Gå til innhold

Hva syns dere om slike piczo,freewebs editorer?

Anbefalte innlegg

Smak & Behag =)

Folka lager jo ikke akkurat websiden til VG, men de lager en ubrukelig intern side som de og vennene kan se på, så om de er uoversiktelige, stygge, og alt det som følger med gjør jo ingenting så legge brukergruppen uansett aldri kommer til å bli stor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e
Må dere gi dere og klage sånn. Er vel greit att det finnes ett sånt tilbud til den yngre generasjonen, og vil vel for noen være inspirasjon til og utvikle seg, og lage mer avanserte hjemmesider etter vært.

[...]

Og er vel ikke noen som tvinger dere til å gå inn på disse sidene heller.

La dem leke seg litt, det lærer dem mye av.

5422275[/snapback]

word!

Teit og henge seg opp i dette.. Liker dere det ikke så la være å bruk tjenesten :)

Lenke til kommentar
Folka lager jo ikke akkurat websiden til VG, men de lager en ubrukelig intern side som de og vennene kan se på, så om de er uoversiktelige, stygge, og alt det som følger med gjør jo ingenting så legge brukergruppen uansett aldri kommer til å bli stor.

5425866[/snapback]

De inneholder med andre ord likevel ganske elementer av websiden til VG? ;)

Lenke til kommentar

Det som er verst er vel at størstedelen av piczo-brukere ikke vet hvordan en nettside funker (koding osv). De tror de er PROFFE når de har lagd ei side i Piczo. De har ikke lagd NOE! De har bare bestemt hvor bildene skal sitte, og piczo fikser resten.

Det er greit at de mellom 0 og 12 år har ei slik side, men når venner av meg på 16-17-18 bruker piczo, så får jeg lyst til å sette meg innerst i klesskapet og gynge fram og tilbake mens jeg hvisker at det ikke er håp for menneskeheten.

Lenke til kommentar

Dere får meg til å føle meg "moden". :wee:

Jeg er tolv år og lager rene, stilfulle sider, og ikke grufulle sider med forferdelige farger og epilepsi-fremkallende .gif-animasjoner, som mine venner har.

Vil bare takke for en ufrivillig bekreftelse på at jeg rett og slett er "moden". :p

Lenke til kommentar

5425866[/snapback]

De inneholder med andre ord likevel ganske elementer av websiden til VG? ;)

5427452[/snapback]

Vet ikke helt hva du mener nå, men websiden til VG er ihvertfall hundre ganger 'penere' enn den beste piczo-siden. Sånn hvis du tenker over det så klarer du faktiskt å navigere deg rundt på VG.no, men på de fleste piczo-sider så er det jo et rent helvete.

Lenke til kommentar
Det som er verst er vel at størstedelen av piczo-brukere ikke vet hvordan en nettside funker (koding osv). De tror de er PROFFE når de har lagd ei side i Piczo. De har ikke lagd NOE! De har bare bestemt hvor bildene skal sitte, og piczo fikser resten.

5427887[/snapback]

amen.

Snakket med en av de som har en slik side på MSN netopp. Hun spurte om hjemmesiden min. Jeg ga hun en link til mitt nyeste "prosjekt", en side til "film-studioet" til meg og noen venner, med et design som er jeg ganske fornøyd med selv.

Så sier hun: "Det er jo ikke piczo.com?

Jeg prøver å forklare hun hvordan en side skal se ut, med å blant annet lime inn litt fra koden til siden min og forklare hvordan en side skal lages.

Når jeg spurte om hun hadde skjønt poenget mitt, hadde hun ikke det.

Så jeg fortsatte med forklaringen min.

Når jeg spurte om hun hadde skjønt poenget mitt svarte hun at "æææh, du likr ike piczo sidr med rosa skrift og rosa bakgrun"

Damn, er det så vanskelig å skjønne at en ordentlig side ikke skal lages med piczo`?

At å lage en ordentlig side tar tid å lage?

Jeg begynner å bli sur.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så du limte inn HTML-koder til ei jente på msn som lagde siden sin i hos piczo - og trodde at hun skulle tenke "ah, det er SÅNN man lager hjemmesider"?

5436386[/snapback]

Hahaha, dagens.

SoloX: Du må da aldri tro at trangsynte fjortisser noensinne kommer til å forstå noe som helst før de kommer seg ut av fjortisstadiet :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Så du limte inn HTML-koder til ei jente på msn som lagde siden sin i hos piczo - og trodde at hun skulle tenke "ah, det er SÅNN man lager hjemmesider"?

5436386[/snapback]

hehe, neida, hun sa faktisk: "Hvordan lager man egentlig hjemmesider da?".

hun ble ikke noe klokere. :hrm:

SoloX: Du må da aldri tro at trangsynte fjortisser noensinne kommer til å forstå noe som helst før de kommer seg ut av fjortisstadiet :p

5436597[/snapback]

Skjønte det i dag...

Endret av SoloX
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hallo, jeg er en jente på 13 år som lurer på hva dere har imot piczo?

Ja, jeg er enig i at noen sider ikke er spesielt pene å se på, men dere har da ingen rett til å kritisere ALLE "fjortisser" sine hjemmesider!Det er flere ungdommer som ikke vet åssen man bruker navigeringsprogrammene eller HTML kodene, men det er mange sider som har flotte dekorasjoner og bilder de har laget selv med behagelige farger!Flertallet av piczobrukere har lært åssen man setter HTML koder på siden sin, men vet ikke åssen man bytter farge og hvor man finner de rette fargene.Men man kan da ikke lære alt på en gang?Piczo kan kanskje ikke lage "voksne" sider, men hvem sier vi er voksne!?

Dere hadde vel ikke likt at vi lagde en diskusjon om at vi ikke likte hjemmesidene dere lager for de er altfor kjedelige og fargeløse?Jeg hadde egentlig lyst til å gi dere en link til en virkelig flott piczoside, men jeg er redd dere bare kommer til å kritisere den også!

Lenke til kommentar

Selve ideèn bak Piczo og Freewebs er jo genial. Folk "lager" websider og kanskje etterhvert går de over til WYSIWYG for så å gå over til å lage sider skikkelig. Sidene plager meg egentlig veldig lite da jeg meget sjelden surfer på slike sider. Men, jeg synes det er teit/idiotisk/dumt/[sett inn flere ord her] at de som "lager" slike sider kaller seg webdesignere. Søstera mi mener hun kan mer enn meg når det gjelder webdesign (ikke det at jeg kan så mye, men jeg kan i hvert fall litt) fordi hun klarer å bruke bevegelige .gif-animajoner og bakgrunnsmusikk. Jaja, de om det :)

Hva Even har imot piczo --->Dette Jeg kommer gjerne med flere eksempel hvis noen fortsatt ikke forstår :)

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...