hans A Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Sjekk prisen på dette selskapet. De kjøpte opp en del av kabel-TV selskapene rundt om kring i norge. Er ikke sikker på om de har samme pris over hele landet eller om de har høy pris bare der de har monopol. Sjekk under "Privat". Link : http://www.inord.no Noen verre?? Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Tiscalisat er vel dyrest... Jeg kunne gjerne betalt 595 i måneden for 384/128 kabelinternett (betaler det samme for ISDN i måneden). Lenke til kommentar
hans A Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 TiscaliSat er jo toveis via parabol til fantasipriser. Pris: 400/100Kbit, 3088,-/mnd , etablering 18588,- Men Tiscali ADSL koster bare 396,- (384/128) og 545,- (704/128) Lenke til kommentar
L.. Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 "Tjenesten er i dag tilgjengelig i Alta, Øksfjord, Skjervøy, Vadsø og Krikenes." Trenger jeg å si mer. Det må jo koste en formue å legge bredbånd der oppe. Er liksom ikke så morsomt lengre når du må pløye igjennom 1-4 meter med snø før du finner bakke. For å så komme deg ned under den ned frosne bakken. FOR å så legge ned kablene til bredbånd. Mens det snør og det sikkert er 20 til 30 minus grader. Men fra morro til alvor. Avsidige liggende strøk som der oppe skal du glad om du får bredbånd i det hele tatt. Dessuten så kan man ikke kalle 384/192 Kb/s bredbånd. Det er jo bare 6 ganger isdn linje jo!!!! Og når noen vil på stå at bredbånd er ikke før du har minst 10 Mbit linje, så har du noe igjen før du får noe glede igjen. Man har du ikke noe annet tilbud så er det vel ikke så mye annet å gjøre med det. Lykke til. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Tro det eller ei. Men telenor leverer også ADSL DER oppe. Det leveres også optisk kabel med "bredbånd" hvis du er villig å betale. P.S Når det gjelder sne så er det den minst snefattige delen i hele norge. Og regn! (minus sørlandet) Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Syns de burde være fornøyd så lenge de i det hele tatt får tilbudet der oppe. Jeg har ikke muligheten til å få d engang. Lenke til kommentar
WyZarD Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 typisk, i det øde nord er det bred bånd, men ikke her på jæren. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Det er få eller ingen øde steder som har bredbånd. Men alle store skolesentre tiltrekker seg bredbånds levrandører. Og steder som har kabelTV har jo en rimelig måte å levere bredbånd. Uten å være nødt til å grave ned nye kabler. Men hvis man klarer å levere internett via satelitt/parabol vil jo hele norge bli dekket om noen år.... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 16:13, L.. skrev:Og når noen vil på stå at bredbånd er ikke før du har minst 10 Mbit linje, så har du noe igjen før du får noe glede igjen.Lykke til. øhhh... synes å huske at bredbånd ble definert til 2Mbit linje..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Jeg kan sikkert selge internett access. Pris: 10.000kr mnd for 2Mbit full duplex Etableringsgebyr: 50.000kr Tar imot bestillnger på epost Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 20:08, hans A skrev:Det er få eller ingen øde steder som har bredbånd.Men alle store skolesentre tiltrekker seg bredbånds levrandører.Og steder som har kabelTV har jo en rimeligmåte å levere bredbånd. Uten å være nødt tilå grave ned nye kabler.Men hvis man klarer å levere internett viasatelitt/parabol vil jo hele norge bli dekketom noen år.... Uff, er så teit at Telenor ikke vil klargjøre kabelnettet sitt for kabelinternett der det ikke er klargjort for ADSL. [ Denne Melding var redigert av: selters på 2002-09-10 22:16 ] Lenke til kommentar
L.. Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 20:58, PIIIpower skrev: Quote: Den 2002-09-10 16:13, L.. skrev: Og når noen vil på stå at bredbånd er ikke før du har minst 10 Mbit linje, så har du noe igjen før du får noe glede igjen. Lykke til. øhhh... synes å huske at bredbånd ble definert til 2Mbit linje..... Et eksempel: "Hvorvidt dette virkelig kan kalles bredbånd har vært diskutert i mange medier de siste månedene. Mange mener at "ekte bredbånd" har båndbredde på 10Mbit eller høyere siden man dermed bl.a kan kjøre realtime videooverføring uten kvalitetstap." Link http://www.hardware.no/nyheter/september01/13mbit.html Jeg skal ikke si at jeg er skrå sikker. Men mener at flere har sagt det. Jeg har forøvrig 2 Mbit linje selv og har liksom ikke får kino følelsen ennå. Lever i håpet på at jeg får lov til å ha 2 Mbit SHDSL snart. :grin: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: tunefish skrev (2002-09-10 19:40):Syns de burde være fornøyd så lenge de i det hele tatt får tilbudet der oppe.Jeg har ikke muligheten til å få d engang. Å du for det snart du også, Eller bur du langt inne i skauen. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Et eksempel:"Hvorvidt dette virkelig kan kalles bredbånd har vært diskutert i mange medier de siste månedene. Mange mener at "ekte bredbånd" har båndbredde på 10Mbit eller høyere siden man dermed bl.a kan kjøre realtime videooverføring uten kvalitetstap."Link http://www.hardware.no/nyheter/september01/13mbit.html Bredbånd / Basebånd er tekniske begreper fra lenge før "bredbånd" ble det nye buzzwordet. ADSL er uansett bredbånd iom at de utnytter et bredt frekvensspekter. Bredbåndsfabrikken leverer et produkt som baserer seg på basebånd (men ikke fortell det til de). De fleste fastlinjer som E1, T1 osv er ikke bredbånd, men basebånd, iom at de er satt sammen av DS0 kanaler på 64kbit hver. Lenke til kommentar
Tors bror Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hvorfor denne store diskusjonen rundt dette. Det er vel samme hva bredbånd er, så lenge 2Mbit er 2Mbit og 10Mbit er 10Mbit. "Bredbånd" er bare et ord. Man får verken raskere eller tregere hastighet på sin forbindelse om noen velger å kalle det bredbånd blybånd eller ei. Men hvis vi absolutt må.... Det nærmeste man kommer en offisiell definisjon når det gjelder bredbånd i forbindelse med hastighet (jeg snakker ikke om nettverksfaglige definisjoner her) er nok 2Mbit. Men dette trenger ikke ha noe å si - hva som er et ords leksikalske betydning, eller hvordan det er definert av myndighetene er underordnet hvordan folk flest oppfatter det, hvordan det brukes i dagligtalen. Og i den betydning er bredbånd alt fra laveste adsl-hastighet og oppover. Her må man gjerne protestere, men spør hvem som helst (selvfølgelig ikke folk som besitter spesiell kunnskap om nettverk og hastigheter og data). De oppfatter det nok sånn. Så kan vi slippe denne nerdete "nei det er ikke bredbånd"-avsporingen ( jada, jeg har nettopp gått i samme fellen) av temaer som omhandler noe annet i fremtiden? Jeg tipper nei, dessverre... Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hvor bredt er bredbånd? I følge IBM er bredbånd 6Mhz bredt, så neste gang noen kødder med deg og spør om hvor bredt bredbånd er, kan du bare svare 6Mhz. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: covah skrev (2002-09-11 00:48):Hvor bredt er bredbånd?I følge IBM er bredbånd 6Mhz bredt, så neste gang noen kødder med deg og spør om hvor bredt bredbånd er, kan du bare svare 6Mhz. :smile: Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 20:58, PIIIpower skrev: Quote: Den 2002-09-10 16:13, L.. skrev: Og når noen vil på stå at bredbånd er ikke før du har minst 10 Mbit linje, så har du noe igjen før du får noe glede igjen. Lykke til. øhhh... synes å huske at bredbånd ble definert til 2Mbit linje..... Det er forskjellige definisjoner på det feltet, jeg veit det er mange som mener at man skal kunne streame live ukoprimert video og da må du ha 7Mbit. Lenke til kommentar
block Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 19:36, hans A skrev:Tro det eller ei.Men telenor leverer også ADSL DER oppe.Det leveres også optisk kabel med "bredbånd"hvis du er villig å betale.P.S Når det gjelder sne så er det den minstsnefattige delen i hele norge. Og regn!(minus sørlandet) minst snefattig??? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 adsl er da ikke bredt, hvis man ikke disker opp med noe som 3Mbit/1.5mbit, fordi upstream sinker downstream. dette merkes jo forogvidt ganske brta på telenor sine linjer tom. 7xx.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå