formann Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Rob: Du burde få deg noe kjøling på chipset .. kan fort være varmen som gjør at det krasjer for deg. Det kan uansett ikke være heldig å kjøre sånn, for de må da bli grusomt varmt? Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Du har 150MHz til på CPU og 4 grafikkort? 6432098[/snapback] Har kun ett skjermkort stående inne ettersom PC-en krasjer i spill med begge kortene (Quad Sli) på plass... Som så er vel ikke 9192 så aller værst gitt de erfaringene vi har fra standard og normalt overklokkede 7900 GTX i SLI... Er den høyeste scoren i 3dMark06 jeg har funnet med fx-62 og 7950 GX2 av de testene som er lagt ut, men har ikke den store oversikten så andre (og de finnes det jo garantert noen av...) har sikkert klart bedre... Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Rob: Du burde få deg noe kjøling på chipset .. kan fort være varmen som gjør at det krasjer for deg. Det kan uansett ikke være heldig å kjøre sånn, for de må da bli grusomt varmt? 6432135[/snapback] I skrivende stund holder CPU 35 C og systemet som sådan 47 C, og det er vel ikke helt gale... Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Glemte å legge med bildet av CPU-Z tidligere, og lurer litt videre på timings... Systemet er veldig stabilt slik det fremstår nå, men tilbakemeldingene fra testerne viser store forskjeller på hva man har klart og med hvilken input... Så noen tips videre når det gjelder timings? Hva bør jeg evt. endre på og hvor mye? Er ikke så glad i ustabilitet og fulle reinstallasjoner av system +++ Tar fort 2 dager før alt er på plass slik jeg vil ha det... Ønsker ikke det før jeg drar på ferie... Endret 4. juli 2006 av Rob Halford Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Ebay is your friend, har selv kjøpt par opty cpu'er fra ebay da det var nesten umulig å oppdrive dem i Norge. Da var min spekulasjon ikke så gale heller. Rå maskin du hadde der, hadde jeg hatt råd, så hadde jeg nok gjort det samme som deg Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 *Ønske seg 1920x1200 oppløsning på en 23'-30' LCD* Lenke til kommentar
formann Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Rob: Du burde få deg noe kjøling på chipset .. kan fort være varmen som gjør at det krasjer for deg. Det kan uansett ikke være heldig å kjøre sånn, for de må da bli grusomt varmt? 6432135[/snapback] I skrivende stund holder CPU 35 C og systemet som sådan 47 C, og det er vel ikke helt gale... Eller tar jeg feil? 6432156[/snapback] Ikke noe galt med temperatur på CPU, men systemtemp pleier å være temperaturen en eller annen plass på hovedkortet. Den skal liksom raportere temp inne i kassen. Jeg har ennå ikke hatt et hovedkort som rapporterer chipset temp, og uansett må man være svært forsiktig med å stole på softwareavlesninger. Bruk maskinen litt før du tar av døren og legger fingeren på kjøleribbene til chipset/mosfets. Tipper det er i overkant lunka der. Det er en grunn til at det med hovedkortet følger en liten raring av en radialvifte Lenke til kommentar
krolf Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Fint oppsett du har der Rob! Blir nesten litt misunnelig... Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 ................. og dernest som muntrasjonsråd gitt de mange innlegg og den humor som til dels utvises. Rage sin ”Monster PC” tråd fremstår for meg som noe bortimot optimal; diskusjon, erfaringsutveksling og masse ”dårlig” humor. 6432056[/snapback] hehehheheh.. mye humor her ja.... 90% av brukerene her synes vi er mentalt skadd, men guud så morsomt det er........ Det er kanskje ”litt” galskap å bruke så mye penger på en PC og en kontorpult og en stol og… Men ønsker jeg meg dette og har råd til det, så hvorfor ikke. Mine venner og gutta hos Digital Impuls ser hvor gøy jeg har det og hvordan jeg koser meg, og de synes nettopp derfor at det er helt greit. 6432056[/snapback] Jeg skjønner deg veldig godt Rob, selv om jeg på langt nær bruker like mye som deg på PC. Jeg har pr i dag et budsjett på rundt 150 000 kr fordelt på 9 år, men jeg er redd den sprekker når jeg skal fonye meg "litt" oftere.... Jeg synes det er helt ok, men andre synes det er helt på tryne... ................., men jeg synes det er mange andre ting som kan settes høyere på lista enn ett skrivebord i alu til ett 5-sifra antall norske kroner.6432098[/snapback] hehehe.. Kom igjen oysfaerg, de gale har det godt.. løp å kjøp... Vel.. jeg skal ikke si så mye, min kontorstol koster bare skarve 7000 kr, og jeg blir fortsatt klam i ræva... fysj...!! Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 du rob funker quad SLI'en din som den skal? er d noen grafiske bug? Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 du rob funker quad SLI'en din som den skal?er d noen grafiske bug? 6434266[/snapback] Skjermkortene fungerer som bare det, men det er ikke enda sluppet en driver som offisielt støtter Quad Sli såvidt meg bekjent. Kjøpte 2 kort når jeg først var i gang, men har fysisk tatt ut det ene for at jeg skal kunne spille BF2... Beste bildene jeg noen gang har sett (ref. 7800 GTX og 7900 GTX). Og ja Rage, jeg kjenner også "suget" når jeg ikke har fått spille på noen dager... Regner forøvrig med å bli oberstløytnant i kveld dersom ikke ett eller annet går galt. Etter reaksjonene her tidligere i uken tør jeg ikke engang snakke om stolen jeg har bestillt... De gærne har det godt! ps. Til formann: har nå satt på radialviften og det hjalp litt på temperaturen. Kunne nesten steke egg og bacon på chipset tidligere... Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hvis jeg faktisk hadde kjøpt en så dyr maskin hadde jeg IKKE støydempet den. Hvor digg er det ikke å høre brumminga fra monsteret du har paya så mye for når du legger deg? Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hvis jeg faktisk hadde kjøpt en så dyr maskin hadde jeg IKKE støydempet den. Hvor digg er det ikke å høre brumminga fra monsteret du har paya så mye for når du legger deg? 6434633[/snapback] :!: Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Ikke noe galt med temperatur på CPU, men systemtemp pleier å være temperaturen en eller annen plass på hovedkortet. Den skal liksom raportere temp inne i kassen.Jeg har ennå ikke hatt et hovedkort som rapporterer chipset temp, og uansett må man være svært forsiktig med å stole på softwareavlesninger. Bruk maskinen litt før du tar av døren og legger fingeren på kjøleribbene til chipset/mosfets. Tipper det er i overkant lunka der. Det er en grunn til at det med hovedkortet følger en liten raring av en radialvifte 6432901[/snapback] Med DFI så kan du i hvert fall måle chipset temperatur Rob: Da kan du jo selge det ene 7950 gx2 billig til meg, når du bare bruker ett Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Rob: Da kan du jo selge det ene 7950 gx2 billig til meg, når du bare bruker ett Selvfølgelig skulle du fått kjøpt det ene kortet om det nå ikke var for at begge to allerede er solgt i påvente av 2 stk 7950 GX2 som er vannkjølte. Før jeg dro på ferie ga jeg beskjed til Espen hos Digital Impuls at han skulle ordne 2 slike så snart de ble tilgjengelig... Ser ikke ut til at de vannkjølte kortene blir sluppet før i begynnelsen av august, men har heldigvis fått låne de "gamle" kortene inntil nye kort er på plass. Litt surt å sitte uten maskin i såpass mange uker. Ett par omtaler på kortene følger her: http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0704121925.html http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=32752 Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 støtter ikke den nyeste forceware driveren quad SLI? http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_91.31.html "Release Highlights: * WHQL Certified * Adds support for GeForce 7950 GX2. * Includes the new NVIDIA Control Panel. Please visit the NVIDIA Control Panel website for more information. * New NVIDIA PureVideo features and enhancements. Please visit the NVIDIA PureVideo website for more information on PureVideo technology and system requirements. o Adds noise reduction post processing o Adds image sharpening post processing o Improved Inverse telecine algorithm o Improved de-interlacing algorithm o Improved compatibility with third party MPEG-2 decoders * Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.0 support " dvs. at d støtter quad SLI Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 støtter ikke den nyeste forceware driveren quad SLI?http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_91.31.html dvs. at d støtter quad SLI 6574866[/snapback] Tror den første driveren som støtter Quad Sli (eksplisitt fra Nvidia) er 91.37, og den omtales her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=595805&st=20 (se innlegg fra GDI Raptor litt nede på siden). Dette er slik jeg forstår det fremdeles en Beta driver og siden jeg nå prøver å få spille litt og er lei krasjer i BF2 og generell ustabilitet så orker jeg ikke installere ny driver før det foreligger en litt mer "fremskreden" versjon - Bruker nå 91.33 som funker greit. Tror tidspunktet for endelig driver og vannkjølte kort skal sammenfalle ganske godt. Håper det i alle fall... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Jeg kjører også 2x 7950GX2 og synes 91.37-driveren fungerer flott. Har ikke kræsjet i noen spill eller 3DMark-versjoner for meg iallefall. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg kjører også 2x 7950GX2 og synes 91.37-driveren fungerer flott. Har ikke kræsjet i noen spill eller 3DMark-versjoner for meg iallefall. 6576041[/snapback] Takk for tipset! Da skal den installeres så fort som bare fy.... Har du ellers merket noen ytelsesforbedringer i 3dMark serien eller er det fremdeles performance som om man har ett kort inne? Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Å herre jemen.... Lotto millionærer er sannelig ikke som andre millionærer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå