Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Man trenger et masterkort i tillegg hvis man skal kjøre Crossfire, så det er nok mye forhandleren din ikke har fått med seg :p

5499058[/snapback]

Jeg skal kanskje ikke være så kjapp til å dømme...

Kan jo være at han da så for seg et annet HK også..

Fikk jo liksom ikke diskutert det så nøye, han sa bare at jeg kunne få det viss jeg ville ha det... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har det seg slik at det er mange Ati hoved kort  + et svart master kort er sluppet, så ikke umulig at du får det.

Om du får det, har du fått en monster pc ja.

Og med all hjelp du har fått mellom forumet nå, krever vi at du kommer tilbake med full rapport  ;)

5499871[/snapback]

Det blir ikke noe av ATI kort.... Dvs.. jeg snakket med selgeren i dag og jeg kunne godt bytte, men det ville gå lenger tid før jeg fikk maskinen..

Og det kommer jo noe nytt hele tiden uansett...

Gidder ikke vente så ekstremt mye lenger ... :blush:

Jeg kunne selvfølgelig ha kjøpt dette direkte fra nettbutikk, og satt det sammen selv, men nå var det litt av poenget at denne skulle bli bygd av profesjonelle folk.

Og etter hva jeg hører, så glede de seg skikkelig til å sette sammen denne maskinen....

Jeg betaler heller "litt" mer for at det blir skikkelig, og at maskinen yter maksimalt av hva den kan....

Jeg tenkte jeg skulle kjøre 3DMark og poste resultatet her når den endelig står på kontoret mitt.....

Tar du bilder når du har fått den? :D

5502962[/snapback]

Det kan jeg nok ordne ja...... :thumbup:

Lenke til kommentar
Og PCn kommer når?

*Aner vi ny rekord i 3Dmark06 her på forumet?* :cool:

5503703[/snapback]

Ser av den offisielle 3dmark06 tråden at nåværende rekord er på 7596 poeng.

- KriFos - 7596 3DMarks - 7800 GTX 256MB *SLI* @ 485/1350 - AMD X2 @ 2.52GHz - alt luftkjølt

Han har 2 stk. 256 MB skjermkort i SLI, og jeg skal ha to stk. på 512 MB.

Jeg skal ha FX-60, og han har X2 prosessor...

Dette må jo være vannvittig bra klokket, eller vil jeg får mye mer enn dette?

Sånn sett ut fra dette burde jeg passere 10.000 poeng...

Eller er det ett eller annet elementært jeg går glipp av her....

Lenke til kommentar
Kjøp med en Vapochill samtidig. Den svarte versjonen (stilig) fås vel for rundt 6000 kroner. Ikke mer enn hva et skjermkort som du skal ha, koster.

5509257[/snapback]

Jeg må til en viss grad forholde meg til hva forhandleren pleier å sette inn i en maskin.

Da de har prosedyrer og tester de kjører for at maskinen skal yte maksimalt, så kan jeg ikke bare si at de skal putte inn hva som helst...

De har vært utrolig hjelpsomme, og har virkelig satt sin ære på å levere et produkt de kan være stolt av...

Jeg kjøper jo en ferdig maskin, ferdig satt opp, ferdig testet, og alt klappet og klart..... bare å pakke opp, og skru på... :thumbup:

Når det gjelder klokking av MSI NX7800GTX-VT2D512E så ser det ut til at denne stabilt kan klokkes til 618/1819.

Eller om det er så stabilt veit jeg jo ikke, men det det skal i alle fall være mulig.

Skal komme tilbake til dette når jeg har fått litt mer info om dette fra forhandler, men jeg tror vi kan utelukke Vapochill uansett...

Jeg føler rett og slett at jeg har sprenkt budsjettet allerede, og jeg gidder rett og slett ikke bruke mer på den maskinen.. nok er nok liksom..

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Shit, legger meg i sengen og koser nå.

takk for at du ga meg noe å drømme om i natt:)

5575783[/snapback]

Jeg gleder meg litt jeg også kan du tro.... heheh :yes:

Når den maskinen du kjøper begynner å slakke ned, så må du fasekjøle :dribble:

nam nam nam.

5575787[/snapback]

Vel... jeg gjør ikke noe med den på i hvert fall to år, så oppgraderer vi litt viss nødvendig...

Men jeg har den uansett ikke lenger enn 3 - 3,5 år...

Da kan du sikkert få en bedre PC på Rimi :dontgetit:

Lenke til kommentar

Da kan du sikkert få en bedre PC på Rimi  :dontgetit:

5576237[/snapback]

Hah, maskina jeg kjører har holdt ut i 5,5 år og lever fortsatt i nest beste velgående!

Uansett, det der er et, ... ja, du skjønner poenget ;) Får bare gratulere, ser ut som det der blir noe å ha det gøy med i lange tider framover! Prisen tror jeg ikke jeg skal kommentere engang :ohmy: Hvis du beregner å bruke 30-40 vaskesedler på den og ikke skal ha den mer enn rundt tre år, da sier jeg bare jøss og hepp, kommer ikke på noe mer.

GG

Lenke til kommentar

Om han klarer å la vær å kjøpe noe på 3 år så bruker han nokk javnt over 10.000 mindre på data en feks meg. Jeg bruker minst 10.000 i året på oppgradering til sammen.

edit:

så kan du seff trekke fra det jeg selger av brukt utstyr, så tror jeg faktisk vi ender likt.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Da kan du sikkert få en bedre PC på Rimi  :dontgetit:

5576237[/snapback]

Hah, maskina jeg kjører har holdt ut i 5,5 år og lever fortsatt i nest beste velgående!

Uansett, det der er et, ... ja, du skjønner poenget ;) Får bare gratulere, ser ut som det der blir noe å ha det gøy med i lange tider framover! Prisen tror jeg ikke jeg skal kommentere engang :ohmy: Hvis du beregner å bruke 30-40 vaskesedler på den og ikke skal ha den mer enn rundt tre år, da sier jeg bare jøss og hepp, kommer ikke på noe mer.

5578222[/snapback]

Vel.. jeg tror helt ærlig at uansett hvor mye penger du kan klare å putte inn i en PC pr. i dag, så vil den fortsatt være foreldet om 3 år.

Det værste er at du sikkert vil få ett skjermkort om 1,5 år som er kraftigere enn mine to til sammen..

Jeg tør ikke si prisen på denne maskinen en gang, men viss du tar billigste nettpriser pr. komponent, så må du fortsatt ta med hagle for å komme ut med tilsvarende spesifikasjoner til 30-40 "vaskesedler".. og så er det jo en ferdig pc da... noen må jo bygge den. :w00t:

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
Du er ikke alene om å ha tillsvarendet pc her på forumet, så du trenger ikke holdet noe hemmlig her. Du trenger heller ikke si prisen, ikke vansklig å summere seg til den. Om du skal si\nevne dette for evnt dama er en annen sak  ;)

5578781[/snapback]

Joda....

jeg klar over at det er svært mange som har bedre maskiner enn dette her inne, det skulle vel bare mangle også... :D

Men så var det "Internet" pris, og "ferdig" PC pris, og sist men ikke minst "hva kostet den for kona" pris...

hva den den faktisk koster er det jo ingen vitts å skryte av heller.. det er jo mange som får alt mye billigere.....

Jeg veit at det er mye dyrere å kjøpe ferdig PC også da.. det koster jo å få fagfolk til å gjøre jobben for deg..... :D

Og så er det ikke noe å være stolt av at man frivillig hiver tusenlappene ut av vinduet...

for PC er og blir et taps prosjekt, men guuud så morsomt det er da..... :w00t:

Kan opplyse om at pcen fåreslått til 536 000 med dagens priser koster 499 944,-

5578827[/snapback]

HAHHAHAHHAHAHHAH......

Ja løp å kjøp.....

EDIT: oisann.. den leifen var diger

EDIT2: Jaja.. skrev det litt om likegodt....

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...