surferxy Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Før jul forsøkte Telenor å oppgradere hastigheten min. Det endte opp med at jeg mistet linja helt. Etter henvendelse til Telenor så tok det 3 dager før de tok seg tid til å rette opp feilen og senke hastigheten. Konklusjonen da burde nok være at jeg ikke kunne få 6 mb (noe jeg fint kan leve med). Men så dum som jeg var sendte jeg en mail til Telenor kundeservice for å få dette bekreftet. Etter en uke, dvs sist lørdag morgen, mottok jeg en mail på at de hadde oppdatert kontoen min (økt hastigheten). Og da skjedde jo det samme som sist. Linja forsvant. Lang venting etter Telenor forferdelig automatisk kundesortering ventet meg. Oi, ja de skulle rette det opp, men han måtte sende en melding til en tekninker, som ville ta kontakt med meg. Jeg hørte ingen ting tilbake. Ringte derfor igjen mandag. Gjennom samme forferdelige automatiske tlf sortering, med påfølgende beskjed "det er svært lang ventetid"... det var det også..... Etter å ha kommet igjennom sa kundebehandler at de jobbet med saken min nå, og at jeg kunne forvente resultat denne mandagen, eller senest tirsdag. Okay, får ikke gjort så mye med det. Samme kundebehandler unskylte manglende tilbakemeling på at kolegaen hans som jeg snakket med på lørdag ikke hadde lagt inn mobil nummeret mitt (han hadde fått det opplest). Så jeg leste det opp til de igjen. Og nå ville jeg få iallefall en sms om utviklingen. Oi for en service. Langt ut på tirsdag ettermiddag var linja fortsatt død. Tolmodigheten var tøyd. Jeg ringte å hørte hvordan det lå ann. Fikk beskjed at ingen ting han kunne gjøre for det var bestilt montør som skulle fikse det i løpet av denne tirsdagen (noe som stemte bra med beskjeden jeg fikk mandag). Han garanteret at linja ville være på plass senest kl 2000 tirsdag. Okay... jeg venter. Klokken passerer 2000 og linja er like død. Neste morgen ringer jeg igjen, og første gang er jeg amper på tlf. Denne kundebehandlerern forteller at det er i dag linja skal være fiska. Spør da om rettefristen er endret, noe han etter å ha sett i loggen sier at det er den ikke. Det betyr at kundebehandlerne jeg snakket med tirsdag og mandag faktisk løy, hvis ikke denne person løy. Nå langt ut på dag er ingen ting skjedd. Men kl er ikke 2000 ennå. Når en har blitt så avhengig av internett .bla.a med ip-telefoni, nettbank, utdannig ved uio som krever netttilgang, etc etc , så er det kritikkverdig av Telenor at de lyver når du snakker med brukerstøtte. Hvis de lyver fordi de ikke klarer å gi en dårlig nyhet ang. rettetid, ja, da får de finne seg en annen jobb. Vi innretter oss etter meldingen de gir oss, men når disse ikke stemmer så får vi problemer. Det ergelige er at jeg har binding etter å fått adsl med som pakke på hjemme pc. Nå er skattefordel borte + at jeg så gjerne vil ha byttet leverandør på dagen..... Hadde bare Telenor lest sin egen logg, så hadde jeg unngått et nytt mislykket forsøk på å heve hastigheten. Jeg har navnene på noen av kundekonsulentene som jeg har snakket med. Unnlater under serkt tvil å nevne navn. Men vil nå anbefale alle som snakker med Telenor til å notere navn.... NB! Huff huff, å få det ned på papiret er terapi. Endret 11. januar 2006 av surferxy Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Du får skrive et brev til en i ledelsen i telenor, er gjort før og problemene er blitt løst. Men får vel håpe det løser seg greit av seg selv. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ok, du skylder på Telenor fordi de faktisk var villige til å oppfylle ditt ønske om å prøve en gang til sjøl du visste at forrige gang så mistet du linjen din i noen dager? isåfall, BRA! Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ok, du skylder på Telenor fordi de faktisk var villige til å oppfylle ditt ønske om å prøve en gang til sjøl du visste at forrige gang så mistet du linjen din i noen dager? isåfall, BRA! 5420653[/snapback] Tror ikke du har lest innlegget godt nok. La meg sitere fra trådstarter: "Konklusjonen da burde nok være at jeg ikke kunne få 6 mb (noe jeg fint kan leve med). Men så dum som jeg var sendte jeg en mail til Telenor kundeservice for å få dette bekreftet." Altså var det ikke noe ønske fra trådstarter at linjehastigheten ble forsøkt økt igjen, slik jeg forstår det. Lenke til kommentar
surferxy Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Ok, du skylder på Telenor fordi de faktisk var villige til å oppfylle ditt ønske om å prøve en gang til sjøl du visste at forrige gang så mistet du linjen din i noen dager? isåfall, BRA! 5420653[/snapback] Jeg ssndte de et spørsmål om hva som var skjedd, og hva konkulsjonen var. Jeg ba dem ikke om å forsøke igjen. En melding de faktisk lovet å komme med før alt dette startet. surferxy Lenke til kommentar
Illus Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hei! Tror ikke det er lurt å bytte leverandør. Du sier at du har blitt avhengig av internett (noe mange er i dag) og da bør oppetid og kvalitet på linjen bety mer enn en dårlig erfaring med kundeservice. Be dem om kompesasjon for bryderiet og behold Telenor. Jeg har selv vurdert å bytte leverandør, men ikke funnet noe alternativ som etter min mening er bedre (vurdert bluecom, ngt ++) Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ok, du skylder på Telenor fordi de faktisk var villige til å oppfylle ditt ønske om å prøve en gang til sjøl du visste at forrige gang så mistet du linjen din i noen dager? isåfall, BRA! 5420653[/snapback] Tror ikke du har lest innlegget godt nok. La meg sitere fra trådstarter: "Konklusjonen da burde nok være at jeg ikke kunne få 6 mb (noe jeg fint kan leve med). Men så dum som jeg var sendte jeg en mail til Telenor kundeservice for å få dette bekreftet." Altså var det ikke noe ønske fra trådstarter at linjehastigheten ble forsøkt økt igjen, slik jeg forstår det. 5420719[/snapback] Hvis man vil få det bekreftet så utfører de en test til for å få det bekreftet. Det kan ha vært andre omstendigheter som gjorde at det feilet første gang. Hvis testen feiler, så mister man tilkoblingen (da modemet mister kontakt med dslamet), men dette er ikke noe telenor sitter å overvåker ettersom det kan være mange grunner til at det skjer. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ok, du skylder på Telenor fordi de faktisk var villige til å oppfylle ditt ønske om å prøve en gang til sjøl du visste at forrige gang så mistet du linjen din i noen dager? isåfall, BRA! 5420653[/snapback] Tror ikke du har lest innlegget godt nok. La meg sitere fra trådstarter: "Konklusjonen da burde nok være at jeg ikke kunne få 6 mb (noe jeg fint kan leve med). Men så dum som jeg var sendte jeg en mail til Telenor kundeservice for å få dette bekreftet." Altså var det ikke noe ønske fra trådstarter at linjehastigheten ble forsøkt økt igjen, slik jeg forstår det. 5420719[/snapback] Hvis man vil få det bekreftet så utfører de en test til for å få det bekreftet. Det kan ha vært andre omstendigheter som gjorde at det feilet første gang. Hvis testen feiler, så mister man tilkoblingen (da modemet mister kontakt med dslamet), men dette er ikke noe telenor sitter å overvåker ettersom det kan være mange grunner til at det skjer. 5421035[/snapback] Vel, det er ikke nødvendigvis alle som kjenner Telenors rutiner like godt som deg, og vet at det å be om forklaring eller bekreftelse på et problem betyr at Telenor automatisk gjentar problemet... Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hvis man vil få det bekreftet så utfører de en test til for å få det bekreftet. Det kan ha vært andre omstendigheter som gjorde at det feilet første gang. Hvis testen feiler, så mister man tilkoblingen (da modemet mister kontakt med dslamet), men dette er ikke noe telenor sitter å overvåker ettersom det kan være mange grunner til at det skjer. Men da burde jo Telenor oppdage at det ikke funker og stille linjen tilbake til sånn den var med en gang... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Problemet er at det er svært sjelden at de som skal fikse dette kvalitetssikrer med at det faktisk fungerer. De gjør bare jobben, enten den er riktig eller ei, og foretar seg ikke mer før noen klager. Mye tull hadde vært unngått om det faktisk ble sjekket at ting FAKTISK fungerte. På den andre siden, så er det fortsatt mye kundeservicene kan gjøre for å gi mye bedre behandling, men her er Telenor langt i fra noen værsting (min erfaring) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå