Gå til innhold

PC starter ikke pga CPU temp.


Mixy

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Etter at jeg ikke klarer å fikse PC'en min på egen hånd legger jeg inn en post her. Jeg har funnet ut at PC'en min lager den pipelyden fordi den "tror" at CPU'en min er overopphetet.

 

Problemet er at jeg har veldig vanskelig for å tro dette, ettersom jeg har vannkjøling, ny kjølepasta og det er etter kun 5 sekunder at det piper.

 

Jeg har prøvd å resette CMOS, uten hell...

 

Kan det være at selve temperaturmåleren har tatt kvelden? Kan dette fikses? Må jeg kjøpe nye CPU? :cry:

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

 

Etter at jeg ikke klarer å fikse PC'en min på egen hånd legger jeg inn en post her. Jeg har funnet ut at PC'en min lager den pipelyden fordi den "tror" at CPU'en min er overopphetet.

 

Problemet er at jeg har veldig vanskelig for å tro dette, ettersom jeg har vannkjøling, ny kjølepasta og det er etter kun 5 sekunder at det piper.

 

Jeg har prøvd å resette CMOS, uten hell...

 

Kan det være at selve temperaturmåleren har tatt kvelden? Kan dette fikses? Må jeg kjøpe nye CPU?  :cry:

 

Takker for svar :)

5420689[/snapback]

 

Er ikke det, Er garantert pga at den trur du ikke har noen vifte på cpu'n så ta en vifte og sett den på strømutgangen til cpu vifta så ska den starte. Når du har gjort det så sjekk i bios om du finner noe som tilsier at du kan slåav den "sikkerheten".

 

Finner det sikkert i manualen

Lenke til kommentar

Hmmmm.... Nei, jeg er vel ikke helt sikker, men jeg har prøvd med 3 forskjellige brikker, i to forskjellige slots, så skulle vel ikke være det.

 

Dessuten er den pipingen som kommer konstant. Jeg "slo" opp dette på internett, og jeg fikk vite at det hadde med at CPU'en var overopphetet.

Lenke til kommentar

Idag blir det til at jeg får lånt en ny CPU av samme type, så tester jeg denne, å ser om det gir annet resultet.

 

PRøvde idag å ta ut alt utenom skjermkort. Og da var det stille. Så satte jeg i CPU og pipingen kom tilbake.

 

Så enten så sitter problemet i CPU, ved at f.eks temperaturmåleren har tatt kvelden, eller så er det hovedkortet som krangler når CPU står i. Kan hende det er noen prosesser som startes som ikke går så bra :p

Lenke til kommentar

tror du SKAL få et valg om å trykke F1 når feilen kommer så kan du fortsette hvis tikke det kommer prøv alle knappene. men det er en grunn tilo at det ikke funka med den papst vifta den snurrer for sent du må inn i bios. og så inn på sikkerhen eller monitor elns og der ser du en heil masse monitor og på alle med vifte i navnet skrur du av

Lenke til kommentar

hu`h? Trodde jeg hadde skrevet det jeg... Jeg får ikke opp noe bilde på skjermen i det hele tatt, så det er nok ganske lite sjans for at jeg kan komme inn i bios da :p

 

Men har jo også prøvd den gamle PCU vifta, og det også uten hell.

 

Spørsmålet er vel egentlig om det er hovedkortet eller CPU, og om det er mulig å fikse det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...