Gå til innhold

Merkelig boks på kontoret, hva er det? (Bilder)


Anbefalte innlegg

På kontoret mitt har jeg en boks som jeg ikke vet hva jeg skal bruke til. Boksen måler 15*7*5 [cm] og har to kabler som kommer ut av seg. Den ene er en normal strømkabel med tilhørende stikk og den andre går inn bak en list på veggen (den bak boksen på bildet).

 

Det aner meg at dette trolig er noe helt normalt og veldig kjedelig, men det kunne jo hende at det var en bit av en teleportasjonsmaskin eller en jomfrudetektor eller lignende.

 

Så for å være på den sikre siden tenkte jeg at jeg skulle poste et bilde av den her så dette mysteriet kan oppklares en gang for alle slik at menneskeheten kan bevege seg videre med andre viktige problemer.

 

 

Edit: Bilde av mirakelboksens innside er lagt ut på side 2 av denne tråden.

post-64782-1136980000_thumb.jpg

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det vært en UPS ville det vel vært mulighet for å rekke strøm fra den for å drive et eller annet.

”Min” boks kan kobles til strømnettet med stikket som er vist på bildet, men har ingen kontakter på seg der man kan koble til et tilsvarende stikk.

Jeg har dessuten en følelse av at en UPS veier ganske mye, og boksen min er relativt lett.

 

Jeg holder fremdeles en finger på at det er noe unikt og svært spennende.

Lenke til kommentar
Er ikke det en UPS?

5420091[/snapback]

UPS med TD/RD (trasmit Data/Receive Data)?

Dette ligner ingen kjente analoge modem (de kunne være store i sin tid) men ligner mer på digital endepunkt for datakommunikasjon, også med tanke på den store connectoren på toppen.

 

Edit: Er den merket med produsent/modell?

Endret av PerB
Lenke til kommentar
Er ikke det en UPS?

5420091[/snapback]

UPS med TD/RD (trasmit Data/Receive Data)?

Dette ligner ingen kjente analoge modem (de kunne være store i sin tid) men ligner mer på digital endepunkt for datakommunikasjon, også med tanke på den store connectoren på toppen.

 

Edit: Er den merket med produsent/modell?

5420148[/snapback]

Den hadde et lite klistremerke som jeg nå har revet av. (Egentlig falt det av av seg selv når jeg skulle lese hva som stod.)

 

CAUTION!

Manis voltage

Fuse: 0,1A / 250 V, fast

 

Som dere ser er det ikke en boks som skal kimses av. Det kan potensielt sett være svært farlig å pirke borti den.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Uler jomfrudetektoren når du skrur den på da?  :D

5420181[/snapback]

Nå har jeg vært en våghals uten side stykke.

Jeg lot den få strøm.

Til min store overraskelse kom det verken uling, knurre lyd eller kvinnestemme som sa: ”T minus five secounds osv..”. Den er helt stille. (Skuffet!)

 

Men de to nederste lysene begynte å lyse.

(To innbitte truende røde lys)

Lenke til kommentar

Hmm, kan være en gammel kabeltester eller noe slikt for seriel-kabel (RS232)?Eller et gammel 2400baud modem med seriell tilkobling? ;-)

 

Ser at RD, DCD og TD har egne lys og dette er signaler som sendes serielt.

 

Fant denne nettsiden som forklarer litt, og de tre overnevnte var ihvertfall til stede på speksene til 9-pins seriell kabel :-)

 

Hmm, litt av et mysterium dette her :-)

 

Arcade

Endret av arcade
Lenke til kommentar

Kabeltestere for RS-232 trengte kun et vanlig batteri for å virke. De hadde normalt mulighet for å bytte finner på begge sider samt at portene bak/foran "bare" hadde 25 hull/pinner i to rader. De var ikke større enn at du kunne putte dem i lommen - men var en nødvendighet da mange produsenter ikke fulgte standarden.

Lenke til kommentar
Skru den opp, slik at vi kan få se på innmaten. Støtter de som mener det er en eller annen form for kommunikasjonsutstyr.

 

Trekk ut strømkontakten først, da.

5420348[/snapback]

Jeg tenkte jeg skulle avvise forslaget ditt på en flåsete måte med at jeg ikke har skrujern her, men til min store forskrekkelse har det vært noen her før meg og fjernet alle de fire skruene på undersiden. (Utvilsomt agenter fra en eller annen luguber etterretningstjeneste.)

 

Boks åpnes snart og medfølgende bilde kommer. Skal bare hente et kamera først.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...