Gå til innhold

Mat-olje avkjølt spille pc. Video!

Anbefalte innlegg

Hvorfor kave og slite som en makk med vannkjøling når man kan kjøle maskina med helt vanlig husholdnings mat-olje som man får kjøpt billig på Kiwi for 7,50 kroner literen?

oelpc_konditionierung3.jpg

Foto: Tomshardware

oelpc_wasser.jpg

Foto: Tomshardware

Og slikt "100% rent vann - batterivann eller av-Ionisert vann som det også kalles gir i 1/4 tilfeller kortsluttning. Mat Olje derimot leder ingen verdens ting, trenger ikke pumper, og er derfor helt lydløst!

Derfor, skaff deg et gjennomsiktig kabinett, tett det ordentlig med silikon og fyll på med mat-olje.

Se VIDEO her:

Xvid

QuickTime

Kilde: Tomshardware.se

http://www.tomshardware.se/diverse/20060110/index.html

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, og hva om matolja hadde lede noe? så hadde folka borte hos tomshardware testa med sitt 6800GT, 2GB ram, FX57? Sitt deilige HK, hadde gått fint det da :p, svidd av hardware.

Men rått at det funker :S

Edit: 100inlegg, gikk glatt det på noen dager, men så posta jeg 50 innlegg første 12timene :p

Edit2: Kan trådstarter bytte om emne til Mat-olje avkjølt? tenkte med engang på Olje jeg, sånn svart søppel :p

Endret av themanfrom
Lenke til kommentar

Stusset litt på konstruksjonen av viftehulltetteren, hadde de lagt den på innsiden hadde trykket av oljen hjulpet til å presse det tett..

Men, med det sagt, jeg tror nok aldri jeg hadde gjort det der.. Uansett hvor bra og stille det skulle bli.. Hvor er for eksempel hdd'ene? Ligger og dupper i overflaten?

"Det napper, det napper! Den må være minst 4mb stor den grafsen der..."

Hadde kanskje fungert om man hadde sveiset på en plastlomme eller noe, måtte jo fungert fint ift varme på diskene!

Lenke til kommentar
Stusset litt på konstruksjonen av viftehulltetteren, hadde de lagt den på innsiden hadde trykket av oljen hjulpet til å presse det tett..

Men, med det sagt, jeg tror nok aldri jeg hadde gjort det der.. Uansett hvor bra og stille det skulle bli.. Hvor er for eksempel hdd'ene? Ligger og dupper i overflaten?

"Det napper, det napper! Den må være minst 4mb stor den grafsen der..."

Hadde kanskje fungert om man hadde sveiset på en plastlomme eller noe, måtte jo fungert fint ift varme på diskene!

5420451[/snapback]

Hdd ligger oppføre Strømforsyningen

Lenke til kommentar
Bøst.. Tenk om Olja begynner å koke.

5420323[/snapback]

Det er sjelden at PC'er kommer opp i 100 grader celsius, som er kokepunktet for vann. Når en PC blir så varm, begynner nok mesteparten av PC'en å bli ødelagt.

Som du tydeligvis ikke vet, har olje et mye høyere kokepunkt, så det er absolutt INGEN fare, what so ever, for at oljen i maskina skal begynne å koke. I allefall ikke før PC'en begynner å ta natta. ;)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...