White Fox Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Har akkurat satt opp en webserver i kjelleren med Apache, bulletproof FTP server og Radmin. Port 21 og 80 er åpne i ruteren for å få kjørt disse programmene. Jeg har nå følgende "sikkerhetsprogrammer" innstallert på maskinen: - Zonealarm brannmur på medium security - AVG antivirus og AD-aware, Spybot og CCleaner som kjøres regelmessig. Jeg er veldig usikker på om jeg egentlig har sikret serveren godt nok. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få bedre sikkerhet på serveren? Edit: Var veldig usikker på om denne skulle her eller i sikkerhetskategorien, men den havnet da her til slutt. En moderator får heller flytte den om den er feilpostet. Endret 11. januar 2006 av White Fox Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Ser da fint ut det... Hvis det er en server kun til privat bruk ville jeg latt det stå, bare sørg for at ingen porter som ikke er i bruk står åpne... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg ville byttet ut AVG Antivirus med noe annet. Det har kommet veldig dårlig ut i diverse tester i det siste. Ellers anbefaler jeg Spywareblaster som blokkerer adresser som spyware sendes ifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå