krolf Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Mannen er nok veldig seriøs. Det sier seg selv, med det utstyret han har hatt - og har... Han er nok som de fleste her på forumet relativt godt interessert i Hardware. Men jeg må si at det kanskje ikke er så rart at han ikke svarer med det første, sånn som denne tråden her utvikler seg. Det er greit at noen kan ane ugler i mosen og stille seg selv et par spørsmål. Men noen ganger er det kanskje greit å holde det for seg selv. Det er jo litt for dumt å lese sånne ting på et forum som dette. Vi er her for å dele erfaringer og kanskje skryte litt av det vi har. Vi har vel alle alltid lyst til å få høre noen gode ord som kan forsvare de dyre vanene vi har. At noen er misunnelige og rakker ned på andre for det de mener at man bruker for mye penger på en PC, er også litt for dumt. Hvis en oppegående kar kjøper en PC til 50.000 Kr må han jo få lov til det. Eller at en voksen mann/dame kjøper seg en bil til 500.000 er det også greit. At man da kommer med komentarer som at vedkommende er gal eller dum som bruker penger på det blir litt for dumt. Hvis en skole ungdom bruker sine hardt opptjente penger på et skjermkort til 3000 Kr. er det vel egentlig verre. Men jeg vil ikke skrive i en tråd at vedkommende er gal for det. Uansett så vil det alltid koste mye penger å ha det kuleste og nyeste stasjet først. Men det koster mye penger uansett hvilken lidenskap man har. Når det gjelder FX62 eller annet kult utstyr han har eller har hatt. Tviler jeg ikke et sekund på at dette er sannhet. Alt kan skaffes for penger, men det hjelper godt og ha bekjente også. Gutta på Digital Impuls skaffer nok det meste, det har de bevist før. Men noen ganger er det bare nødvendig å være hyggelig så kan man få et godt tilbud, uten å måte betale mer enn nødvendig. Lykke til med poengjakten i 3dMark. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Digital Impuls har selv sagt at de ikke har solgt en eneste fx-62, fordi de ikke har det. Da er det liten tvil at Rob ikke har fått den fra Digi iallfall. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Digital Impuls har selv sagt at de ikke har solgt en eneste fx-62, fordi de ikke har det. Da er det liten tvil at Rob ikke har fått den fra Digi iallfall. 6402668[/snapback] Tja, er det det? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Digital Impuls har selv sagt at de ikke har solgt en eneste fx-62, fordi de ikke har det. Da er det liten tvil at Rob ikke har fått den fra Digi iallfall. 6402668[/snapback] snodige greier dette her....skulle ønske han kunne logget seg på og sett hvordan dette ha utviklet seg... Det tar sikkert lang tid før han kommer på igjen, jeg tror ikke han er veldig aktiv her... Noe som forklarer hvorfor han ikke svarer på oysfaerg sin pm 6383759[/snapback] Viss det er noen som lurer så har ikke Rob Halford vært pålogget siden 24/06-2006 : 19:56. Litt vanskelig å sjekke PM, og svare på anklagene... Jeg måtte bare nevne det.... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Digital Impuls har selv sagt at de ikke har solgt en eneste fx-62, fordi de ikke har det. Da er det liten tvil at Rob ikke har fått den fra Digi iallfall. 6402668[/snapback] Tja, er det det? 6402893[/snapback] Det var oysfaerg som nevnte det, bare se på siden før. Digi har så langt ikke levert en eneste fx-62. Men for all del, Rob kan ha fått tak i den fra andre kontakter, noe som vi ikke vet før han svarer på mysteriet, hehe. Endret 28. juni 2006 av samye83 Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Det er jo slik at du ikke må være pålogget for å lese på dette forumet han kan godt ha lest hva dere skriver om han, og gidder ikke å svare... Litt lureri det med digital impuls, men med penger og kanskje noen kontakter(?), (det virker som om han har fått seg noen venner der som liker hans penger), så kan man få tak i det meste.... Heia demokratiet og pengehunger!! Han virker litt for seriøs til å tulle, jeg hadde ikke orka å bruke så mye tid på en spøk... jaja... Kanskje han er på pensjonist tur i spania.. litt tidlig ferie får pensjonistene ta vet dere! Som skattebetalere betaler for.... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 tobbesen; "Som skattebetalere betaler for...." <-- Det der får meg til å se rødt!! Som sagt, jeg er på ingen måte sjalu på Rob Halford, jeg har så jeg klarer meg selv, men jeg synes det virker suspekt når ingen i Norge har sendt ut FX-62 enda... Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 tobbesen; "Som skattebetalere betaler for...." <-- Det der får meg til å se rødt!! Som sagt, jeg er på ingen måte sjalu på Rob Halford, jeg har så jeg klarer meg selv, men jeg synes det virker suspekt når ingen i Norge har sendt ut FX-62 enda... 6403327[/snapback] Han fikk jo tak i ett av de de to eneste Quad SLI oppsettene som var tilgjengelig i hele Europa da... Forundrer meg ikke at Digital impuls har noen ekstremt gode kontakter... Det kunne jo vært greit med en tilbakemelding fra Rob Halford da selvfølgelig... Jeg er dog av den meget godtroende sorten, og tror selvfølgelig at han har det han har... Blir vel litt for dumt å skryte på seg noe man ikke har da... Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Vi har da hverken fått sett Quad oppsettet heller da Lenke til kommentar
krolf Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Ingen fare Aspstein, det har jeg sett med egne øyne.... Endret 29. juni 2006 av krolf Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 btw Krolf, hvordan fikk du tak i ES-versjonen av 955? Forum i junaiten? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Ingen fare Aspstein, det har jeg sett med egne øyne.... 6404293[/snapback] Ja burde duge det EDIT: Var det 7900GX2 kortene eller 7950GX2 kortene du så? Endret 29. juni 2006 av aspstein Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) btw Krolf, hvordan fikk du tak i ES-versjonen av 955? Forum i junaiten? 6404297[/snapback] Eller ebay Og ja, DI har nok gode kontakter, Stoolmann jobber jo der. Endret 29. juni 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 ManagHead: Jeg spurte ikke krolf fordi jeg var skeptisk, mer fordi jeg var nysgjerrig på å lage meg ett Intel-oppsett igjen Lenke til kommentar
krolf Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 ES CPU'en kommer fra en god overklokker her i landet. Det positive med det er at jeg vet den klokker bra Rob's Quad SLi oppsett kom vel til landet lenge før jeg hadde sett noen 7950GX2 kort gitt. Så det er nok så ekte som det kan bli. Har nå merkelig nok sett et par skjermkort, så jeg er sikker på det... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 De korta han tok bilde av på forumet her var 7900GX2, ikke 7950GX2, og da er det ikke så rart han fikk tak i de før vi andre "dødelige" fikk se 7950GX2... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 ManagHead: Jeg spurte ikke krolf fordi jeg var skeptisk, mer fordi jeg var nysgjerrig på å lage meg ett Intel-oppsett igjen 6404707[/snapback] Jo, jeg skjønte egentlig det.. Tenkte bare å komme med et tips likevel. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Undertegnede bruker først og fremst forumet for å få hjelp til de deler som volder meg problemer i hardware / software sammenheng, og dernest som muntrasjonsråd gitt de mange innlegg og den humor som til dels utvises. Rage sin ”Monster PC” tråd fremstår for meg som noe bortimot optimal; diskusjon, erfaringsutveksling og masse ”dårlig” humor. Da jeg forrige uke logget meg på forumet for å få hjelp til å sette oppløsningen til 1920 * 1200 i BF2 på min nye maskin ante jeg ikke at noe så enkelt som noe ny hardware skulle avstedkomme så stor diskusjon på et forum hvor leserne presumptivt burde dele en av mine interesser. Når jeg nå ikke har svart tidligere skyldes det først og fremst at jeg har tilbrakt vel en uke sammen med min lille prins på 2 ½ år, og når han er i heimen så blir det lite eller ingen tid til å sitte foran PC-en og i alle fall ikke muligheter til å sitte og slarve på et forum. En takk til Rage og Salabra for hjelpen i forbindelse med oppløsningen i BF2, og kan opplyse at jeg nå kjører på 1920 * 1200. Misforståelsen lå i at jeg så etter dette alternativet under oppløsning i spillet uten å være klar over at innstillingene ble kjørt automatisk gjennom tillegget i oppstartikonet. Er forøvrig som mange andre gutter / menn interessert i tekniske ”duppe ditter” og annet leketøy, det være seg stereo, tv, mobiler, foto og PC for å nevne noe. Tro meg når jeg sier at jeg koser meg glugg i hjel med slikt. Gjør det, har alltid gjort det og kommer alltid til å gjøre det… Enkelte vil nok synes at det er ”litt” galskap å bruke så mye penger på slikt utstyr, men hvordan jeg disponerer mitt liv og mine penger angår ærlig talt ingen andre. Mine venner og gutta hos Digital Impuls ser hvor gøy jeg har det og hvordan jeg koser meg, og de synes nettopp derfor at det er helt greit. Når det gjelder det innledende innlegget til vår venn og brukermoderator Oysfaerg (ref. side 51), så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal lese dette. Er det alvorlig ment eller ironi? Uansett er innlegget både ufint og direkte upassende, og en unnskyldning er vel på sin plass… Interessen for foto ble vekket av Frk. Olden på Kannik Ungdomsskole (Stavanger) - valgfag i 8. og 9. klasse. Til tross for mange år bak et kamera vil jeg ikke omtale meg som hobbyfotograf; så mange tar hobbyen så seriøst at jeg ville følt at jeg krenket disse ved å omtale meg som hobbyfotograf. Betrakter meg som ferie knipser og ”glad-dags” fotograf, uten at dette legger og/eller skal legge noen demper på min glede ved å fotografere eller valg av utstyr. Dersom du sender meg en e-post adresse så skal jeg videresende de elektroniske kvitteringene fra Foto og Video for mars, april og mai 2006. Tror du vil finne ut at beløpet bare for disse månedene langt overstiger de skarve 72.000 du har regnet deg frem til… Kvitteringene fra Digital Impuls er ikke elektroniske så skal du ha en kopi av disse trenger jeg en postadresse. Det ser mao. ut som om jeg har fått en grunn til å følge med i Inbox også her på forumet. Akkurat som om jeg ikke har annet å ta meg til… sukk! Har brukt kvelden og natten foran PC-en for å ta bilder, overklokke, teste, verifisere CPU i CPU-Z, etc. i stedet for å spille. Håper jeg slipper det flere ganger… Med vennlig hilsen Rob, som håper at dere alle får muligheten til å forfølge sine drømmer som undertegnede… ps. 1 - CPU-en ble kjøpt på ebay av gutta hos Digital Impuls… Og venter i spenning på anbefaling av kamerahus siden Canon EOS 5D er ræva… ps. 2 – Fikk for 1 ½ uke siden tilbud om å kjøpe en Conroe 6600 fra Digital Impuls. Og lurer sterkt på om jeg skal gå for det? Hva synes du om dette? Ikke skjønner jeg hvordan gutta får det til, men de står på for oss gærninger… Endret 21. september 2006 av Rob Halford Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Siden Jr. nå er tilbake hos mammaen og jeg endelig har fått anledning til å trekke pusten litt, så kan jeg nå by på noen bilder og litt benchmarks for de som er interesserte. PC-en er ikke fintunet enda, men det kommer forhåpentligvis litt mer på plass før jeg tar ferie. Maskinen består av følgende komponenter: - AMD Athlon 64 FX-62 - ASUS M2N32-SLI Deluxe - 4 stk 1GB Corsair TWIN2X 8500C5 - 2 stk XFX GeForce 7950GX2 (570M) - 1 stk Plextor PX760A - 1 stk WD Raptor 74 GB - 2 stk Seagate 500 MB - 1 stk Creative Soundblaster X-Fi - TAGAN TurboJet 900W - Lian Li PCV 1200 - Apple Cinema HD 23 Av dette er det kun PSU-en som er igjen av det gamle systemet, og jeg kommer også til å bytte ut denne så snart det kommer en mindre støyende modell. Er ikke uten grunn at PSU-en heter TurboJet... Ettersom BF2 fremdeles (driver 91.33) ”krasjer” i BF2 så står det ene XFX kortet ikke i til vanlig; vet ikke hvordan jeg evt. skal ”disable” dette så jeg tar det fysisk ut… Dersom noen vet hvordan jeg kan unngå dette, så hadde det vært greit. De komponentene som er brukt i forbindelse med vannkjøling av CPU er som følger: - Danger Den TDX for socket 478 (med hjemmelaget brakett) - Swiftech MCP655 vannpumpe - Black Ice Extreme Dual radiator - 2x Papst 12CM 38db - Danger Den Fillport, med Fillport vanntank - Tygon slanger - Diverse "Albue-ledd", slangeklemmer, strips ol. Vedlagte viser bilder slik maskinen fremstår etter at Espen i går kveld var innom og satt i et internt Creative lydkort med X-Fi (byttet ut Creative Blaster Audigy 2 NX). Nedenfor finner dere linker og bilder av de testene jeg kjørte i går kveld / natt. 3dMark serien er kun kjørt med ett skjermkort fordi PC-en krasjer i spill med Quad Sli på plass og jeg orker ikke drive å ta ut og sette inn i boksen for noen tester før det kommer en driver som støtter Quad SLi ordentlig... Håper det er greit for dere. Futuremark 3dMark05 link http://service.futuremark.com/orb/projectd...ojectId=2097315 Futuremark 3dMark06 link: http://service.futuremark.com/orb/projectd...rojectId=371560 Det neste som skal på plass er vannkjøling av skjermkortene, og venter der på følgende produkt som skal komme om ikke så lenge. http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=32752 Skal da bli spennende å se hvor langt jeg klarer å klokke kortene. CPU holder ca. 40-44 grader på nåværende oppsett litt avhengig av temperaturen ute... Håper det var verdt ventetiden... :!: Endret 4. juli 2006 av Rob Halford Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Rob: Takk for svar, du skjønner kanskje hvorfor vi lurer litt? Enkelte ting skurrer i de flestes øyne og det at du er pensjonist som 40-åring er ikke vanlig kost for de fleste av "andre dødelige". Som sagt, jeg driter en lang f*en i hva du bruker pengene dine på, men jeg synes det er mange andre ting som kan settes høyere på lista enn ett skrivebord i alu til ett 5-sifra antall norske kroner. Når det gjelder mitt innlegg side 51 var det ingenting vondt i det, men jeg ble litt skeptisk da du aldri svarte noe sted, hverken på PM eller i tråden, da det har vært opptil flere troll i den senere tid. Mange har det i kjeften, og bruker det for det der er verdt. Du trenger ikke å sende meg noen kvitteringer for noe som helst, men det var forventet at du skulle svare for deg i det minste, ikke bare av meg, men av mange andre. De 72000 kronene er dagens billigste utsalgspriser inkl. mva, hva du kjøpte de for er så som så, men poenget mitt var bare for å illustrere hvor mye penger det egentlig er. Når det gjelder anbefaling av kamerahus, anbefaler jeg at du tar en titt på 1-serien, de husene er de eneste som klarer å rettferdiggjøre objektivene dine, da de er av samme kvalitet som L-objektivene dine. 5D er på langt nær noen sammenligning, hverken i kvalitet, oppbygging eller materialvalg. Det mener iallefall flere fotografer jeg har pratet med, inkl. min svoger (mannen til min kjære søster) som ER fotograf. Han fikk prøve 5D-huset da han skulle kjøpe seg ett reservehus og kjøpte seg heller ett 1D-hus igjen, da 5D var altfor dårlig til de objektivene han (og til dels du) har. Når det gjelder PS2: JA - Du bør så absolutt kjøpe den, så kan du selge den til meg Evt. om du kan skaffe en til, hehe. EDIT: Takk for bencmarklinker Rob, men jeg kan ikke forstå annet enn at driverne til Quad SLI er helt på trynet enda. Aspstein og jeg passerte 10k i 06 og 15k i 05 med moderat OC 7900GTX SLI og X2 3800+ på 3GHz... Du har 150MHz til på CPU og 4 grafikkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå