bazzo Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Hei! Jeg sliter litt..... PHP: $i = 0; while ($row = mysql_fetch_object($result)) { $chk .= "<input onClick=\"TotalCheckedValues()\" name=\"tjenester[$i]\" type=\"checkbox\" value=\" $sum \">" $js .= "if(document.bestilling.tjenester[$i].checked == true) { total += parseFloat(document.bestilling.tjenester[$i].value); }\n"; $i++; } echo $chk; HTML: <script type="text/javascript" language="JavaScript"> function TotalCheckedValues() { var total = <?= $sum ?>; <?php echo $js ?> var ts = new String(total); if(ts.indexOf('.') == (ts.length - 2)) { ts += ''; } document.bestilling.T.value = ts; } </script> Problemet er at jeg får en feilmelding i nettleseren når javascript inneholder "[]". Error: 'document.bestilling.tjenester.0' is null or not an object Hvordan kan jeg løse dette ? Kan jeg kalle opp verdien i checkboxen med id i stedet for name taggen ? Hvordan ? Endret 12. januar 2006 av bazzo Lenke til kommentar
LoS Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 document.getElementById('idpåcheckbox').value; Selv om du bruker PHP så er det jo javascriptet problemet ligger i. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 document.getElementById('idpåcheckbox').value;Selv om du bruker PHP så er det jo javascriptet problemet ligger i. 5421024[/snapback] Takker, fungerte utmerket.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå