Gå til innhold

Hva syns dere om slike piczo,freewebs editorer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syntes at piczo sider er gode for sitt bruk, for folk som ikke kan eller vil lære seg html men som vil ha informasjon i form av hjemmeside ute på internett.

har selv aldri brukt en piczo side før så har ikke snøring på hvordan hjemmesidene blir laget, men kan tippe at det ikke er noe avansert programering.. :whistle:

Lenke til kommentar

la oss DDos'e piczo :evil:

(liten spøk.. hadde vært gøy men...)

Systemet til piczo er egentlig ganske "bra" vis di hadde gjort noen endringer.

+ brukt det til noe annet en fjortis sider..

Jeg grøsser hver gang jeg logger på msn, for da er det enda en idiot som har klart å lagd en side der... (ja, alle skriver det i msn nicket sitt)

dessuten, fjortiser jenter (noen gutter og) går rundt å sier "haha jeg kan lage webside så!" og di tror di kan alt om webdesign/webkodin osv.. dette er helt latterlig..

når du ser på designet på piczo så er alt likt. alt er helt "fucka". og ta en liten kikk på sourcen til dem. (ja den er pen den :p)

mitt råd.

Lær deg (x)HTML og CSS

Piczo = :thumbdown:

Endret av [A]nders
Lenke til kommentar
Hvordan kan du si at alle ser like ut når de ikke gjør det? Og dessuten; INGEN jeg kjenner som har piczoside har noen gang påstått at de er proffe, eller at de kan alt om webdesign!

-Jente, 13

5997160[/snapback]

Jo, jeg vil påstå att alle sidene har samme preg..

Nei vel, heldig du da.

Men samme det. lær dere HTML, folk kommer mye lengre med det en piczo.

"Har du noen form for erfaring med webdesign/webkoding?

-J jeg h lg fler sid på piczo, lizm"

Lenke til kommentar

historien min begynte i word, da jeg oppdaget at man kunne lage hjemmesider der. derreter ble jeg fortalt om freewebs ( som er MYE bedre en piczo) og BANG! der fikk jeg interesse for html :p

nå holder jge faktisk på å lære om databaser og php :p

Lenke til kommentar
Korleis har diverse brukarar samvittigheit til å seie at pizco ikkje er likt?

1. Støgg bakgrunn (spygrønnt, lilla, rosa, turkis osv)

2. Støgg/lik kode

3. Støgge animerte gif'er.

100% enig i [a]nders.

5997734[/snapback]

Word!

Verste er vel egentlig alle disse .gif bildene ja ;P huff huff.. er så tåpelig å komme inn på en sånn side, så ser du hele skjermen fult av glitter som blinker å ordner.. sånn er det på alle sidene..

Som f.eks denne

Denne

så er det jo så klar fjortis skrift til 1000 på alle sidene også.. er så utolig kvalmt å se på

:sick:

Så skriver dem slik:

Meny =)

* ..~¤*Om Mg*¤~..

* ..~¤*Prinsessene Miine*¤~..

* ..~¤*Miin Gjestebok*¤~..

* ..~¤*Dikt*¤~..

* ..~¤*Kuule Bildar*¤~

Dette er ikke noe særlig fint :no:

Endret av D3nnis
Lenke til kommentar
Korleis har diverse brukarar samvittigheit til å seie at pizco ikkje er likt?

1. Støgg bakgrunn (spygrønnt, lilla, rosa, turkis osv)

2. Støgg/lik kode

3. Støgge animerte gif'er.

100% enig i [a]nders.

5997734[/snapback]

Word!

Verste er vel egentlig alle disse .gif bildene ja ;P huff huff.. er så tåpelig å komme inn på en sånn side, så ser du hele skjermen fult av glitter som blinker å ordner.. sånn er det på alle sidene..

Som f.eks denne

Denne

så er det jo så klar fjortis skrift til 1000 på alle sidene også.. er så utolig kvalmt å se på

:sick:

Så skriver dem slik:

Meny =)

* ..~¤*Om Mg*¤~..

* ..~¤*Prinsessene Miine*¤~..

* ..~¤*Miin Gjestebok*¤~..

* ..~¤*Dikt*¤~..

* ..~¤*Kuule Bildar*¤~

Dette er ikke noe særlig fint :no:

5998720[/snapback]

Egentlig ikke respons på trådstarters innlegg for eller mot piczo, men mer dette:

Hvilken teknologi er det piczo bruker for å kunne plassere elementer på skjermen? Min datter på 9 har piczo-side, og hun kan dra alle elementer rundt og plassere de akkurat der hun vil. Dette er i grunnen fantastisk genialt... og jeg lurer på hvordan de gjør det.

Lenke til kommentar
Så du limte inn HTML-koder til ei jente på msn som lagde siden sin i hos piczo - og trodde at hun skulle tenke "ah, det er SÅNN man lager hjemmesider"?

5436386[/snapback]

Hahaha, dagens.

SoloX: Du må da aldri tro at trangsynte fjortisser noensinne kommer til å forstå noe som helst før de kommer seg ut av fjortisstadiet :p

5436597[/snapback]

Nja...søstera mi var faktisk bedre enn meg på sånn før.

Riktig nok er hun ikke fjortis nå lenger..

men du kunne sikker forklart hu hva som helst^^

den gang og nå..skummelt med sånne geeker.. :ohmy:

jaja..men til piczo sider.

Det er ikke så dumt for folk som bare gjør det for gøy.

Liksom at de ikke har noe interesse for webdesign, men vil ha ei lita side.

Ja det er veldig irriterende, men er sikker på at det bare er en bølge.

Det går nok over.

Håper jeg..... :hmm:

Lenke til kommentar

Ja er enig med at ideen rund piczo er bra;P

Egentlig det jeg er i mot er hvordan den blir brukt, med alle de fjortis skrifta å fylt opp siden med .gif bilder...

Er jo greit med par stk, menne 20 pr side er ikke bra..

hmm Denne

Siden er ikke bra:S

*Selvom denne siden egentlig bare er for å kødde med andre fjortiser*

Lenke til kommentar
historien min begynte i word, da jeg oppdaget at man kunne lage hjemmesider der. derreter ble jeg fortalt om freewebs ( som er MYE bedre en piczo) og BANG! der fikk jeg interesse for html :p

nå holder jge faktisk på å lære om databaser og php :p

5998547[/snapback]

BRA!!

Lenke til kommentar

word?.....av alle ting.......skal ikke teste publisher eller no sånn a, det er jo SÅ bra :!:

Nei huff.....alle disse piczo sidene......har fan ikke funnet en browser som tar dem noelunde ok.......treeegt og rævva sier jeg.......bruk heller en ryddig web editor så du kan fikse den i notepad ved senere anledninger...:)

Lenke til kommentar

Tingen er at alle må begynne et sted. Vet ikke hvor mange her som har hatt en hjemmeside på expage eller geocities, men jeg har det, og du lærer jo mye av det.

Men ikke alle disse piczo folkene lager ikke hjemmesider fordi de er interessert i webdesign og coding, men mer fordi det er litt sosialt, stas og gøyt.

Www er stort nok for alle, så det skader vel ingen om de finnes på nettet (med unntak de gangene jeg har snublet over en piczo side og blitt blendet i 5 sekunder før jeg klart å finne x'en). Heller piczo fjortiser enn spammere (og ja, jeg syntes den sammenligningen var helt grei...)!

Lenke til kommentar
Tingen er at alle må begynne et sted. Vet ikke hvor mange her som har hatt en hjemmeside på expage eller geocities, men jeg har det, og du lærer jo mye av det.

Men ikke alle disse piczo folkene lager ikke hjemmesider fordi de er interessert i webdesign og coding, men mer fordi det er litt sosialt, stas og gøyt.

Www er stort nok for alle, så det skader vel ingen om de finnes på nettet (med unntak de gangene jeg har snublet over en piczo side og blitt blendet i 5 sekunder før jeg klart å finne x'en). Heller piczo fjortiser enn spammere (og ja, jeg syntes den sammenligningen var helt grei...)!

6000059[/snapback]

Hallo:) jeg er en jente som er enig i at det faktisk ikke blir laget sider pga. interrese men pga. at ALLE har det. Jeg elsker å designe hjemmesider så det er derfor jeg har hjemmeside på piczo!

Jeg bruker piczo fordi jeg faktisk ikke vet om andre steder.. kan noen gi meg noen tips? :)

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg dette er noe crap. Folk klarer ikke å lage skikkelige sider her en gang, skulle tro det var ment for slike "fjortisser"

5420347[/snapback]

Er det ikkje det som er poenget da? Ingen forventer vel at folk som er litt vidarekomne i Web-design skal lage heimesider på Piczo?

Sånne sider er fine for den yngre garde, ein mulighet til å få seg ei heimeside, ikkje nødvendigvis spesielt fin og avansert, men kven skal besøke sida? Venner og kjente, med andre ord folk på samme alder, som bryr seg svært lite om glorete fargar og kjedelig design så lenge dei får skrive lol i gjesteboka og sjå bilete av ei søt jente i klassen. No offense til dei som lagar heimesider på Piczo og liknande altså, dette er berre eit veldig godt eksempel, ingen regel.

At folk på dette forumet, spesielt dei som har kunnskaper innan Web-design skal drive å kritisere den slags nettsider ser eg ikkje poenget med. Blir som om ein person som er kunstnar av yrke skulle gå å le av teikningane til ein 10-åring.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

6000059[/snapback]

Hallo:) jeg er en jente som er enig i at det faktisk ikke blir laget sider pga. interrese men pga. at ALLE har det. Jeg elsker å designe hjemmesider så det er derfor jeg har hjemmeside på piczo!

Jeg bruker piczo fordi jeg faktisk ikke vet om andre steder.. kan noen gi meg noen tips? :)

6000816[/snapback]

Vel, nå vil du sikkert tenke at "men dette er jo bare for nerder?", men vil absolutt foreslå å prøve å lære deg html og css hvis du skal prøve å gjøre noe skikkelig ut av dette med webdesign.

http://www.htmldog.com og http://www.w3schools.com er to fine plasser å begynne :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...