Arve Systad Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 For å seie det enkelt - Piczo er sikkert flott for "gutten i huset" (ny vri på "mannen i gata" ) som vil lage si første, enkle heimeside som tiåring. Om du har nokon form for ambisjon innen webutvikling derimot, er Piczo ikkje heilt veien å gå. Litt erfarne designarar/utviklarar vil le av typiske "omg fjortiz CS-lolol PiczoOo-sider" - ingen tvil der. Men slik er det vel strengt tatt i fleire yrkesgrupper òg. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Feil, det er noe som heter dårlig fargebruk, Zen. Hva om den røde mannen i gata plutselig ble malt blå, eller grønn, ville ikke det vært dårlig fargebruk? Og du trenger ikke rakke ned på oss som faktisk kan HTML. Jeg rapporterer ikke posten din. 6504195[/snapback] Grønt er faktisk mye penere en rødt, har faktisk på meg en grønn skjorte akkurat nå. Du dreit litt på leggen der Så du mener at 80'tallet var et stort feilgrep da? At folk som gikk i rosa og grønt egentli ikke likte fargene, men gikk med dem bare for å irritere? Det finnes folk som syns det er fint og dermed er det ikke feil fargebruk. Hvorfor skal du raportere meg? Hva har jeg gjort? Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Feil, det er noe som heter dårlig fargebruk, Zen. Hva om den røde mannen i gata plutselig ble malt blå, eller grønn, ville ikke det vært dårlig fargebruk? Og du trenger ikke rakke ned på oss som faktisk kan HTML. Jeg rapporterer ikke posten din. 6504195[/snapback] Er det røde menn i gata? Hvor hvor? Du trenger ikke rakke ned på de som faktisk ikke kan HTML. Det er sikkert en eller to ting du selv ikke kan Jeg er 14 år og synes selv den pizco tingen er noe dritt, det er mye bedre og legge sjelen i notepad2 og få til noe bra enn den blike flash tingen der. 6336348[/snapback] Bedre enn hva? Sier hvem? Personlig syns for eksempel at det er bedre å legge sjelen i å lære seg særskriving. Smak og behag. Og interesser. Endret 21. juli 2006 av Fløffi Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Det går faktiskann å lage blinkerosating i notepad2 også, så da er vel det like forferdelig da? Går faktiskann å lage bra sider på piczo å, det er brøde som sitter foran PC'n som har ansvare for at det blir fint. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 @Zen: Jeg tror det hadde vært du som hadde driti på leggen, om du hadde gått på rødt lys. Jeg mente jo selvfølgelig røde menn, som i trafikklys. Det er dårlig fargebruk om rød mann hadde betydd "gå". Er du ikke enig? Det finnes folk som syns det er fint og dermed er det ikke feil fargebruk. Altså, er sikkert folk som mener at trafikklysene burde være rosa eller sorte, men selv om folk syns det, så betyr det ikke at de har viten nok til å kunne bestemme hva som er god brukervennlighet. Du trenger ikke rakke ned på de som faktisk ikke kan HTML. Det er sikkert en eller to ting du selv ikke kan.Er nok mer enn en-to ting jeg ikke kan, men jeg er iallefall ikke bastant om det. Begynner å bli lei av folk som sprader inn med layout-tabellene sine og som ikke innser at det er en gammel teknikk. (For å nevne et eksempel). Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 1. den mannen er ikke på gata, han er oppe i lufta. 2. Det er et lys, ikke en mann. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Zen gikk tom for argumenter ja.. Trodde aldri jeg skulle si noe slikt, men HEIA GEORGE! Piczo er og blir noe drit. Nybegynnere begynner her og tenker at websider er lett og skal se ut som sidene på piczo. Folk skal ikke tro at websider skal se slik ut. Folk som egentlig kunne lært seg noe skikkelig html/css, eller sitti i en nogenlunde WYSIWYG editor, sitter på Piczo og tror de kan lage websider. Piczo lager et galt inntrykk av web, webdesign og hva det vil si å være en webmaster. Og uansett hva dere sier, ingen her kan ærlig mene at gjennomsnittet av piczo sider ser godt ut, uansett hvor fargeblind du er. Man skulle vært tvunget til å se igjennom femti sider på csszengarden før man fikk lage en eneste side på piczo, slik at man hadde en anelse.. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 1. den mannen er ikke på gata, han er oppe i lufta.2. Det er et lys, ikke en mann. 6532295[/snapback] Hurra for kverulering! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Og uansett hva dere sier, ingen her kan ærlig mene at gjennomsnittet av piczo sider ser godt ut, uansett hvor fargeblind du er. Man skulle vært tvunget til å se igjennom femti sider på csszengarden før man fikk lage en eneste side på piczo, slik at man hadde en anelse.. 6532488[/snapback] ...det der blir for dumt. Du krevjer jo faktisk at alle skal ha ein kreativ sans og eit vanvittig ønske om å designe nettsider. Synest du det er "OMG LOLOL DUST!" av ein gjennomsnittleg tiåring å lage nettsider på piczo fordi han synest det er kult å kunne enkelt lage seg ei internettside der han skriv om seg sjølv og katten sin? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Du krevjer jo faktisk at alle skal ha ein kreativ sans og eit vanvittig ønske om å designe nettsider. Hvor skrev jeg det? Mener at folk bør vite _litt_ hvordan en webside bør se ut. Altså unngå den værste blinkblinken og de værste rosa stjerneeffektene, samt ha en bakgrunn som gjør teksten lesbar. Synest du det er "OMG LOLOL DUST!" av ein gjennomsnittleg tiåring å lage nettsider på piczo fordi han synest det er kult å kunne enkelt lage seg ei internettside der han skriv om seg sjølv og katten sin? 6533973[/snapback] Jeg syns det er litt "Agh..", og at han/hun heller burde titte på andre web-online løsninger enn piczo, tross alt, det finnes bedre "onlineeditore". Det er vel heller ikke tiåringer som utgjør mesteparten av piczobrukerene, uten at jeg vet selv. Tipper fra 12-13år + jeg. EDIT: Jeg ser at det går mest i piczo refsing her, freewebs er hakket bedre, og google pages kommer til å bli enda bedre. Endret 21. juli 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hvor skrev jeg det? Mener at folk bør vite _litt_ hvordan en webside bør se ut. Altså unngå den værste blinkblinken og de værste rosa stjerneeffektene, samt ha en bakgrunn som gjør teksten lesbar. Det skreiv du indirekte i posten over her Folk skal ikke tro at websider skal se slik ut. Folk som egentlig kunne lært seg noe skikkelig html/css, eller sitti i en nogenlunde WYSIWYG editor, sitter på Piczo og tror de kan lage websider. Piczo lager et galt inntrykk av web, webdesign og hva det vil si å være en webmaster. ====================== Om eg satte deg til å designe ein bil, ein stol, eller for den del eit fly eller eit romskip - så kan det godt hende du hadde endt opp med eit resultat du var fornøyd med. Kanskje til og med bestekompisen din og søstra hans synest den var stilig. Når du så går til ein som driv med dette som ein profesjon vil han sansynligvis le av deg på grunn av visse svært elementære feil. På akkurat same måte sit det mange tiåringar med Piczo/liknande og vil lage si første heimeside. Sjølv synest dei, foreldrene deira og alle vennene deira at sida blir knalltøff - men går du til ein som har meir erfaring i emnet så blir det berre gjort til latter. Slik vil eg igrunn tru at det er innanfor ganske mange fagområde. For å seie det slik; om du har nokon som helst ambisjon om å drive med webutvikling, bli nettredaktør eller webmaster så er der vanvittige mengder informasjon om det på internet, og om du då har interessen så bør ikkje problemet vere å finne denne informasjonen iallefall. Piczo er ikkje laga for folk som skal kunne litt meir enn ingenting, og det blir då idiotisk å seie at det lagar eit galt bilete av korleis du lagar websider. Om du snekra deg ein olabil i garasjen og var superfornøyd med den - synest du det blir riktig av andre å komme å fortelje deg at Aah, herregud, det er ikkje sånn ein ordentlig bil fungerar! ? Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Zen gikk tom for argumenter ja..Trodde aldri jeg skulle si noe slikt, men HEIA GEORGE! ... Les to poster lenger opp du. Hva hadde vert galt om at den røde LYKTA hadde vert grønn da? Da hadde den vert det og alle ville stoppet på grønnt. Eller f.eks rosa. Det er tråsalt retningslinjer som MÅ følges i motsetning til i webdesign Er liksom ikke dagsbøter for å ha #blink blink# Ekte fotballspillere klager ikke på oldboyslag, gjør dem vell? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) Er liksom ikke dagsbøter for å ha #blink blink# 6535310[/snapback] Nei, men det er imot regelverket. <blink> er en av mange "bad tags" som er listet overalt, og ingen piczosider validerer. Så når man skal blande rl bøter med html editing, så må vi vel se på hva som er "lov" innen html da, og piczo er garantert ulovlig. Men dette begynner å spore av litt og jeg ser ikke hvor dette skal lede hen.. Om eg satte deg til å designe ein bil, ein stol, eller for den del eit fly eller eit romskip - så kan det godt hende du hadde endt opp med eit resultat du var fornøyd med. Kanskje til og med bestekompisen din og søstra hans synest den var stilig. Når du så går til ein som driv med dette som ein profesjon vil han sansynligvis le av deg på grunn av visse svært elementære feil. På akkurat same måte sit det mange tiåringar med Piczo/liknande og vil lage si første heimeside. Sjølv synest dei, foreldrene deira og alle vennene deira at sida blir knalltøff - men går du til ein som har meir erfaring i emnet så blir det berre gjort til latter. Slik vil eg igrunn tru at det er innanfor ganske mange fagområde. Du syns altså at piczo gir et godt inntrykk av web? Det er ingen som "setter" folk i piczo til å lage websider, det er noe folk gjør av egen fri vilje. Når de så har tatt til seg at de skal ha en webside, bør de ha _litt_, jeg sier ikke mye, men _LITT_ peil på hva som tar seg ut opg hvordan man bør lage en webside. Setter man seg ned en time og ser på websider og leser litt har man et bedre grunnlag. Men, problemet, det er jo piczo, og det er vel det vi egentlig diskuterer. Piczo er jo i bunn og grunn en møkkaside som lar folk lage slike horrible websider, google pages er/blir mye bedre, t.o.m. freewebs er bedre enn piczo. (imo) Dermed, jeg liker ikke piczo. EDIT: Leif Endret 22. juli 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Har aldri sagt eit einaste positivt ord om Piczo, og ei heller at det gir eit godt inntrykk av web/webdesign.Personlig hatar eg både piczo og sidene laga der. Poenget mitt er berre at du kan ikkje forlange at folk skal ha ein halv smule peiling eingong på webdesign når dei er ti år gamle og kun vil vise seg fram. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Nei, men det er imot regelverket. <blink> er en av mange "bad tags" som er listet overalt, og ingen piczosider validerer. Korrekt, bra du kom på den, jeg huska ikke blink-taggen. Hva hadde vert galt om at den røde LYKTA hadde vert grønn da?Da hadde den vert det og alle ville stoppet på grønnt. Eller f.eks rosa. Grønnfargen er mye mer harmonisk og vennelig enn rødfargen. Dette er fordi i naturen så signaliserer rødfargen fare og frykt, dette vet du kanskje. Men om alle de giftige dyrene o.l ting hadde brukt grønt for å signaliserer fare. Da måtte jo trærene ha vært røde også da, for at de røde dyrene kunne bruke rød som en nøytral farge. Men nå har det seg ikke slik at trær er røde, og grønn signaliserer fare, derfor hadde det vært dårlig fargebruk. Kan ikke bruke en hva hvis-tenkning på dette området. Hvor er argumentene dine, som var "to poster opp"? Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 (endret) En gatelykt er ingen mann din %¤%. Grønn giftfrosk Hvilken farge har trærne om høstn BTW? Endret 22. juli 2006 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 La oss bare slutte å kverulere frem og tilbake? Piczo-sider er og blir stygge i mine øyne, men jeg lar dem få holde på. De fleste er jo tross alt fjortisser, de vil ikke høre på deg samma hva du sier. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 En gatelykt er ingen mann din %¤%. Grønn giftfrosk Hvilken farge har trærne om høstn BTW? 6536833[/snapback] Giftfrosken signaliserer eit eller anna ved hjelp av dei kule mønstera han har på ryggen, sterke kontrastar. Tre blir raude/brune/gule om hausten fordi stoffet som held dei grøne forsvinn frå blada slik at dei rotnar. Og du er klar over at du er milevis utanfor diskusjonen no, sant? Dårlige bortforklaringar gir deg ingenting Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Jo, det gir meg en jævli go latter :!: Er så morsomt å plage folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg