Gå til innhold

EU vil innføre avgift på store LCD-skjermer!

Anbefalte innlegg

Ja, nå har det virkelig klikket for politikerne i EU.

Eu vil innføre særavgift på 14% på LCD-skjermer som er større enn 19 tommer.

De vil med andre ord straffe folk med store skjermer, selv om det øker produktivitet under arbeid. Men, siden noen kanskje vil se noen filmer på skjermen, ja da må det innføres avgift. Tragisk!

Får virkelig håpe Norge dropper denne regelen her, hvis ikke har det virkelig klikket for politikerne i landet...

http://itavisen.no/php/art.php?id=286682

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drit teit, hater politikere som blander seg inn i slike ting.

- Akkurat som om ikke de rike statsmaktene har 100" Tv`er i stua si?  :hrm:

Blir så teit når det skal innføres avgift på det!  :thumbdown:

5420630[/snapback]

Det er ikke LCD TVer det dreier seg om, det handler om LCD skjermer på over 19" ment for PC-bruk. Avgiften gjelder ikke LCD-skjermer med tuner (altså skjermer ment for stuebruk).

Sitat fra IT-Avisen:

"Avgiften gjelder LCD-skjermer uten TV-tuner, men som er større enn 19 tommer og som har DVI- eller HDMI-inngang (inngang for digital bildeoverføring)."

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke poenget med dette i det hele tatt. Hva ønsker de å oppnå?

5421366[/snapback]

Ser ikke helt vitsen med det jeg heller, men kanskje de inndirekte ønsker at folk slutter å se på film på Pcen, noe som kan bidra til at folk laster ned mindre piratkopierte filmer..

Lenke til kommentar

Skal de nekte folk å bruke PC`er nå også? :thumbdown: Hva skal det med kamp mot piratkopiering være godt for når faktisk stadig flere nå ser film på PC`en?

Det finnes bare ingen grenser for hvor griske og grådige EU er!

De vet godt at det går framover. Om noen år, så får man sikkert 20 tommers skjermer 2000 kr.

Men uansett, så vil det ikke ha så veldig mye å si om noen år uansett. De nye tv`ene som kommer nå er digitale, dermed går det fint ann å koble maskina til dem.

Avgift på alle monitorer med digital inngang, untatt skjermer som er lagd innen for EU? :thumbdown: HallO! Dette høres bare ut som et forsøk på å skape et markedsmonopol.

Endret av simerix
Lenke til kommentar
Skal de nekte folk å bruke PC`er nå også? :thumbdown: Hva skal det med kamp mot piratkopiering være godt for når faktisk stadig flere nå ser film på PC`en?

5422177[/snapback]

Du må ikke ta meg på mitt ord at dette er en kamp mot piratkopiering. Var bare en mulig teori fra min side.

Heller ingen som nekter folk å bruke PC. Det er snakk om litt dyrere LCD-skjermer. Tror selv LCD er på vei ut, regner med at plasmaskjermer kommer til PC-bruk snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...