Pixi Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Min er ikke treg, og har heller ikke dårlig batteri. Den versjonen uten EDGE er den som har dårlig batteri, den med EDGE funker mye bedre Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Opera mini funker dårlig hos meg. Bare tom skjerm. Noen som har peiling? Jeg har forøvrig ikke edge og lader ca 1 gang i uka. Displaystyrken er satt til 1 (som er mer enn nok for mitt bruk). Dermed anser jeg batteritiden som god. Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg har D500en... De første dagene\månden er samsung veeeeldig bra... MEN så, merker du mange irriterende feil. (når man skal skrive meldinger, ringetoner, MP3spilleren.....) Vet ikke om D600 er slik, men vil jo tro den er hvertfall litt lik 6'er telefonen D500.! Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 De første dagene\månden er samsung veeeeldig bra...MEN så, merker du mange irriterende feil. og det er da man kjøper ny telefon Irriterende feil finner du i alle telefoner, selv om kanskje samsung har flere? Jeg har hatt D600 i underkant av en mnd og er foreløpig fornøyd. Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Akkurat! "underkant av en måned" hehe... Vent å se... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg har selv D600E og liker den veldig godt. Lastet ned opera minifor lite minne, og får som en annen nevnte bare blank skjerm når programmet har startet. På nettsiden, så står det at d600 støtter MDIP v.1 mens d500 støtter MDIP v.2. Hvordan kan d500 støtte noe bedre enn d600 ? Ellers, er det noen som har funnet ut hvordan man kan få brukt opera på d600e? Batteritiden min varer i ca 2 dager med normalt bruk. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Akkurat! "underkant av en måned" hehe...Vent å se... 5497160[/snapback] Ja, jeg venter i spenning. Som sagt når den tid kommer kjøper jeg meg ny telefon uansett Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg har også Display Styrken på Level 1, og har D600E. Da holder batteriet i ca 3 dager, med normal bruk. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Ellers, er det noen som har funnet ut hvordan man kan få brukt opera på d600e? Som jeg sa, så langt støtter ikke opera mini samsung d600. Det finnes en haug med folk som venter på dette, du kan lese mer om det på forumet til opera mini. For øvrig skal det sies at jeg etter en ukes bruk er meget godt fornøyd med min d600e. Jeg slår telefonen av om natta, og da varte batteriet ca 5 dager. Husk da at jeg har trykket mye på den i starten og spilt av mp3 over lengre perioder. Lyden på musikken som strømmer ut igjennom det medfølgende headset'et er ikke veldig bra, men tilfredstillende av en telefon. Skjermen, menyen og innstillingsmulighetene er gode. Så langt virker det ikke som om funksjonen for høyttaler under samtale fungerer optimalt, det vil si at når jeg skrur på høytaleren under samtale og legger telefonen fra meg på bordet, så hører jeg vedkommende i den andre enden veldig godt, men vedkommende har hatt problemer med å høre meg. Da har telefonen lagt ca 50 cm fra munnen min. Dette er altså bare foreløpige rapporter. Ting kan bedre seg/bli verre. Uansett er dette bare småplukk, det blir alltid at man leiter etter feil på nye telefoner. Mitt totalinntrykk er meget positivt. Endret 26. januar 2006 av torsoli Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Fikk et problem med min D600E i dag. Når jeg hører på musikk/ser på videoer, og har lyden på laveste nivå og skal sette ned lyden enda ett hakk, slik at det blir helt stille, så skrur den lyden på full guffe igjen, når den skal være helt stille. Dette er veldig dumt, for når jeg har tlf i stillemodus, og skal spille av en video, så kommer det opp: Spille av lyd i stillemodus? SÅ velger jeg nei, men da kommer lyden på fullt.. Noen som har samme problem, eller vet hva som kan være galt..? Mvh Pixi! Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Opera mini funker dårlig hos meg. Bare tom skjerm. Noen som har peiling? Jeg har forøvrig ikke edge og lader ca 1 gang i uka. Displaystyrken er satt til 1 (som er mer enn nok for mitt bruk). Dermed anser jeg batteritiden som god. 5496745[/snapback] Har samme erfaring med Opera Mini som deg og Makky. Har brukt Opera mini på SE K300i, W550i, W800i og Nokia 6270 uten fnugg av problemer. Så kjøper jeg D600E, og så er alt bare rævva. Omtrent tom skjerm og ingenting skjer. Men heldigvis virker Norsk Tippings mobilprogram. Da kan jeg fremdeles legge inn Lottokupong og Langodds dersom jeg ikke er hjemme og kan gjøre det på PCen. Det er fremdeles områder Samsung må skjerpe seg seriøst, selv om de er blitt stadig bedre med tiden. Og D600 er det beste beviset på skjerpings fra Samsung på de mobilene de selger her på berget. Har hatt den én dag, og er foreløpig meget godt fornøyd med den. Har aldri mobilene mine lenge, så jeg får nok ikke erfart hvordan den er over flere måneder. Jaja, søren vet... Har et nyttårsforsett om å begrense innkjøpene (altså ikke en ny mobb i måneden). Be for meg! Lenke til kommentar
Skarone Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hva er display styrke? Har dette stor innvirkning på batterilevetiden? Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Hvis du går på "innstillinger"---> "display innstillinger"---> "LCD-lysstyrke". Der kan du stille på hvor mye lys du skal ha på skjermen. Mindre lys = Bedre batterilevetid, Mere lys = Dårligere batterilevetid. Har ikke så veldig stor innvirkning, men kjører du mest mulig lys, vil du få merkbart mindre levetid sammenliknet med visst du hadde kjørt minimalt med lys! Endret 29. januar 2006 av MeFF Lenke til kommentar
Skarone Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Fett Men en ting som irriterer meg kraftig med D600E. EDGE-symbolet på displayet - går det ikke an å få fjernet det? Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) En ting til jeg har merket på D600E er at antennefølsomheten ikke er noe å skryte av. Den er ikke dårlig, men i alle fall ikke god. Kanskje jeg merker det veldig godt når jeg er vant med Nokia 6270, SE W500i og W800i. De er gode de! Fikk til og med tatt imot en samtale i et bomberom med W800i! Endret 3. februar 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
kiwidaman Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har også D600, og hadde grei batteri levetid på rundt 3-4 dager. Så plutselig så får jeg bare mindre enn 1 dag levetid. Har ikke gjort noe med mobilen. Er dette firmware feil?, eller det lysdisplay styrke greiene?.. Jeg hadde det på 4, men det hadde jeg jo når den varte 3-4 dager også? Hvis det er firmware feil, hvordan kan jeg se det på når den er laget? Noen plass på mobilen/Batteriet? Kan jeg levere den inn på Nordialog, og si dem skal oppgradere firmware på den? Jeg gjorde det med K700i, og da betalte jeg ingenting, forventer vel det samme med denne også. Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg kjøpte mobben min idag og er helt fornøyd med den... Kameraet er veldig bra. selgeren sa at batteriet var dårlig på førsten og blir bare bedre etterhvert jeg er stor fornøyd Lenke til kommentar
kiwidaman Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 motsatt effekt her i allefall Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Noen som kan kommentere D600E sin antennefølsomhet ut fra de erfaringer de har og evt etter å ha sammenlignet med andre telefoner? Jeg er ikke fornøyd med antennefølsomheten på D600E, av alle de mobiler jeg har hatt ligger den omtrent på middels nivå. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Har nå hatt min D600E i ei uke, og bortsett fra enkelte negative ting angitt tidligere i denne tråden, er jeg veldig godt fornøyd. Det meste er nemlig positivt, som jeg også har vært innom i tråden. La meg også få tilføye at jeg liker at den har flere alarmfunksjoner, og at den kan gjenta SMS-varsling. Den samler også opp kalendervarslinger man ikke har lest, slik at når det kommer en ny varsling, ser man også andre varslinger man ikke har lest. Disse varslingene kan så slettes uten at man sletter selve kalenderoppføringene. Slike alarmer som ikke er lest, vises også med et lite ikon på skjermen. I kalenderen kan man bla mellom månedene med volumtastene. Meget praktisk. Videre synes jeg vibrasjon merkes godt, og la meg også nevne C-tasten som kan brukes til å slette filer, i stedet for å måtte gå om menyer. Wap-leseren ikke kan settes opp til å ikke vise bilder. Bilder krever mer nedlastingstid, og datamengden blir ditto større, og det koster dermed mer. Men noe som er positivt, er at man kan bla hele sider opp og ned ved å bruke volumtasten. Dersom man er nederst/øverst på ei side, fungerer den til å bla linje for linje. Flott! Et irritasjonsmoment er at bilder tatt med kameraet kun får filnavnet 0001, 0002, osv. Altså ikke dato, eller andre unike filnavn. For å gjøre det litt greiere, kan man legge inn en fast billedfiltekst i stedet for 'Photo', som er det automatiske valget. Jeg har f.eks valgt å bruke 2006_02_- . Det betyr enkelt og greit 2006 og februar måned (02). Når bildene så er overført til PCen, redigerer jeg filnavnet, f.eks til 2006_02_05-0001 osv. I dette tilfellet har jeg tilføyd dagen (05). Det eneste jeg må huske på er å endre måneden fra 02 til 03 når det blir mars, osv. På denne måten sparer man en del tastetrykk om man tar mye bilder. Menyene er meget raske, og navigasjonen forløper problemfritt. Alt i alt er inntrykket og erfaringene meget gode. Jeg liker D600E veldig godt! Endret 4. februar 2006 av CellularDude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå