Gå til innhold

Hva syns dere om slike piczo,freewebs editorer?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Jo, det gir meg en jævli go latter  :!:

Er så morsomt å plage folk.

Du begynner å minne umåtelig om en person som ville laget en hjemmeside med piczo. Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, men det er imot regelverket. <blink> er en av mange "bad tags" som er listet overalt, og ingen piczosider validerer. Så når man skal blande rl bøter med html editing, så må vi vel se på hva som er "lov" innen html da, og piczo er garantert ulovlig. Men dette begynner å spore av litt og jeg ser ikke hvor dette skal lede hen..

Eeer, hva slags regelverk er det du babbler om? Tror du ikke en fjortis driter i eventuelle regler du har laget deg? De lager sider tilpasset målgruppen - andre fjortiser. Syns du sidene strider mot "reglene" - la vær å gå inn på dem. Om det står piczo nede i venstre hjørne på browseren din når du hoovrer over en link, ikke klikk på den :roll: En fjortis bryr seg like mye om validering som hva x er i x^2 + 4x + 35 = 72. Nada. (jeje der er unntak)

Du syns altså at piczo gir et godt inntrykk av web?

Det er ingen som "setter" folk i piczo til å lage websider, det er noe folk gjør av egen fri vilje. Når de så har tatt til seg at de skal ha en webside, bør de ha _litt_, jeg sier ikke mye, men _LITT_ peil på hva som tar seg ut opg hvordan man bør lage en webside. Setter man seg ned en time og ser på websider og leser litt har man et bedre grunnlag.

Men, problemet, det er jo piczo, og det er vel det vi egentlig diskuterer. Piczo er jo i bunn og grunn en møkkaside som lar folk lage slike horrible websider, google pages er/blir mye bedre, t.o.m. freewebs er bedre enn piczo. (imo) Dermed, jeg liker ikke piczo.

De trenger ikke peil med piczo. Og de driter i å sette seg ned en time og se på websider og lese litt kun for at selvutnevnte web-designere skal syns siden er fin og harmonisk, at den validerer og er skrevet i riktig html. Mest sansynlig syns de 90% av de sidene du/dere syns er kjempeflotte er like spennende som brune kordfløyelsbukser.

Ja, piczo-sidene er grusomme, men hvem bryr seg!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg trokke dere helt har forstått poenget med hvorfor mange driver med piczo, og ikke alt det profesjonelle dere gjør? Jeg snakker for en del her nå, når jeg sier; piczo er et tidsfordriv! Og ikke kom med de teite komentarene deres som foreks. "viss det er et tidsfordriv, så kan dere kanskje lære dere det først" for viss vi hadde giddi å sitte foran datan hele dagen bare for å lære oss html greier for å lage en profesjonell side, så hadde det jo ikke lenger vært et tidsfordriv! Da hadde å lage hjemmesider vært en hobby, og jeg har annet å gjøre enn data. Jeg har lekser som jeg må gjøre, og venner jeg vil gå med! Piczo er enkelt og greit, uansett hvor stygge en del sider kan være. Mine venner og jeg driver med piczo, men vi har ikke sjokk rosa bakgrunn og blinke-greier på sidene våres. En av favorittsidene mine er www.vejc.piczo.com. Hu er norsk og hu lager på piczo, men jeg syns den er kjempe fin! Legg merke til aldersforskjellen mellom hun og de som har sånne fæle sider som dere sier. Hu som har den sida her er 19 år gammel! Jeg sier ikke at alle sidene blir bedre etter som man blir eldre, men de fleste. Tenk på de 10-åringene som bare vil leke seg litt på internett, men har ikke tid til alt surret med html, for de vil heller leke i søla! Dere har rett i noe da. All Playboyen og sånt er grusomt, og det er ikke 10-åringer som legger ut sånt. Fullstendig enig i det.

Hakke lyst til å krangle, bare måtte få det ut :)

Endret av siritveitan2
Lenke til kommentar

Jeg syns det er helt greit å bare fortsette en gammel en, jeg.

Men nja...Piczo og Freewebs er egentlig helt forferdelig. Freewebs er brukelig hvis du bruker "advanced" mode, hvor du kan bruke (X)HTML og CSS. Skikkelig advanced:p

Den Piczo sida som ble nevnt oppå her så ganske bra ut til å være Piczo, men teksten er altfor liten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...