Gå til innhold

IT-Avisen skriver om ting de ikke har peiling på..

PulZ

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-09-10 21:58, GeeZuZz skrev:

lysbryter har et poeng.

Når du ser bildet, så leser du at hun har bakgrunn fra spaceworld og elkjøp...

Vi vet alle hvorfor hun ble ansatt...
:grin:

Jupp, har lest flere av artiklene hennes. Egentlig likte jeg dem ikke. Hadde tenkt til å starte denne tråden, men heldigvis fantes den :wink:

P.S ta å les kommentarene til artiklene. Det er ikke bare vi som ikke liker hu! (Dem skulle ansatt meg istedet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Selv er jeg så heldig å sitte på NTNU med ekte 100Mbit rett i PC'n. Jeg har prøvd 512kbit ADSL men synes det er laaangt fra bredbådnd.

...

2Mbit går til nød, men det er jo noe herk å måtte vente på filene. Lastet i går ned Win XP SP1 (133MB) på ca 40 sek.

40 sek?det er jo en evighet,pc'en min er koblet rett på backbone og jeg får 1GB/s.tar bare 3-4 sekunder å laste ned sp1.

skaff deg ordentlig linje,unge!!

ps:du er barnslig,512kbit holder i massevis med mindre du skal streame dvd-filmer.nisse.

Lenke til kommentar

Quote:

lysbryter har et poeng.

Amen.

Med fare for aa roepe hvilken manns-sjaavnistisk drittsekk jeg er: kjekkere med en kvinnelig medarbeider enn kunst paa veggen. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

DrDoogie skrev (2002-09-11 06:33):

Quote:

lysbryter har et poeng.

Amen.

Med fare for aa roepe hvilken manns-sjaavnistisk drittsekk jeg er: kjekkere med en kvinnelig medarbeider enn kunst paa veggen.

Skjerp dere alle sammen! Vi er langt over stadiet der vi skal komme med kjønsdiskriminerende uttalelser og andre personangrep. Vær heller glad for at det kommer friske ansikt inn i bransjen og så er det selvsagt lov å sende en hyggelig e-post til de for å påpeke evt feil. Å henge ut noen her på forumet på den måten som blir gjort her er derimot ikke tillat.

De som fortsetter med personangrep mot IT Avisens medarbeidere vil jeg banne fra forumet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-10 22:41, arne2002 skrev:
Quote:

Lastet i går ned Win XP SP1 (133MB) på ca 40 sek.

40 sek?det er jo en evighet,pc'en min er koblet rett på backbone og jeg får 1GB/s.tar bare 3-4 sekunder å laste ned sp1.

skaff deg ordentlig linje,unge!!

ps:du er barnslig,512kbit holder i massevis med mindre du skal streame dvd-filmer.nisse.

Ja, det er barnslig å skryte av linje og HW. Jeg tar selvkritikk på det, men ikke si at 512kbit holder i massevis. Det er jo tross alt mye venting på alt som skal lastes ned. Man er sikkert fornøyd om man ikke har prøvd noe raskere, men for en 100Bit/s-bruker vil det være som å skifte fra en 52x Cd-rom til en 2x. Selv 2x var jo imponerende raskt en gang, men ikke om man er vant til 52x. Håper du ser poenget.

ADSL holder fint altså til surfing, men ikke til nedlasting av filer.

PS. det der med 1GB/s tar jeg som en like barnslig spøk. Tviler sterkt på de 1GByte/s du nevnte (og heller ikke 1Gbit/s om det var det du mente) For det første tviler jeg sterkt på at hverken hardisken din klarer å skrive så fort eller at serveren klarer å levere data så fort. For det andre tviler jeg på at serveren har 1Gbyte/s (eller 1Gbit/s) linje. For det tredje tviler jeg på at du noen gang har prøvd 10Mbit eller mer siden du skryter av 512kbit'en.

Lenke til kommentar

Det står ikke et eneste ord om at man i dag bruker noen som helst form for fiberkabel til *DSL i denne artikkelen. Det det står er at Fuji har utviklet en plastfiberkabel som kan redusere kostnadene i forbindelse med installering av ADSL. Videre står det oxo at hastigheten er omtrent den samme som for fiberoptisk kabel (glassfiber).

Så et sitat fra artikkelen:

"Når og om teknologien kommer til Norge opplyses det ikke om, men dersom den kommer blir den nok tatt i mot med åpne armer."

Det er altså dere som ikke vet hva dere leser - ikke journalisten som ikke vet hva hun prater om.

Nemlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...