Gå til innhold

Hva syns dere om slike piczo,freewebs editorer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er ikke nødt til å ha reklamepopupen. Det eneste du taper på å ta den vekk er muligheten til å vinne noe.

Viste forresten ei fjortisjente til en artikkel på siden min, og fikk til var at "den sugte!". Så når jeg da spurte "kva er det som gjer din eplepsiframkallande piczozide betre", bloca ho meg. Eventuelt logga av, men det trur eg ikkje...

Edit: beklager endring i målform:P

Endret av rødøye
Lenke til kommentar
Ja er enig med at ideen rund piczo er bra;P

Egentlig det jeg er i mot er hvordan den blir brukt, med alle de fjortis skrifta å fylt opp siden med .gif bilder...

Er jo greit med par stk, menne 20 pr side er ikke bra..

hmm Denne

Siden er ikke bra:S

*Selvom denne siden egentlig bare er for å kødde med andre fjortiser*

5999568[/snapback]

NOOOOO!

Den sida der er en skam! Det er sida til en MK klasse.

De skal liksom kunne det med hjemmesider!

Jeg er flau! :(

Det er en skam for alle mine med-MK-elver...

*går en plass å griner*

*tenke noen sekunder*

aha!

skjønner om dette var gødd, men alikevell! tenk å synke så lagt!

Kunne faktisk funnet på å gjøre noe sånn selv :innocent::whistle:

Lenke til kommentar
Må dere gi dere og klage sånn. Er vel greit att det finnes ett sånt tilbud til den yngre generasjonen, og vil vel for noen være inspirasjon til og utvikle seg, og lage mer avanserte hjemmesider etter vært.

Jentungen på 9 her i huset sitter og storkoser seg med å laste opp bilder og leker seg. Hun har Office 2003 med Frontpage på maskinen sin men kan nok hende att nysgjerrigheten gjør att hun prøver seg på det etter vært.

Og er vel ikke noen som tvinger dere til å gå inn på disse sidene heller.

La dem leke seg litt, det lærer dem mye av.

5422275[/snapback]

Vel, greit at man skal lære ting etterhvert, men da burde man lære det på riktig måte.

Piczo og freewebs er ikke måten å lære seg å lage en internettside på.

Likevel er jeg delvis enig i hva du sier...

Lenke til kommentar
Man lærer null og niks av å ta omveien gjennom Piczo, Freewebs og Msn Space. Da er det bedre å begynne med WYSIWYG, for da lærer man FTP og også hvordan kode og design henger sammen

6018344[/snapback]

Word!

Det er det enkle faktum!

Lenke til kommentar
Man lærer null og niks av å ta omveien gjennom Piczo, Freewebs og Msn Space. Da er det bedre å begynne med WYSIWYG, for da lærer man FTP og også hvordan kode og design henger sammen

6018344[/snapback]

Word!

Det er det enkle faktum!

6020928[/snapback]

Enig.

Jeg startet med Frontpage Express da jeg var veldig liten. En Harry Potter fanside som jeg lastet opp og lærte mye av. Ikke noe HTML/CSS greier, men hadde det gøy og fikk på en måte "forståelse" for hvordan ting funket, litt sånn vagt.

Lenke til kommentar
Hva er galt med dot.tk domene så lenge man fjerner reklamen??

går det?

Uten og kjøpe et?

6010736[/snapback]

Jepp! :)

6022046[/snapback]

Det som er galt med .tk domener er det at man må innom en ekstra server, da .tk domenet kun er en frame som ligger over.

Og så finnes det så mange dårlige .tk sider at det virker userriøst.

Skaff deg en frac.dk konto istedet, du får en lett adresse.

Merk: Med frac.dk har du ikke lov til å bruke .tk, da det står i rettningslinjene at frac.dk alltid skal kunne ses i adresselinjen.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg og broren min lagde Pokemon fan-sider i word, før jeg avanserte til Frontpage og lagde en katteside med masse javascript, DHTML og selvfølgelig frames og så dreamweaver med masse søte tabeller. Så hadde jeg en pause på noen år (6-7 år) før jeg begynte igjen for to månede siden med css, xhtml og photoshop. Har aldri brukt Piczo o.l.

Lenke til kommentar
Jeg husker jeg og broren min lagde Pokemon fan-sider i word, før jeg avanserte til Frontpage og lagde en katteside med masse javascript, DHTML og selvfølgelig frames og så dreamweaver med masse søte tabeller.

6022162[/snapback]

HAHA!! :!:

Fantastisk!

Lage hjemmeside i word må være værre en piczo! :tease:

Lenke til kommentar

Jeg hadde min første "host" hos freewebs, men brukte aldri generatoren deres. Startet faktisk i notisblokk, men gikk senere via FrontPage til DW. PRøvde masse programmer med code highlighting, men siden de ikke hadde noe så simpelt som WYSIWYG, tenkte jeg med meg selv at desse måtte være dritt. En kunne jo ikke gå rundt å huske HTMLen i hodet:P Nå bruker jeg ZDE for det meste.

Lenke til kommentar

For min del, starta eg med nano(heiter det nano? hugser ikkje heilt), men fann fort ut at det ikkje var "tingen".

Starta så med notisblokk og paint. Lærte meg så CSS, og har no lært litt om PS.

For å holde meg til diskusjonen, ein lærer ABSOLUT ingenting anna enn at pizco er dri... ikkje så bra, ved å bruke det til sin første webside.

home.no-generator er vel heller å foretrekke.

Som rådøye seier, tenkte eg at f. eks. kjeldekoden til vg.no var for stor, og tenkte at det måtte vere vanskeleg å hugse alt i hovudet. :)

Lenke til kommentar
søstra mi på 13 har fått seg en slik "blinkblink" side på funtigo.com. når det gjelder henne syns jeg bare det er småmorsomt, siden de er i den alderen, men når man begynner å bli eldre burde man skjønne hva som er stygt og hva som er pent, og lære seg html, flash eller iallefall dreamweaver og droppe gif animasjoner.

angående gif. har en venninne som lager sider på home.no. og jeg har bedt ho droppe det crapet, men hun nekter å innse at det er stygt. selv om jeg sier at profesjonelle webdesignere ler seg i hjel eller gremmes av slike sider.

så isteden begynner hun å disse min side. mer provoserendes kan det ikke bli!

5424331[/snapback]

Ååååhh Jeeeez :thumbdown: hva faen sliter dere med a?sku faen meg tru at dere ik hadde no liv,enn å rakke ned på piczo sider lixm..det forno a=S? herregud ass,la andre ha sidene som dem faen vil,det er da ik deres problem det ass! omfg,get a life^o)

Lenke til kommentar
søstra mi på 13 har fått seg en slik "blinkblink" side på funtigo.com. når det gjelder henne syns jeg bare det er småmorsomt, siden de er i den alderen, men når man begynner å bli eldre burde man skjønne hva som er stygt og hva som er pent, og lære seg html, flash eller iallefall dreamweaver og droppe gif animasjoner.

angående gif. har en venninne som lager sider på home.no. og jeg har bedt ho droppe det crapet, men hun nekter å innse at det er stygt. selv om jeg sier at profesjonelle webdesignere ler seg i hjel eller gremmes av slike sider.

så isteden begynner hun å disse min side. mer provoserendes kan det ikke bli!

5424331[/snapback]

Ååååhh Jeeeez :thumbdown: hva faen sliter dere med a?sku faen meg tru at dere ik hadde no liv,enn å rakke ned på piczo sider lixm..det forno a=S? herregud ass,la andre ha sidene som dem faen vil,det er da ik deres problem det ass! omfg,get a life^o)

6048527[/snapback]

Omfg....lolol...RoFlCoPtEr lizzom...kan de'kke la oss ha Piczo siene våres i fred a?111 Omfg!11

:ermm:

----------------------------

Ingen her inne som har nektet deg å ha en Piczo side. At de fleste Piczo sider er stygge, går treigt å laste og er fyllt med generelt pisspreik og "bildZ" og "FriendZ" er jo sant.

Lenke til kommentar

Vel, nå var vel moppsd din side av de bedre jeg har sett.

Det jeg har imot piczo er all reklamen og alle folka som tror de er mye bedre til og lage sider.

Til Biitch: Jeg har lizzm ikk no imt sånne derre piczo sier mn jeg er DRIT lei av alle flka som driver ok mazer om hvor bra zia demmz er. LOLz

Lenke til kommentar

Til de som bruker kansje piczo men har lyst å komme seg videre:

Jeg synes at det heller mye bedre å starte med freewebs.com.

Jeg startet med freewebs.com, etterhvert som jeg fikk oppnådd mulighetene der gikk jeg over til frontpage, da fikk jeg enda mer muligheter, ettersom jeg kikka mer og mer på kilde koden der lærte jeg mer og mer html, men begynte å oppleve at når sidene mine ble såpass avanserte ble dem veldig rotete og fulle av kodefeil , frontpage laga koder som nesten BARE fungerte riktig på Internett Explorer. :tease:

Tilslutt gikk jeg over til xhtml og css (notepad + photoshop) ;) det var litt vanskelig og tungvint på starten men etterhvert ble det lettere og lettere..

Nå kan jeg få sidene mine akkurat som jeg vil at dem skal se ut uten at det er avhengig av åssen nettleser eller skjermoppløsning folk bruker . og da var det stoooor forskjell mellom å ha ei "ferdiglaga side" og ei klassisk vanlig profesjonal/personlig side med egne spor på ;) ..

Til de som ikke vil ha seg avansert webside!

-------------------------------------

Jeg synes det er greit at folk bruker piczo , men anbefaler dem å ikke:

- Skryte seg med at de KAN webdesign

- Irritere andre designere med å prøve å få dem til å besøke sidene sine / skrive i gjesteboka deres.

- lage irriterende sider med masse "kule" animsajoner .

- Ha med mest mulige farger per side

Men heller:

- Lage enkel side med info om seg selv.

- være mer forsiktig når du spørr andre om å skrive i gjesteboka di :innocent:.

- Ikke tenke at du har laget verdens BESTE side piczo , for da får du ikke noen besøkere!!

Lenke til kommentar
Til de som ikke vil ha seg avansert webside!

-------------------------------------

Jeg synes det er greit at folk bruker piczo , men anbefaler dem å ikke:

-    Skryte seg med at de KAN webdesign

-    Irritere andre designere med å prøve å få dem til å besøke sidene sine / skrive i          gjesteboka deres.

-    lage irriterende sider med masse "kule" animsajoner .

-    Ha med mest mulige farger per side

Men heller:

-    Lage enkel side med info om seg selv.

-    være mer forsiktig når du spørr andre om å skrive i gjesteboka di  :innocent:.

-    Ikke tenke at du har laget verdens BESTE side piczo , for da får du ikke noen besøkere!!

6052763[/snapback]

Bra sagt :)

om de bruker det er jo deres eget valg, men det at de absolutt hele tiden skal mase om at jeg må se siden dems på MSN og i tillegg sier at den er bedre enn det jeg kan, da blir jeg irritert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...