

Det er bedre å sammenligne hasj med TV i denne sammenhengen. TV er skumlere i og med at det er mer passiviserende og deaktivirende. Det er lett å bare skru på TV'en og bli sittende passiv og kope resten av kvelden. Det er også idiotisk hvis man gjør det kveld etter kveld. :)

Uansett om noen mennesker bruker rus som en flukt fra problemer, så tviler jeg sterkt på at det hjelper å gi dem bøter eller putte dem i fengsel. For denslags blir man gjerne utstøtt sosialt. Eller vent, man har jo fortsatt hasjvennene sine?

6613173[/snapback]

Nå handlet denne delen om hvorfor jeg synes hasjrøykere er idioter. Hvorfor jeg mener det bør være ulovlig har jeg diskutert flere ganger tidligere, og sikkert flere ganger senere. Men jeg tar ikke den her og nå. :)

Det verste er med den uhorvelig store andelen hasjrøykere som røyker fordi de synes det er livsberikende. Som alle andre mennesker har disse også har problemer, men de aller største problemene får mange av dem når onkel politi kommer på døra.

Jeg har selvfølgelig aldri ment å klandre politiet for at de gjør jobben sin. Kritikken rettes selvfølgelig til politikerne, som jeg mener bør legge seg mindre opp i hvilke metoder folk tyr til for å oppleve noe godt, slik at ressursene heller kan brukes på det som er direkte ødeleggende for samfunnet.

6613173[/snapback]

Argumentasjonen er nettopp at hasjrøyking er ødeleggende (eller kostbart/belastende) for samfunnet. Men som sagt, tar ikke denne delen nå, så jeg går ikke inn på hvorfor...

Foreløpig ruser jeg på alt annet enn koffein, nikotin, alkohol og narkotika. Men så lenge de aller fleste brukere av sistnevnte ikke plager eller ødelegger for noen, ser jeg det som direkte umoralsk at politiet skal drive og jakte dem ned.

6613173[/snapback]

Som sagt, det er legaliserinens konsekvenser for samfunnet som er begrunnelsen. Selv en gitt person ikke plager noen andre, ikke blir en belastning for helsevesenet og yter sin skjerv til samfunnet ellers, så er det ikke gitt at hasjbrukerne samlet ikke er en belastning. Vi lar det ikke være opp til den enkelte bilfører om han vil bruke sikkerhetsseler, hvor fort han vil kjøre osv. osv. heller, selv om de fleste bilførerne nok ville verken ødelagt for andre eller seg selv. Fordi den samlede samfunnsbelastningen/kostnaden ville vært for stor.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg beskrive hva jeg liker med rus? Hva har det med noe som helst å gjøre?

Vin og øl drikker jeg i hovedsak til maten, ikke som rusmiddel. Det skriver jeg for å vise at alkohol er mer enn bare rusmiddel.

Du trenger ikke bare akseptere loven, du kan godt jobbe for å få den endra. Hvis du lurer på hvorfor det er generelt ønskelig at folk følger loven, så er det åpenbart fordi et samfunn i anarki vil følge dårlig. Å bryte loven etter eget forgodtbefinnende fordi man ikke liker en del av den bør man følgelig ikke gjøre dersom man ikke ønsker et samfunn i anarki. Alternativet er dobbeltmoral (andre bør følge loven, jeg gjør som jeg selv vil når loven ikke passer meg.)

"Hvis du hadde pr0vd cannabis en gang, sA hadde du garantert blitt overraska over hvor harml0st, men deilig det egentlig er."

Typsik idiot-uttalelse. (Ikke ment som personangrep, men temaet var hvorfor jeg ynes hasjrøykere er idioter.) Du kan ikke røyke deg til kunnskap om hvor (u)farlig hasj er! Det at så mange tror det bekrefter bare mitt inntrykk av at hasjrøykere er idioter.

Lovforbud mot hasj til 'sivilt bruk' er ingen hindring for å forske på medisiner basert på virkestoffene.

6613330[/snapback]

Javel, sA det er alkoholen du liker sA godt til maten? Ikke smaken av Vin eller 0l? Hvorfor drikker du ikke alkoholfri 0l eller Vin da? Hvorfor ikke bare p0se innpA med 96% med en gang, siden alkohol passer sA godt til maten og er mer enn et rusmiddel?

Idiotisk uttalelse? Drikker du noen fA slurker med alkohol sA merker du med en gang at det taerer pA kroppen din og etser rundt invollene dine. Jeg sa aldri at jeg kunne r0yke meg til kunnskap i den setningen.

Hvorfor er det absolutt vAr lov som skal vaere rett? Er ikke lovene i Nederland minst like sA gode, om ikke bedre?

Vi r0yker ikke hasj for A bryte lover, herregud...Da kan vi likesA godt rAkj0re, drepe, voldta osv. hvis det er lover vi skal bryte.

Vi r0yker hasj fordi vi liker det, uansett og det strider imot de mest idiotiske lovene vi har her i landet.

"Alkohol-drikkere" er "idioter" fordi de liker A ta en glass Vin eller 0l til maten, fordi det er alkoholen som passer sA godt. Du kan ikke drikke deg til kunnskap om alkohol heller.

Norge er sikkert det landet der det blir forsket minst pA dette.

Lenke til kommentar

jeg er glad for at du fortsetter å skrive her jblack! ikke bare argementerer du mot resten av potheadene (inkludert meg), men du er saklig også.

Jeg leste lenger oppe på siden om at cannabis ble brukt som medisin i norge, det var jeg faktisk ikke klar over.. Hvorfor ble det egentlig ulovlig første gangen?

Lenke til kommentar

Det han meiner med at du hadde blitt overrasket viss du hadde røyket hasj er rusen i seg selv.Ikke om skadevirkningene.

Og rusen i seg selv er ikke så kraftigt,før eg prøvte hasj så trudde eg det var slik at du datt heilt ut fra virkeligheten,pga hva myndighetene skriver så høyres det ut som et kraftigt stoff.Mesteparten som har prøvt hasj er for legalisering pga rusen er ikke så sterk.Eg synes faktisk alkoholen er sterkere enn cannabis,og alkohol virker psykisk,bare på ein annen måte,du blir lettere agresiv av alkohol og noen blir fjollete''idioter''.Sjenerelt så oppfører alle som er fulle seg som idioter,eller du blir ivertfall ikke smartere for å si det slik.

For meg stemmer lite av det myndighetene sier ''efaringsmessigt'' men meir nøytral forskning stemmer for meg.

Og skadevirkningene av hasj er det stor uenighet om,og det kommer frem meir og meir forskning som motsier disse såkalte gammle faktane.

Men uansett hasj er ikke for alle,må det være det for å bli legalisert?

Cannabis er det minst skadelige rusmiddelet du kan ta,men det er fysisk.

Det som er morsomt med cannabis,ivertfall slik eg opplever det så kan eg ikke kalle det en virkelighetsflukt.

Og hvorfor er det rett av myndighetene å kaste en person i fengsel pga han har tatt et stoff,og hvorfor er det rett å kalle meg kriminel pga det?

Forbudet arbeider mot seg selv,uansett hva du sier så fungerer det ikke noe særligt bra.Hvorfor skal vi ha et regelverk som ikke funker,men skaper meir problemer?

En annen ting som eg synes er idiotisk,myndighetene klasifiserer ikke forskjellige stoffer,feks nå folk samenligner cannabis med heroin og amfetamin osv så viser jo bare dette hvor dårlige di er til å gi rett informasjon.

Har du lest dn historien ''linken'' eg slengte ut her?

Bare dn historien dr bekrefter hvor sykt det er,og ja det er en seriøs historie....

Anbefaler dg å lese dn.

COPY and PASTE;

Vill anbefale å lese dette--->; http://knut.schroder.googlepages.com/hasjlektoren

Det viser jo litt om almenkunskapen til folk\myndighetene....

Og hvordan di takler ting som di ser som et problem...

Og her er noen linker som viser hva media sa om saken.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=41691

http://www.dagbladet.no/nyheter/1998/03/24/73648.html

http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/01/08/152597.html

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3613

http://www.radiotromso.no/les/3119.html

Endret av terhi
Lenke til kommentar
For det første synes jeg du bør se på virkelighetsflukt i et større perspektiv. Konserter, filmer og liknende tjener i utgangspunktet samme hensikt som narkotika for mennesker som ønsker å flykte fra virkeligheten i et kort tidsrom.

6613173[/snapback]

Det er ikke noe galt i virkelighetsflukt i seg selv. Det trenger vi. Et problem med rus som virkelighetsflukt er at den i seg selv er uten innhold. Man kan tenke tilbake på konserten som en kul opplevelse. Man tilbake til rusen som en kul rus?

Det er selvfølgelig en forskjell i hvilken grad en god film og en god trip tillater en å flykte fra virkeligheten, men jeg vil påstå at det går ut på det samme: Å oppleve noe godt. Jeg tror at for de fleste hasjrøykere er ikke selve rusen veldig mye mer enn en god følelse. Er denne godfølelsen negativ? Er man en idiot fordi men

unner seg den av og til?

6613173[/snapback]

Faren er også at virkelighetsfluktn er så enkel. Man bare fyrer opp... Og da blir det for mange fort en lettvindt måte å utsette det man burde gjort, for å flykte fra problemer i stedet for å møte dem.

6613173[/snapback]

Fordi det ene inneholder (i mye større grad) en handling og en opplevelse som gir varige minner. Og fordi det ene krever en innsats og at man gjør noe aktivt.

Det er bedre å sammenligne hasj med TV i denne sammenhengen. TV er skumlere i og med at det er mer passiviserende og deaktivirende. Det er lett å bare skru på TV'en og bli sittende passiv og kope resten av kvelden. Det er også idiotisk hvis man gjør det kveld etter kveld. :)

6613173[/snapback]

Nå handlet denne delen om hvorfor jeg synes hasjrøykere er idioter. Hvorfor jeg mener det bør være ulovlig har jeg diskutert flere ganger tidligere, og sikkert flere ganger senere. Men jeg tar ikke den her og nå. :)

6613173[/snapback]

Argumentasjonen er nettopp at hasjrøyking er ødeleggende (eller kostbart/belastende) for samfunnet. Men som sagt, tar ikke denne delen nå, så jeg går ikke inn på hvorfor...

6613173[/snapback]

Som sagt, det er legaliserinens konsekvenser for samfunnet som er begrunnelsen. Selv en gitt person ikke plager noen andre, ikke blir en belastning for helsevesenet og yter sin skjerv til samfunnet ellers, så er det ikke gitt at hasjbrukerne samlet ikke er en belastning. Vi lar det ikke være opp til den enkelte bilfører om han vil bruke sikkerhetsseler, hvor fort han vil kjøre osv. osv. heller, selv om de fleste bilførerne nok ville verken ødelagt for andre eller seg selv. Fordi den samlede samfunnsbelastningen/kostnaden ville vært for stor.

6613389[/snapback]

Jo, man kan tenkte tilbake pA rusen som en kul rus.

Jeg vil si det er enklere A sette seg ned A se pA en film enn A fyre opp. For A fyre opp mA man finne bAde et sted til A gj0re dette og man mA vite hvordan man ruller en joint e.l.

Man trenger ikke A bare sitte A kope hele kvelden fordi man er h0y. Det er faktisk kanskje sA deilig A ta seg en fjelltur samtidig. Men det er selvsagt lett A kope hele kvelden hvis man gAr inn for det. Men er det g0y A ikke huske noenting dagen etterpA etter en fest med massevis av alkohol, og ikke vite hva man driver med som vi alle vet kan f0re til utrolig mange idiotiske ting, og deretter fA verdens verste hodepine i tillegg?

Alkohol drikking er mye mer skadelig for samfunnet. Voltekt, u0nsket sex, slosskamper, dArlig oppf0rsel, si ting man angrer pA, drap eller rett og slett skape katastrofer er blandt annet ting som er skadelig.

Hasjr0yking forgAr somregel rolig og fAr deg ikke til A gj0re noen av disse tingene.

Bare fordi vi r0yker hasj, betyr ikke dette at vi ryker inn pA psykisk avdeling med en gang. Det er som regel psykiske problemer som f0rer til hasjr0yking, da det fungerer som selvmedisinering.

Man burde fA lov A gj0re hva man vil med kroppen sin, enten det er A onanere, r0yke hasj eller ikke bruke sikkerhetsbelter (greit at politiet minner oss pA dette likevel ;) ). Man fAr ta konsekvensene av dette selv.

Lenke til kommentar
Javel, sA det er alkoholen du liker sA godt til maten? Ikke smaken av Vin eller 0l? Hvorfor drikker du ikke alkoholfri 0l eller Vin da? Hvorfor ikke bare p0se innpA med 96% med en gang, siden alkohol passer sA godt til maten og er mer enn et rusmiddel?

6613427[/snapback]

Fordi det ikke smaker det samme.

Idiotisk uttalelse? Drikker du noen fA slurker med alkohol sA merker du med en gang at det taerer pA kroppen din og etser rundt invollene dine. Jeg sa aldri at jeg kunne r0yke meg til kunnskap i den setningen.

6613427[/snapback]

Du sa man kunne merke at det ikke var farlig...

Hvorfor er det absolutt vAr lov som skal vaere rett? Er ikke lovene i Nederland minst like sA gode, om ikke bedre?

6613427[/snapback]

Jeg har ikke sagt at våre lover er perfekte, men det er de som gjelder her. Nederlands lover gjelder i Nederland.

Vi r0yker ikke hasj for A bryte lover, herregud...Da kan vi likesA godt rAkj0re, drepe, voldta osv. hvis det er lover vi skal bryte.

6613427[/snapback]

Men du bryter loven når du røyker hasj. Og hvis man ønsker et samfunn der folk følger loven, så bør man ikke sitte å bryte den selv der man finner det passende.

"Alkohol-drikkere" er "idioter" fordi de liker A ta en glass Vin eller 0l til maten, fordi det er alkoholen som passer sA godt. Du kan ikke drikke deg til kunnskap om alkohol heller.

6613427[/snapback]

Nei. Kunnskap om alkoholens skadevirkninger får man gjennom forskning og å lese om dens resultater. Kunnskap om hasjens problemer får man på samme måte. Verken drikking eller røyking gir noen kunnskap om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...