jtsorensen Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hei Jeg har laget en statisk funksjon som kobler seg opp mot en database og skal hente ut en verdi. Det jeg ønsker er å hente ut en exception og få den identifisert om noe skulle gå gale. Det jeg da lurer på er: 1. Hvilke exceptiontype skal jeg bruke? 2. Hvordan kan jeg identifisere hvilke exception som ble sendt? 3. Er det noe forhåndsbestemte verdier som sier hvilke exception det er? Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Noe alla dette? Feks: try{ utføring av spørring } catch(SQLException sqlex){ System.out.println("Feil, klarte ikke å utføre spørring "+sqlex.getMessage()); } Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 I Eclipse er det slik at du får forslag til hvilken exception som skal brukes. Når det er snakk om sql og databaser, er det SQLException som brukes Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Okey, takker. Men jeg ønsker også og identifisere hvilke type error det er, og tenkte jeg kunne bruke: e.getErrorCode(); Men hvor kan jeg se en oversikt over hva de forskjellige errorkodene er? Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 java API har all info du trenger om det. http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå