Mixy Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Heisann Etter at jeg ikke klarer å fikse PC'en min på egen hånd legger jeg inn en post her. Jeg har funnet ut at PC'en min lager den pipelyden fordi den "tror" at CPU'en min er overopphetet. Problemet er at jeg har veldig vanskelig for å tro dette, ettersom jeg har vannkjøling, ny kjølepasta og det er etter kun 5 sekunder at det piper. Jeg har prøvd å resette CMOS, uten hell... Kan det være at selve temperaturmåleren har tatt kvelden? Kan dette fikses? Må jeg kjøpe nye CPU? Takker for svar Lenke til kommentar
Locci Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Heisann Etter at jeg ikke klarer å fikse PC'en min på egen hånd legger jeg inn en post her. Jeg har funnet ut at PC'en min lager den pipelyden fordi den "tror" at CPU'en min er overopphetet. Problemet er at jeg har veldig vanskelig for å tro dette, ettersom jeg har vannkjøling, ny kjølepasta og det er etter kun 5 sekunder at det piper. Jeg har prøvd å resette CMOS, uten hell... Kan det være at selve temperaturmåleren har tatt kvelden? Kan dette fikses? Må jeg kjøpe nye CPU? Takker for svar 5420689[/snapback] Er ikke det, Er garantert pga at den trur du ikke har noen vifte på cpu'n så ta en vifte og sett den på strømutgangen til cpu vifta så ska den starte. Når du har gjort det så sjekk i bios om du finner noe som tilsier at du kan slåav den "sikkerheten". Finner det sikkert i manualen Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg prøvde dette nå nettop, men det ga ikke resultat. Hvis det har noe å si så var det en 80mm papst 12db jeg prøvde med. Men det har jo funket før... med vannkjølinga, uten vifte lissom :S Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Hei igjen. Jeg prøvde akkurat en 120mm vifte, men det var samme utfallet (selvfølgelig:P) Men hvis det er noen som har råd eller noe... erfaringer? Anything som hjelper... plz... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Er du sikker på at det ikke er feil med minnebrikkene som får maskinen til å pipe? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Hmmmm.... Nei, jeg er vel ikke helt sikker, men jeg har prøvd med 3 forskjellige brikker, i to forskjellige slots, så skulle vel ikke være det. Dessuten er den pipingen som kommer konstant. Jeg "slo" opp dette på internett, og jeg fikk vite at det hadde med at CPU'en var overopphetet. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Viftene du prøvde med, er det vifter med 3stk kabler eller 2stk? Tror du må ha en godkjent for turtalls-overvåkning eller lignende.. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Det var med tre-pins, uten det så hadde jeg ikke engang kunne koble til vifta der CPUFAN skal lissom. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 3 pins trenger ikke bety at det er kabler koblet på alle pinsene, skal være 3stk kabler.. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Øhhh... trodde det jeg, i alle fall... ja det er tre kabler, både på 120mm og på 80mm så tror ikke det er det som er årsaken egentlig... Men kan det være at selve temperaturmåleren er ødelagt? Og er det evt mulig å fikse dette? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Du har ikke CPU-kjøleren å koble til bare for sikkerhets skyld? Tror i de aller fleste tilfeller at det skal være mulighet for å slå av alarm for temp i bios. Endret 11. januar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Errr.... jo det var det da Solgte den til en kompis av meg... Men vi er nesten naboer, så jeg kan vel alltids bare stikke bort for å hente den en stund... Men det jeg ikke skjønner er at det har jo funket før :S Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 HAr akkurat prøvd med gamel CPU vifta, uten resultat Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Idag blir det til at jeg får lånt en ny CPU av samme type, så tester jeg denne, å ser om det gir annet resultet. PRøvde idag å ta ut alt utenom skjermkort. Og da var det stille. Så satte jeg i CPU og pipingen kom tilbake. Så enten så sitter problemet i CPU, ved at f.eks temperaturmåleren har tatt kvelden, eller så er det hovedkortet som krangler når CPU står i. Kan hende det er noen prosesser som startes som ikke går så bra Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 tror du SKAL få et valg om å trykke F1 når feilen kommer så kan du fortsette hvis tikke det kommer prøv alle knappene. men det er en grunn tilo at det ikke funka med den papst vifta den snurrer for sent du må inn i bios. og så inn på sikkerhen eller monitor elns og der ser du en heil masse monitor og på alle med vifte i navnet skrur du av Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 hu`h? Trodde jeg hadde skrevet det jeg... Jeg får ikke opp noe bilde på skjermen i det hele tatt, så det er nok ganske lite sjans for at jeg kan komme inn i bios da Men har jo også prøvd den gamle PCU vifta, og det også uten hell. Spørsmålet er vel egentlig om det er hovedkortet eller CPU, og om det er mulig å fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå