Gå til innhold

Hva syns dere om slike piczo,freewebs editorer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja er enig med at ideen rund piczo er bra;P

Egentlig det jeg er i mot er hvordan den blir brukt, med alle de fjortis skrifta å fylt opp siden med .gif bilder...

Er jo greit med par stk, menne 20 pr side er ikke bra..

hmm Denne

Siden er ikke bra:S

*Selvom denne siden egentlig bare er for å kødde med andre fjortiser*

5999568[/snapback]

Sjekk genserene på bildet :!:

Fredrikstad vettu.

Edit: Forøvrig vil jeg aldri be noen lære seg å designe vha. HTML og CSS. Bedre at de lager dårlig kode og fine websider enn at de mister helt motet av alle problemene som kan oppstå ved bruk av CSS.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom alle sidene her så med fare for å repetere noe pressenterer jeg mine subjektive oppfattninger:

Hvis det er noe jeg virkelig har fordommer mot, er det piczo. Hvis det er noen jeg har lyst til å henge i en 10 meter lang nettverkskabel (liker ikke sånne heller), er det folk som trur at HTML og CSS er like enkelt som piczo sitebuilder. Jeg rett og lett HATER det. Uten unntak. Jeg er faen så liberal med alt mulig, så her fyller jeg rasist-kvota mi.

Jeg har gjetta passorda til innehavere av et par sånne sider og sett på hvordan piczo fungerer i forhold til Freewebs, og det er begedelig. Man har null kontroll over kodene og det kommer inn alskens dritt overalt. Og kodene som genereres ser ut som de er fra 97. Det er til å grine av. Piczo burde anmeldes til W3C. Selv bruker jeg en Freewebs som host, programmerer i HTML, CSS og VBscript og for at folk ikke skal tru jeg bruker sitebulider skjuler jeg adressa mi med en konto på ".co.nr" (når vi snakker domener, nevnte jeg at jeg HATER, HATER, HATER .tk? Piczoernes hjelpemiddel for å få ting til å se (u)proft ut.)

OK, beklager hvis jeg er støtende. Jeg veit jeg overdriver, men noen ganger skal jeg eksplodere jeg også :tease:

På den litt mer saklige siden vil jeg si at freewebs faktisk er å forettrekke framfor piczo, da førstnevnte gir mer brukerkontroll. Det går til og med ann å skrive hele suppedasen i HTML hele veien, og skriver man i xhtml blir det ikke konvertert til HTML. En befrielse. Man kan velge hvor man vil ha den diskrete linken tilbake til freewebs, og sida blir ikke sletta hvis man gjør noe feil i html-en så den ikke vises (takk gud, da slapp jeg den).

Med alt dette sagt, HAR jeg sett noen greie sider lagd på piczo. Ikke noe bedre enn grei, men allikevel.

Hilsen GG som nettopp har roet seg.

Lenke til kommentar

Er det så mange som trur at HTML og CSS er like lett som win nettsidegenerator?

Å innbille seg at denne type sider skal ha store moglegheiter og at du kan endre kode i hytt og gevær er litt mykje å forlange. Dei er enkle og tiltenkt folk som ikkje har kompetanse, vilje til å lære HTML, CSS osv eller ikkje har behov for noko meir til å lage sine heimesider.

Lenke til kommentar

Er litt enig med G.G... Jeg hater folk som tror de er verdens beste

hjemmesidelagere fordi de greier å lage en rosa hjemmeside

med skrikende GIF-Animasjoner, fjortisspråk, med en bakgrunn

hvor man må merke teksten for å få lest den.

Det er faktisk veldig få som trenger en hjemmeside. De bare slenger

ut noen bilder og skriver masse dritt! De gjør det bare fordi det er

"inn". Hvis du liker å blogge så kan du vel bruker Blogger? Og hvis

du vil legge ut bildene dine så kan du enkelt få satt opp Coppermine,

eller noe sånt no' på en gratis server (home.no.net)

Jeg har aldri sett en piczo-side som jeg har lyst til å besøke igjen

pga innholdet (ikke på grunn av utseende heller, for den saks skyll)!

Lenke til kommentar
Det er faktisk veldig få som trenger en hjemmeside. De bare slenger

ut noen bilder og skriver masse dritt! De gjør det bare fordi det er

"inn". Hvis du liker å blogge så kan du vel bruker Blogger? Og hvis

du vil legge ut bildene dine så kan du enkelt få satt opp Coppermine,

eller noe sånt no' på en gratis server (home.no.net)

6005641[/snapback]

Er du i stand til å vurdere om ein person trenger ei heimeside eller ei?

Einaste mange har behov for er å slenge inn bilete og skrive dritt, kvifor skal ikkje dei få lov til dette når det finnes nettsider som Piczo og Freewebs som er berekna på den slags?

At så mange trur dei har laga ein fantastisk heimeside med rosa bakgrunn og animasjonar trur eg ikkje, ein 12-åring ei stund kanskje, men han\ho må vel få lov til dette? Du kan ikkje være heilt grønn for å lage ei side, enorme kunnskaper trenger du ikkje, men dei er nok meir ute etter å imponere likesinnede enn folk her på forumet.

Eg synest på ingen måte at den typen Piczo-sider og liknande er spesielt vakre, tvert imot, men eg har ikkje noko behov for å besøke dei sidene, så eg ser ikkje kvifor eg skal ergre meg over dårleg kode og design. Det finnes ørten elendige sider på internett over heile verda, eg hadde hatt ein ganske stor jobb om eg skulle gå og være irritert over dei.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Jeg lagde en antipiczo-side for å mobbe vennene mine :p

1000 sidevisninger på 2 uker, bare publissert her på forumet og på NWF.

Stengt nåda men. Var faktisk 60-70 unike IP'er som skrev seg inn på underskriftlista.

Hvis noen kamerater vil ha en side, så kan jeg godt lage til dem, bare laste opp noe standard wordpress/cutenews tema, redigere farger, header, og så lla dem gjøre hva de vil på en frac.dk konto.

Mye bedre.

Lenke til kommentar
Tingen er at alle må begynne et sted. Vet ikke hvor mange her som har hatt en hjemmeside på expage eller geocities, men jeg har det, og du lærer jo mye av det.

Men ikke alle disse piczo folkene lager ikke hjemmesider fordi de er interessert i webdesign og coding, men mer fordi det er litt sosialt, stas og gøyt.

Www er stort nok for alle, så det skader vel ingen om de finnes på nettet (med unntak de gangene jeg har snublet over en piczo side og blitt blendet i 5 sekunder før jeg klart å finne x'en). Heller piczo fjortiser enn spammere (og ja, jeg syntes den sammenligningen var helt grei...)!

6000059[/snapback]

Hallo:) jeg er en jente som er enig i at det faktisk ikke blir laget sider pga. interrese men pga. at ALLE har det. Jeg elsker å designe hjemmesider så det er derfor jeg har hjemmeside på piczo!

Jeg bruker piczo fordi jeg faktisk ikke vet om andre steder.. kan noen gi meg noen tips? :)

6000816[/snapback]

Vel, nå vil du sikkert tenke at "men dette er jo bare for nerder?", men vil absolutt foreslå å prøve å lære deg html og css hvis du skal prøve å gjøre noe skikkelig ut av dette med webdesign.

http://www.htmldog.com og http://www.w3schools.com er to fine plasser å begynne :)

6001563[/snapback]

Jeg vil aldri tenke at det er for nerder for jeg bruker masse HTML selv! www.siimplyheaven.piczo.com<-- Dette er da min hjemmeside, og personlig ser jeg på den som rolig og grei side!

Lenke til kommentar

Nei, den var ikke fæl den, det skal du ha. Jeg har ikke sett kildekoden enda (i kjent piczo-stil tar det fatkisk lang tid å laste :x ), man sida var et eksempel på at det finnes noen unntak. Riktignok var det litt overdreven variasjon mellom sidene lokalt, men siden det ikke var noen giffer eller noe sjokkrosa dritt var det et brefiende unntak fra massene.

Endret av G.G.
Lenke til kommentar
Nei, den var ikke fæl den, det skal du ha. Jeg har ikke sett kildekoden enda (i kjent piczo-stil tar det fatkisk lang tid å laste :x ), man sida var et eksempel på at det finnes noen unntak. Riktignok var det litt overdreven variasjon mellom sidene lokalt, men siden det ikke var noen giffer eller noe sjokkrosa dritt var det et brefiende unntak fra massene.

6006308[/snapback]

Takk for det:) Vis du har tatt en titt på sidene til vennene mine så kan du se at de fleste der heller ikke har så jævlie sider? ALTSÅ; Det finnes sider fra piczo med html som IKKE er playboy og horete, men det er ikke mange;)

Endret av siritveitan2
Lenke til kommentar

For og ta det bra med piczo først.

De fleste fjortiser lager seg en side som de kan "imponere" folk med.

Noen lager det fordi det er "gøy"

Og nå over til det DÅRLIGE

En hel haug har lagd seg en piczo side og tror de er mye bedre enn det som lages i notepad og DW. En hel haug legger ut på msn (Besøk sia mi! www.miaaaaahanseeen.piczo.com) De har en tendens til og ha en hel haug med aaa'er og eee'er osv. DET ER JEG LEI AV!

Det som faktisk er bra er at noen i klassen min har insett at det faktisk blir bedre og kode det selv enn med piczo.

Tør vel tilogmed og påstå at frontpage express funker bedre, men nok om det.

Jeg er lei av folk som spamer mailen min med "S p dn nye sdn min lzm, den e drit kuuuul azz."

Jeg forventer ikke at den 1'ne millionen piczo brukere (eller er det fler nå?) skal gå over til og kode sidene sine selv i notepad2 eller DW for så og finne en rask gratis server eller bestille sin egen for og få 2-3 treff i måneden, men jeg håper at vis du vil drive en litt mer seriøs side om noe du er intresert i osv, at du da kunne ta deg den tiden og laste ned en trial av DW og lage noe enkelt for så og laste opp på awardspace.com (som er raskre enn piczo!) Det trenger ikke og ta mange uker og lage en enkel side for en entusiast. For meg tok det 2 timer og mekke noe enkelt noe. (Som jeg tør påstå ble like bra, om ikke bedre enn de fleste piczo sider.)

Jeg vil også nevne at flere i klassen min har begynt og lage sine egne sider i fks notepad og DW.

Til sist vil jeg si at jeg IKKE har noe imot den generelle piczobruker, den jeg har noe imot er den som spamer inboxen min og som tror at han kan få til noe som er SÅ MYE BEDRE ENN ALLE ANDRE I VERDEN TIL OG LAGE SIDER! OG AT HAN TROR DET BARE TAR 2 MIN OG LÆRE SEG OG LAGE VERDENS BESTE SIDE!

Hilsen 13 år gammel gutt som driver med noe som kan kalles webdesign (ikke PICZO!)

Lenke til kommentar

I går maste en jente i klassen på om at hun hadde fått seg ny hjemmeside på MSN.

Jeg spør høflig om det er piczo (noe jeg egentlig visste svaret på), og hun sier at det er det. Hun fortsetter å mase på om jeg ikke har lyst til å gå inn på den, og jeg sier ærlig som jeg er at jeg ikke har noe lyst til det.

Etter en liten stund gir jeg etter for presset og ber om en link.

Siden var faktisk ikke så ille. Ingen bakgrunn (clean hvitt) og rosa skrift. Linkene rundt på siden sto i sirkel (hvis du skjønner?).

Så: Det går ann å lage sider med piczo som ikke er så aller verst.

Lenke til kommentar

Den første siden min jeg hadde var en piczo side, jeg hadde jo ingen aning da åssen jeg egentlig skulle lage en side. Men fikk det nå til da, men ca etter noen mnd så skrifta jeg. Dritt lei av siden treg var den å bildene jeg lasta på siden ble møkk dårlige :( Så gikk jeg over til freewebs da og den var mye bedre, men så kom problemet der og at jeg ikke fikk lasta inn bilder via albumet så jeg hadde ikke den så lenge. Men jeg syntest faktisk freewebs er ett hakk bedre da må jeg si. Bare synd at bildene ikke kom på siden jeg prøvde å laste opp. Men har jo nå eget domene og webhotell som jeg er kjempe fornøyd med :)

Lenke til kommentar
EDIT; Se f.eks her. :nei:

5421378[/snapback]

Jeg er ikke noe glad i disse sidene, blandt annet, fordi de er proppet fulle med javascripter, og andre idiotiske ting, som ikke en gang vises riktig i annet en Internett Explorer.

se eksempel på bildet.

Også ber de om kritikk, men med en gang jeg sier i fra, om at de bør bruke mindre blinkende ting, likt layout på alle undersider, og ikke 50 forskjellige bakgrunder på 1 side, så blir de bare sure, men samtidig, så lurer de på hvordan jeg har fått til så bra side (noe jeg ikke egentlig har, forrhold til de som driver med webdesign).

Og da jeg svarer, at de får sette seg ned å lære html, så blir de bare sure igjen..

Hva skjer?

Og en ting til.

Jeg er ikke glad for at nettet overfylles med sånn (unskyld utrykket) dritt...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...