Håvard Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Når jeg sitter på bussen, og folk snakker om at "aaa.. Jeg så hjemmeiden til *sett inn navn*.. Den var bare dødsfet.. Masse bilder, kule ting som hang på musa å greier. Linken er *settinnnavn*.piczo.com... " Da må jeg desverre bare le litt. Spessielt, hvis jeg går inn på den, og ser det vakre designet, med rosa bakgrund, og layouten skifter fra side til side. Har prøvd å tipse mange om det, med de blir bare irriterte.. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Her har du en ille piczo-side... her...' Inne på "about me" er det en grusom skriftfarge... Må legge til at freewebs ser vesentlig bedre ut enn piczo da... Lenke til kommentar
ggp Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Lillesøsteren min spurte meg om jeg kunne fikse en liten hjemmeside til henne. Bestemte meg for å gi henne en fin hjemmeside som jeg lagde for en stund siden. Når hun fikk se siden ble hun bare sur, og ville ha en piczo side. "Alle i klassen har jo sånne!!".. Aarrgh! Blir bare så irritert asså Endret 7. mai 2006 av ggp Lenke til kommentar
Even. Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Haha...gå inn på venner eller "Friends!!" på den Piczo siden. Ser ut som om hu ene jenta har skjegg :/ Uansett vil jeg knapt kalle piczo hjemmesider, eller nettsider i det hele tatt. Er mer som Msn-space o.l. Man kan ikke si "Jeg har LAGET siden min", da man strengt tatt ikke har laget den. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Haha...gå inn på venner eller "Friends!!" på den Piczo siden. Ser ut som om hu ene jenta har skjegg :/ Uansett vil jeg knapt kalle piczo hjemmesider, eller nettsider i det hele tatt. Er mer som Msn-space o.l. Man kan ikke si "Jeg har LAGET siden min", da man strengt tatt ikke har laget den. 6059720[/snapback] hvem av dem da? hehe... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Haha...gå inn på venner eller "Friends!!" på den Piczo siden. Ser ut som om hu ene jenta har skjegg :/ Uansett vil jeg knapt kalle piczo hjemmesider, eller nettsider i det hele tatt. Er mer som Msn-space o.l. Man kan ikke si "Jeg har LAGET siden min", da man strengt tatt ikke har laget den. 6059720[/snapback] hvem av dem da? hehe... 6059735[/snapback] Hun som heter "Maren utropstegn kolon D". Lenke til kommentar
Arne Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Det blir ofte litt mykje av desse: Endret 8. mai 2006 av Fjott Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Jeg vil aldri tenke at det er for nerder for jeg bruker masse HTML selv! www.siimplyheaven.piczo.com<-- Dette er da min hjemmeside, og personlig ser jeg på den som rolig og grei side! 6006251[/snapback] Du bruker noe som vi kaller for HTML-kodesnutter, ikke HTML-kode generelt, HTML/CSS kode fra scratch er nok mye vanskligere. Og det å putte inn en snutt her og der, kan rote til siden din. --- veldig mange på skolen, sier faktisk at de er proffe til å lage hjemmesider, og at de kan HTML fordi de kan noen få HTML-snutter og lager piczo sider. Just my words in a nutshell. Lenke til kommentar
-Olsen- Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Min webdesign historie startet tidlig med Frontpage, og har i senere tid gått over til DreamWeaver. Hatt lang pause. (innrømmer det.... registrert meg på piczo :S) Men dette var trosss alt bare for å se hvordan systemet funka, så jeg hadde grunnlag når jeg argumenterte med de såkalte "fjortissene" Hater piczo sidene så hardt som det går ann (mener det og, denne tråden passa perfekt for å få bekreftet at ikke mine meninger er alene) Når noen prakker på meg link til en slik piczo side, gir jeg full tilbakemelding. finner jeg en gjestebok, sparer jeg heller ikke på meningene mine! Google har forresten nå kommet med en egen web editor, denne gir vesentlig bedre resultater enn piczo (etter det jeg har sett hvertfall) adressen er: pages.google.com (elns, hvis det ikke er riktig, gjør www.google.com underværker ) Btw... en ting til... hater også folk som har masse stygge emoticons i msn i stedet for bokstaver og sånt... slik at du må gjette hva en enkelt setning betyr.. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 den google-page greia funker ikke i opera... Lenke til kommentar
madgringo Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hvis dere vil se det verste eksempelet på fjortis språk som jeg noen gang har sett så gå inn hit : http://www.piczo.com/PrincessPurv?g=8216905&cr=3 Det vesenet der går faktisk i klassen min Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Hvorfor klikka jeg på linken i det hele tatt? ;< Tider som det jeg skulle ønske jeg var blind :\ Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Jeg får føye til, at av piczo og freewebs, så liker jeg freewebs sin best. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Ja det er vell ikke så mye nytte verdi i piczo sider og de ser heller ikke ut i måneskinn. Vil heller anbefale folk å bruke Dreamweaver. Lenke til kommentar
nree Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Æsj, piczo og freewebs!! Jeg tror at det går ann å lage en fin piczo/freewebs side men da må man virkelig arbeide mye hardere en man må ved å bruke notepad og photoshop! Begynn med FrontPage, gå videre fra HTML til PHP, begynn å bruk CSS, kvitt deg med tabellene og begynn å bruke CSS til å bygge opp siden med. Det er slik jeg har gjort det, og, føler jeg kan en god del til nå.. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Æsj, piczo og freewebs!! Jeg tror at det går ann å lage en fin piczo/freewebs side men da må man virkelig arbeide mye hardere en man må ved å bruke notepad og photoshop! Begynn med FrontPage, gå videre fra HTML til PHP, begynn å bruk CSS, kvitt deg med tabellene og begynn å bruke CSS til å bygge opp siden med. Det er slik jeg har gjort det, og, føler jeg kan en god del til nå.. 6123447[/snapback] Hvorfor ikke begynne rett på css-basert layout med det samme? Trenger ikke å finne opp hjulet på nytt hver gang Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Enig med EvoZ, lære seg tull før man lærer det riktig er jo tåpelig. Tar jo 15 minutter å lære seg HTML'n man trenger for et CSS-basert layout(utenom meta-tags etc, men dette kan jo kopieres lett), så eneste å lære seg er CSS, og det er mye av fin informasjon om det på nettet, selv om det kan være frustrerende i førsten ^^; Bedre å starte ung med noe som er riktig, enn å starte med noe som er "feil", for å så prøve(og kanskje gi opp) noe når man er eldre, og kanskje ikke så villig til å lære seg nye ting. Jeg hadde selv vanskelig å vri meg vekk fra Dreamweaver og enkel slicing i photoshop, fordi (skikkelig bruk av) CSS ga meg et par problemer. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Er det ikkje "lov" med enkel slicing? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg