Nicklas Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hei! Som vanlig så får jeg det ikke inn hvordan jeg skal få websidene mine til å fungere i både FF, Opera OG I.E. Akkuratt nå så vises siden likt i Opera og I.E, men i FF så er teksten helt feil plassert. LINK TIL SIDE Hadde vært kjempe bra om noen kunne ha fortalt meg hva det er jeg gjør galt i koden min. Hva syns dere ellers om hvordan jeg har bygd opp siden min? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Dropp den gamle 4.0-doctypen og bytt den ut med 4.01: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> Er usikker på om det har noe å si i dette tilfellet, men verdt et forsøk. Tror forresten du lider litt av divmania. Les "Markering er viktig!" av Arve. Endret 11. januar 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Dropp den gamle 4.0-doctypen og bytt den ut med 4.01: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> Er usikker på om det har noe å si i dette tilfellet, men verdt et forsøk. Tror forresten du lider litt av divmania. Les "Markering er viktig!" av Arve. 5420762[/snapback] Takk, bytta ut det du sa, men nå er det enda fler problemer Men skjønte ikke hva du mente med at jeg bruker for mye DIV, for hvis jeg skal skrive noe i boksene over menyene, da blir jo teksten plassert på en helt feil plass? Lenke til kommentar
JonH Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Hos meg ser det like rotete ut i alle nettlesere, spesielt Explorer... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Jepp, det ble sånn etter jeg bytta til V.4.01, men før det, så var designet helt likt i alle browserne, helt til jeg skulle begynne å plassere ut noe tekst. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Samme problemet har jeg hatt med html-doctype 4.01. Selv om xhtml tydeligvis er dømt nord og ned her på forumet, så er det det eneste som fungerer for meg! Tror neppe jeg vil få noe god forklaring, ever... <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> The <!DOCTYPE> tag Fix Your Site With the Right DOCTYPE! Endret 13. januar 2006 av JonH Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 XHTML er ikke dømt nedenom og hjem her inne, men det er bare det at vi ikke helt skjønner poenget med å bruke XHTML når du ikke har bruk for X'en. Det at et fåtall av de som faktisk skriver XHTML sender feil content header er også en av grunnene, sammen med at IE ikke støtter annet enn text/html i content. Og da faller noe av poenget bort. Det er derfor vi anbefaler alle nybegynnere å bruke HTML 4.01 i stedet, da de garantert ikke har bruk for XHTML med en gang. Jeg har drevet med hjemmesider og webutvikling i rundt 4 år nå, men har enda ikke hatt bruk for noe annet enn HTML til markup... Der har du en grunn til at XHTML ofte blir kastet bort av oss faste her inne, det er rett og slett ikke noe poeng å bruke det før IE også kommer med støtte for riktig content header Lenke til kommentar
JonH Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hvordan kan det forklares at vanlig html ikke fungerer i det hele tatt for meg? Kun med xhtml blir sidene jeg lager identisk i alle browsere, selv med bare en div og litt tekst. Litt av poenget er vel å få sidene identisk for alle? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Da skriver du ting feil da, skulle jeg tro.. Jeg har ihvertfall aldri noen problemer med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå