Gå til innhold

Mat-olje avkjølt spille pc. Video!

Anbefalte innlegg

Hahahahah morsomt... Men jeg sjønner ikke helt vitsn i tillfelle du skal på LAN partyes eller noe sånt... hahaha

5422699[/snapback]

"Just for show"

5422801[/snapback]

Da tar du met en frityrkoker, låner litt olje fra pc'en som har fått smaken av ditt rågode skjermkort og stapper det sammen med pommes frittes oppi frityrkokeren, og du får det beste måøtidet du har smakt :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da tar du met en frityrkoker, låner litt olje fra pc'en som har fått smaken av ditt rågode skjermkort og stapper det sammen med pommes frittes oppi frityrkokeren, og du får det beste måøtidet du har smakt :w00t:

5423201[/snapback]

"Husets spesial - Skjermkort-fritert pomfrit med hkfritert kylling"

:!:

Lenke til kommentar

Synes nå dette var like ekstremt som det forsøke på en 5 Ghz prosessor avkjølt med flydene nitrogen.

Men hvordan blir det nå når oljen blir gammel? Slik olje har en stygg tendens til å lage sine egene partikler av dritt ettersom den blir eldre. Blir i alle fall morsomt å se når de skal skifte oljen.

Lenke til kommentar

ja den må nok skiftes ut fra tid til annen. husker ikke hvor ofte jeg skifta olje i frityrgryta.. men var vel sånn en gang i uken kanskje hvis man brukte den flittig. nå blir det jo ikke like mye dritt i en pc da så vil tippe at det holder med en gang pr mnd.

burde vært et hull for å tømme og tappe hvis man skulle gjør dette jevnlig. blir litt som å skifte olje på bilen. :wee:

Lenke til kommentar
Bøst.. Tenk om Olja begynner å koke.

5420323[/snapback]

Det er sjelden at PC'er kommer opp i 100 grader celsius, som er kokepunktet for vann. Når en PC blir så varm, begynner nok mesteparten av PC'en å bli ødelagt.

Som du tydeligvis ikke vet, har olje et mye høyere kokepunkt, så det er absolutt INGEN fare, what so ever, for at oljen i maskina skal begynne å koke. I allefall ikke før PC'en begynner å ta natta. ;)

5421326[/snapback]

Vel Cpu'en min har vært over 100 celsius ble bare noen blå skjermer og restart hver gang jeg skulle spille noe ;) hehe så fant jeg ut at kjøle ribene til cpu vifta var helt dekt av hybel kaniner

Lenke til kommentar
glad ikke jeg skal flytte på den der pcen, den må bli styggtung.

men fiffig løsning. ovrklokker nok bra når alt får væskekjøling.

5426633[/snapback]

Du må regne ca 1,2 kg per liter olje + beholderen den er i. Du kan ikke regne med å flytte på den når den er full.

Lenke til kommentar

Da kan du bli min lokale oljesheik!

Må se bilder først.. hehe..

Man kan jo faktisk montere et filter eller noe, ikke helt sikker på patenten på et slikt opplegg, men det må jo nesten fungere..

Om man legger på et lokk, med varmespredere opp i luften, og ned i oljen bør jo oljen holde seg ganske bra. Ikke skal man steke mat, og ikke skal oljen opp i kok heller. Om man da eliminerer avfall fra luft, støv og annen drit, er det ingen bevegelige deler i oljen som generere "debree". I teorien bør oljen holde til den går ut på dato, og, hvis man i tillegg bruker motorolje med lav viskositet, altså en helsyntetisk variant, Mobil1 for eksempel, vel, "motor'n går lenge med mobil"..

Bare teori selvfølgelig.. Min fx55 kommer til å holde seg til vann..

Lenke til kommentar

Kan ikke motorolja inneholde karbon da? Er ikke sikker men?

Hadde vært bedre med motorolja da :D Den er jo faktisk laget for å lede bort varme, Red Line har veldig bra varmeledende egenskaper har jeg hørt!

Men karbonet kommer kansje ikke før olja blir putta i en motor :p

(karbon leder strøm)

Lenke til kommentar

Skal teste ut der i næmeste fremtid (tenkt på det lenge).

Det trnger ikke å bli så grisete etc som noen tror.

MIn plan er å eliminere at hardwaren blir tilsølet av oljen og at det skal være en viss form for sirkulasjon. Ellers så tror jeg ikke det blir et problem med møkkete olje slik som i frityrkokere. Skal da ikke ha matvarer oppi der! Er jo som kjent for de fleste at det er av pomfrien og annet som lager dritt...

Ellers så må jo tanken være en tett "kabbis" med fliter åpniger el.

En anne ting er at det finnes andre renere oljer som kan være enda bedre egnet (les: maskinoljer av høy kvalitet).

Har to slike prosjekt som jeg skal testes i nær fremtid.

(jaja.. jeg er sikkert nerd osv...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...