R@ge Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Huff.... nå er jeg litt deppa her.... fikk vite at Hattelco ikke kan levere maskinen grunnet mangel på skjermkort. ny forventet leveringsdato er nå 28. februar... Det er jo en hel evighet til jo... Nesten så jeg har lyst til å be dem sette alt på vent nå, og sette inn to stk 7900 GTX kort i steden.... Å bytte til Crossfire er helt uaktuelt.... Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 7900 kommer i mars så vent på den Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 ja nå burdet du vente på 7900 gtx uten tvil, to uker til nå om vi skal tro ryktene. Da blir du meget populær på forumet "most wanted" Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Denne må man følge med på ja. Synd med utsettelsen... Ørjan... Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Aner jeg en syk 3dmark 06 score? Rått ass... Hvis du hadde orka, ville jeg venta og heller kjøpt 2x 7900 GTX 512mb. Det kommer jo sikkert være en del folk som kommer også til å gjøre det, og "hvem er du da med kun 2x 7800 GTX 512mb!!?" kan jo dessverre bli en reel holdning fra de store :/ Uansett, råe greier ass... Men en annen ting, er ikke FX-57 bedre a? Syntes jeg leste det et sted... Jo det var jo i testen av FX-60 det sto at den ikke var like bra forhold til pris elns? Jo: "Ny Athlon 64 FX scorer dårligere. Taper mot FX-57 i 3DMark" Men det betyr vel ikke så mye. Den har jo 2mb cache og er dobbeltkjerne. Noe fx-57 ikke er ifølge prisguiden. Endret 14. februar 2006 av magenuss Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Et liiiiiiiiiiiite spørsmål: Hva skal du bruke en slik pc til? Hvilke programmer/spill er det du kan kjøre raskere/bedre på en slik lakensluker enn på en pc til 15-20 K? Kanskje noen her som tenner på syntetiske benchmarks, men tror heller jeg ville svidd av mellomlegget på en bruktbil, hvis du er gammel nok til slikt da. JILDG Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Aner jeg en syk 3dmark 06 score? Rått ass... Hvis du hadde orka, ville jeg venta og heller kjøpt 2x 7900 GTX 512mb. Det kommer jo sikkert være en del folk som kommer også til å gjøre det, og "hvem er du da med kun 2x 7800 GTX 512mb!!?" kan jo dessverre bli en reel holdning fra de store :/ Uansett, råe greier ass... Men en annen ting, er ikke FX-57 bedre a? Syntes jeg leste det et sted... Jo det var jo i testen av FX-60 det sto at den ikke var like bra forhold til pris elns? Jo: "Ny Athlon 64 FX scorer dårligere. Taper mot FX-57 i 3DMark" Men det betyr vel ikke så mye. Den har jo 2mb cache og er dobbeltkjerne. Noe fx-57 ikke er ifølge prisguiden. 5604928[/snapback] I dagens spill vil FX 57 yte bedre, men morgendagens vil FX 60 yte bedre på grunn av dualcore. (noen som vet om BF2 støtter dualcore/ ht? ) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Dualcore er fremtiden, uten tvil Edit: Quadcore og slikt kommer jo for fullt om et par år også Endret 14. februar 2006 av kremt Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Dualcore er fremtiden, uten tvil Edit: Quadcore og slikt kommer jo for fullt om et par år også 5605241[/snapback] Quadcore er fremtiden Og det kommer faktisk kanskje i slutten av dette året, men garanter neste år i alle fall... Men dualcore burde funke fett en stund til ja Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Et liiiiiiiiiiiite spørsmål: Hva skal du bruke en slik pc til? Hvilke programmer/spill er det du kan kjøre raskere/bedre på en slik lakensluker enn på en pc til 15-20 K? Kanskje noen her som tenner på syntetiske benchmarks, men tror heller jeg ville svidd av mellomlegget på en bruktbil, hvis du er gammel nok til slikt da. JILDG 5605048[/snapback] Vel.. det der er et spørsmål som er litt vrient å besvare... Hva skal man med en slik PC.... ? Tja.. den duger sikkrt til å spille kabal på Vel.. jeg kan vel egentlig ikke påstå at jeg trenger en slik PC, men guud så gøy det er å kjøpe den... Små barn, små leker, store gutter, store leker,,,, osv... Bil har jeg fra før, en BMW 320d, sport, så jeg trenger vel ikke tenke på det på en stund i alle fall... Så da får vi brenne av noen penger på PC... Penger? Det er et enkelt regnestykke faktisk... Legg av 1500 kr hver måned, noe som ikke er så merkbart når det gjøres via "faste oppdrag" i banken. overfør til din egen PC konto og vipps så har du etter 3 år ganske mye å leke med... Betyr ikke så mye hva det koster akkuratt da, du skal bare ha det råeste du kan få tak i... Hattelco er faktisk Scandinavias største leverandør på PC, så jeg stoler 100% på at produktet lever opp til forventningene.... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det var ikke så dum ide med den PC-kontoen 1500 per måned merkes jo knapt. Hva jobber du med forresten? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det der var jo kjempesmart Bruker også Hattelco forresten (og litt itegra) Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Det der var jo kjempesmart Bruker også Hattelco forresten (og litt itegra) 5605671[/snapback] Det er forresten PS Østereng som jeg kjøper maskinen av, men Hattelco som bygger den.... flisespikkeri, men det er nå sånn da.. PS Østereng gjør en utrolig god jobb spør du meg... Har vært en del frem og tilbake, og de imponerer skikkelig.... Nå har jeg gitt selger beskjed om at jeg ønsker å vente til 7900 kortet er tilgjengelig, noe som passer helt perfekt fordi den nye skjermen til Dell (2407WFP) ikke er leverings klar før i slutten av Mars... Da får jeg maskinen og skjermen sånn ca. samtidig.... Nå er jeg ikke så veldig deppa lenger.. dette passer jo perfekt.. Lenke til kommentar
Maiev S. Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Er ikke Quadro FX4500 bedre enn 7900GTX kortene? Lenke til kommentar
storken Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Er ikke Quadro FX4500 bedre enn 7900GTX kortene? 5609870[/snapback] ikke til spill. quadro er til programmering osv Lenke til kommentar
Maiev S. Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Er ikke Quadro FX4500 bedre enn 7900GTX kortene? 5609870[/snapback] ikke til spill. quadro er til programmering osv 5609901[/snapback] Ok, for det er jo mange ganger så dyrt. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Er ikke Quadro FX4500 bedre enn 7900GTX kortene? 5609870[/snapback] ikke til spill. quadro er til programmering osv 5609901[/snapback] Programmering? Haha nå har jeg hørt den også hehe Programmering går mest i 2d så jeg tror du tar litt feil... CGI (3d animasjon osv.) blir vel mere riktig Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Quadrokort etc er veldig gode til å vise ekstreme mengder polygoner på skjermen samtidig, men ikke nødvendigvis oppdatert så fort, som kreves av dataspill. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Quadro-kortene er vel ikke så aktuelle for oss gamere, de kortene der blir nok for de profesjonelle 3D-skapere. Men hvor ligger forskjellen egentlig, jeg tenker på at et Quadro-kort (husker ikke hvilken modell det var), det var jo prikk likedan som 7800GTX512. Er det i driverene det ligger, eller BIOS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå