Magnusha Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Vil ikke komponentene som ligger i olja bli noe muggene? Hvordan er olje på plast/kobber ol. som er i pc? Så litt kult ut dette her Lenke til kommentar
gnonthgol Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Matolje trur eg ikkje er den beste løsningen. Motorolje er eit bra alternativ, men du må finne olja med dei beste egenskapene. Og til dei som ikkje har følgt med i 10. klasse pensum så er det ikkje karbon som leder strøm, men grafitt leder strøm. (Grafitt er jo samansatt av karbon men det er jo diamant òg, og det leder ikkje strøm.) Så spring til nermaste verkstad/bensinstation og spørr etter kva olje som passar best til medkjøling av ellektroniske komponenter. Men det som fristar mest er alkohol. Ikkje 96% fordi det inneheld 4%vatn men rein 100% alkohol. Denne er utan avgifter, men ikkje drikkbar. Så spring ned på polet og spør etter sprit til å kjøle ned ellerktroniske komponenter. Men etanol (vanleg alkohol) kokar på berre 78.4 °C. så eg hadde prøvd meg på litt meir viskøse aalkoholar som glyserol. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Problemet da blir å sørge for at alkoholen holder seg på 100%, for hvis den kommer i kontakt med luft fordamper 4%. Tror derfor dette ville blitt veldig vanskelig å gjennomføre. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 ville ikke alkohol medført en viss eksplosiv/brann fare? Lenke til kommentar
Bang_Master Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 noen som fant ut hvordan motorolje som egner seg best da ?? vil tro motorolje lukter litt bedre etter en stund enn matolje Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 går vel å senke hele tanken/kabinettet i dypfrysern, med idekabler ut til harddiskene Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 går vel å senke hele tanken/kabinettet i dypfrysern, med idekabler ut til harddiskene 5550157[/snapback] hehe.. prøv å se hva som skjer.. holder nok ikke veldig lenge da skal du se Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Readers' Responses to Strip Out The Fans, Add 8 Gallons of Cooking Oil Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 går vel å senke hele tanken/kabinettet i dypfrysern, med idekabler ut til harddiskene 5550157[/snapback] du regner vel med at det går 10-12 kjøleskap gjennom ett år da? kompressoren i det skapet er vel ikke beregnet for å arbeide konstant... men dette finner du mye info om på forumet... Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 produserer en pc nok varme til å knerte en stor dypfryser? nei snakker ikke om de som er i kombiskap med plass til 3 grandiosa, men en diger dypfryser? Lenke til kommentar
underground Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 En anne ting er at det finnes andre renere oljer som kan være enda bedre egnet (les: maskinoljer av høy kvalitet). Må jo bli helsikkes dyrt om man skal ha 30 liter av det. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 produserer en pc nok varme til å knerte en stor dypfryser? nei snakker ikke om de som er i kombiskap med plass til 3 grandiosa, men en diger dypfryser? 5624016[/snapback] en vanlig pc produserer nok et par hundre watt i varme... men det er jo bare å prøve, men jeg ville ikke tatt sjangsen... Lenke til kommentar
spyro Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Bøst.. Tenk om Olja begynner å koke. 5420323[/snapback] Det er sjelden at PC'er kommer opp i 100 grader celsius, som er kokepunktet for vann. Når en PC blir så varm, begynner nok mesteparten av PC'en å bli ødelagt. Som du tydeligvis ikke vet, har olje et mye høyere kokepunkt, så det er absolutt INGEN fare, what so ever, for at oljen i maskina skal begynne å koke. I allefall ikke før PC'en begynner å ta natta. 5421326[/snapback] Og de fleste CPUer slår seg av ved en viss temp Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 med slik ekstremkjøling men dypfryser må man jo selfølgelig tenke på kondensen som dannes utenpå CPU osv. kondensfjerner?? Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 går vel å senke hele tanken/kabinettet i dypfrysern, med idekabler ut til harddiskene 5550157[/snapback] Frityrolja blir jo bare å fryses til en svær klump med konsistensen av hardt smør da... Lenke til kommentar
underground Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Bør man ikke egentlig ha litt sirkulasjon i olja også da? eller holder kanskje å røre med ei sleiv nå og da. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Bør man ikke egentlig ha litt sirkulasjon i olja også da? eller holder kanskje å røre med ei sleiv nå og da. 5632272[/snapback] dette har jeg også lurt på... men teorien min tilsier at oljen rører seg selv når den blir varmet opp, men dette vet jeg jo ikke noe om... er vel bare å få tak i en nedsenkbar sirkulasjonspumpe som man kan deise nedi eller noe... med det lager jo bittelitt støy igjen da... kanskje... Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 med slik ekstremkjøling men dypfryser må man jo selfølgelig tenke på kondensen som dannes utenpå CPU osv. kondensfjerner?? 5627358[/snapback] poenget var jo at det ikke skulle komme kondens fordi den ligger i olje Lenke til kommentar
vincent_vega Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Bør man ikke egentlig ha litt sirkulasjon i olja også da? eller holder kanskje å røre med ei sleiv nå og da. 5632272[/snapback] dette har jeg også lurt på... men teorien min tilsier at oljen rører seg selv når den blir varmet opp, men dette vet jeg jo ikke noe om... er vel bare å få tak i en nedsenkbar sirkulasjonspumpe som man kan deise nedi eller noe... med det lager jo bittelitt støy igjen da... kanskje... 5632564[/snapback] Blir det ikke samme effekt som i en lava-lampe når olja blir varm, slik at den varmeste olja flyter opp? Da blir det jo en form for sirkulasjon... Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 noen som har begitt seg ut på dette olje-eventyret eller? jeg vurdere sterkt å få laget meg en aluboks som jeg kan ha dataen min i, og fylle på olje... jeg har også funnet transformator-olje, 20liter for 1000kr... hm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå