Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så bra så....

Rob: Vi driver å pønsker ut en råååå waterchiller til deg nå...

Lurer litt på om jeg må få låne skjermkortene dine for Kentsfield @ nitro testingen min.. det kan jo forøvrig bli rett så gøy...

MVH

Sturla

Lenke til kommentar
Er så bra så....

Rob: Vi driver å pønsker ut en råååå waterchiller til deg nå...

Lurer litt på om jeg må få låne skjermkortene dine for Kentsfield @ nitro testingen min.. det kan jo forøvrig bli rett så gøy...

MVH

Sturla

6578282[/snapback]

Gleder meg som en unge til å høre mer om waterchilleren og hva som evt. da må på plass av nytt utstyr. Er forøvrig som en liten unge hver dag , men nå er det ny hardware på gang igjen, og da blir jo gjerne dagene enda bedre... :!: Espen vet veien, så det er bare å komme å hente kortene... Ligger klar til deg i hylla

Jeg er så glad for at jeg er ordentlig syk! :w00t:

Lenke til kommentar
2x 7950GX2 er ikke så enormt mye for en med en rimelig grei jobb og mye interesse for det de driver med. Har sett mange innen andre hobbyer som bruker mye, mye mer på ting som har mindre å si.

6578250[/snapback]

Jepp, og selv om en ikke har fast jobb heller så er det ikke noe problem å investere litt om en virkelig har lyst til å bruke pengene sine. Vi er jo på et entusiastforum her, så slike ting bør egentlig ikke være uvanlig.

Lenke til kommentar
Jeg kjører også 2x 7950GX2 og synes 91.37-driveren fungerer flott. Har ikke kræsjet i noen spill eller 3DMark-versjoner for meg iallefall.

6576041[/snapback]

Takk for tipset! Da skal den installeres så fort som bare fy.... Har du ellers merket noen ytelsesforbedringer i 3dMark serien eller er det fremdeles performance som om man har ett kort inne?

6577554[/snapback]

Har ikke merket noen forskjell i det hele tatt annet enn at spill og programmer ikke henger seg lengre, noe som forsåvidt må sies å være ett stort fremskritt.

Og btw - Jeg er ingen lottomillionær, jeg er en 21-åring med genuin datainteresse og vanlig jobb :)

Lenke til kommentar

Hehe. Ja, det er viktig å ha en hobby. Og 30-50K på en pc er ikke så ille. Jeg klarer nok ikke mer enn 20-30K i løpet av året på mitt studentbudsjett. Men regner med jeg ikke kommer til å bruke like mye hvert år, mest pga dame som syns min hobby er litt i dyreste laget. Og det forstår jeg godt. Men når jeg får meg fast jobb så tipper jeg at det blir lettere å forklare mitt forbruk :whistle:

Ingenting som er artigere enn å få nye gadgets og hardware :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg kjører også 2x 7950GX2 og synes 91.37-driveren fungerer flott. Har ikke kræsjet i noen spill eller 3DMark-versjoner for meg iallefall.

6576041[/snapback]

Takk for tipset! Da skal den installeres så fort som bare fy.... Har du ellers merket noen ytelsesforbedringer i 3dMark serien eller er det fremdeles performance som om man har ett kort inne?

6577554[/snapback]

Har ikke merket noen forskjell i det hele tatt annet enn at spill og programmer ikke henger seg lengre, noe som forsåvidt må sies å være ett stort fremskritt.

6586567[/snapback]

Har nå brukt driver 91.37 i noen dager og er vel ikke særlig imponert over denne i Quad Sli modus i spill, og i alle fall ikke i BF2. Hopper og lagger og lugger som bare det og den grafiske kvaliteten er heller ikke så bra gitt hvordan ett 7950 GX2 fungerte. Ble også varmt, veldig varmt, og kontrollpanelet vist ca. 85 c på kortene 2 minutter etter at jeg var ferdig med å spille...

Endte til slutt med at jeg fysisk måtte ta ut det ene kortet for i det hele tatt å kunne spille. Prøvde først å la kortet stå i PCI-sporet men koblet ut strømmen og tok vekk "broen". Fikk da melding om at kortene manglet strøm og at Nvidia automatisk ville justere ned hastigheten på kortene for å "ett eller annet".

Har også kjørt noen tester i 3d Mark serien, og fikk litt ulike resultater der. 3d Mark 06 fikk jeg noe høyere score enn tidligere, men innenfor feilmargin (9.463 vs. 9.192). 3d mark 05 var ned 700 poeng (15.813 vs. 15.112), men er vel fortsatt innenfor feilmargin. 3d Mark 03 derimot gikk fra ca. 34.000 til 41.218 og lå klart utenfor feilmargin.

En god nyhet er at Nvidia slipper en ny driver til Quad Sli 9. august, og at denne også skal levere langt bedre ytelse enn det man har med eksisterende drivere, så vil tiden vise hvordan ting da ser ut. http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33452.

Den andre gode nyheten er at jeg har bestillt en WaterChiller til PC-en for å håndtere CPU og de nye vannkjølte skjermkortene som kommer i neste uke, så nå begynner det å nærme seg ett eller annet... Blir selvfølgelig også nytt kabinett og alt blir bygget nytt helt fra bunnen av. knis knis, som Rage ville sagt det. :D

Ha en fortsatt god dag!

Lenke til kommentar

6576041[/snapback]

6577554[/snapback]

6586567[/snapback]

Har nå brukt driver 91.37 i noen dager og er vel ikke særlig imponert over denne i Quad Sli modus i spill, og i alle fall ikke i BF2. Hopper og lagger og lugger som bare det og den grafiske kvaliteten er heller ikke så bra gitt hvordan ett 7950 GX2 fungerte. Ble også varmt, veldig varmt, og kontrollpanelet vist ca. 85 c på kortene 2 minutter etter at jeg var ferdig med å spille...

Endte til slutt med at jeg fysisk måtte ta ut det ene kortet for i det hele tatt å kunne spille. Prøvde først å la kortet stå i PCI-sporet men koblet ut strømmen og tok vekk "broen". Fikk da melding om at kortene manglet strøm og at Nvidia automatisk ville justere ned hastigheten på kortene for å "ett eller annet".

Har også kjørt noen tester i 3d Mark serien, og fikk litt ulike resultater der. 3d Mark 06 fikk jeg noe høyere score enn tidligere, men innenfor feilmargin (9.463 vs. 9.192). 3d mark 05 var ned 700 poeng (15.813 vs. 15.112), men er vel fortsatt innenfor feilmargin. 3d Mark 03 derimot gikk fra ca. 34.000 til 41.218 og lå klart utenfor feilmargin.

En god nyhet er at Nvidia slipper en ny driver til Quad Sli 9. august, og at denne også skal levere langt bedre ytelse enn det man har med eksisterende drivere, så vil tiden vise hvordan ting da ser ut. http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33452.

Den andre gode nyheten er at jeg har bestillt en WaterChiller til PC-en for å håndtere CPU og de nye vannkjølte skjermkortene som kommer i neste uke, så nå begynner det å nærme seg ett eller annet... Blir selvfølgelig også nytt kabinett og alt blir bygget nytt helt fra bunnen av. knis knis, som Rage ville sagt det. :D

Ha en fortsatt god dag!

6608401[/snapback]

Du skal slite med å kjøle ned to 7950GX2-kort med vann. 2 kort = 300W TDP alene.

De blir hinsides varme, mine to som for øyeblikket står på DFI-kortet mitt med LATTERLIG dårlig plass mellom PCI-e-spora kræsjer konstant uten aktiv kjøling (masse vifter utenom).

Tenkte å koble kortene fra hverandre og se om jeg får kjølt de på en annen måte.

Så får jeg FX-62'n min neste uke og E6700 =)

Lenke til kommentar
Oysfaerg: Du må få deg hovedkort med større avstand mellom pci-e sporene. Hva slags hovedkort skal du ha til E6700? :green:

6608967[/snapback]

sablabra: Jeg har Asus M2N32-SLI-Deluxe til AM2 og venter på svar fra DFi angående ett nF590Intel Ed. :)

6608972[/snapback]

Ok, fordi jeg vet i hvert fall at dfi ultra har veldig dårlig plass mellom pci-e sporene :p

EDIT: M2N32 har ganske god plass, DFI sine intel hovedkort har jeg sett svært lite til foreløpig(men de kommer, I know :roll: )

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Du skal slite med å kjøle ned to 7950GX2-kort med vann. 2 kort = 300W TDP alene. De blir hinsides varme, mine to som for øyeblikket står på DFI-kortet mitt med LATTERLIG dårlig plass mellom PCI-e-spora kræsjer konstant uten aktiv kjøling (masse vifter utenom). Tenkte å koble kortene fra hverandre og se om jeg får kjølt de på en annen måte.

Så får jeg FX-62'n min neste uke og E6700 =)

Hei oysfaerg,

Gratulerer med nytt utstyr, og kjenner jeg deg rett så kommer det vel litt nye resultater fra den kanten om ikke så lenge... :D Det håper jeg resten av oss også får til selv om undertegnede nok ikke er så kompetent som de fleste andre på dette forumet...

Erfaringene fra i sommer er at alt blir drita varmt selv med vannkjøling, og når Espen og jeg snakket om vannkjølte 7950 GX2 kort ble det klart at noe måtte gjøres med dagens system. Eksisterende vannkjøling måtte enten få en dedikerte radiator til CPU og en til Quad Sli dersom det skulle være noe poeng med vannkjølingen slik den foreligger.

Dette løste imidlertid ikke problemene med at jeg har tenkt meg over på AMD's 4*4 med Quad G80 (eller hva de kommer til å kalle det) når det kommer, og da ville antagelig selv dette bli for varmt. Derfor blir det en Waterchiller av den typen som kan levere minus grader, og som i motsetning til tradisjonell vannkjøling er en aktiv kjøleløsning.

Systemet skal mao. kunne klare 2 CPU-er og ett Quad Sli system og levere en kjøling til dette med en temperatur på ca. 5-10 C jevnt. Ønsker ikke minus grader ettersom dette øker kompleksiteten i løsningen og integrasjonen med selve PC-en. Har bedt om å få dette levert i et Lian Li Fulltower (PCV 2000 eller 2100), men dersom det ikke går så blir det en egen boks.

Tror dette skal klare brasene eller så blir det din løsning: HK og resten av delene spikret på en Ikea pult med airconditioning som blåser kald luft rett på komponentene... :p Skal over 10.016 om ikke så lenge... Jim Ramse sin rekord har jeg ikke muligheter til å slå, til det er det altfor langt frem.

ps. ganske så trangt på ett M2N32-SLi Deluxe kort også, i alle fall om man har ett X-fi lydkort i siste sporet...

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...