Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Ser bra ut dette ja! Men RAM oppsettet må du gjøre noe med! 2 x 1024MB er mye smartere!

5487543[/snapback]

Grrr......... :cry:

Jeg får hive meg på telefonen i morgen tidlig tror jeg.....

sikkert mulig å justere litt selv etter bestillingen er bekreftet.

viss ikke så duger det sikkert sånn det er nå.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen ting er at jeg må bare ønske deg lykke til med å få tak i 512MB GTX, har ikke sett dem på lager noen steder, og de kommer nok aldri på lager heller..

5488016[/snapback]

Tja.. det har jeg ikke tenkt på....

Har jo bare tatt utgangspunkt i hva forhandleren har bekreftet...

Vi får tenke possitivt da.. :yes:

Det duger sånn det er nå , men både for ytelse og gjensalgspris senere så er 2x1GB brikker å anbefale.

Gir deg også rom for å hive inn et par brikker senere , 2GB er jo ikke all verdens! :!:  :!:  :!:

5488024[/snapback]

Selge den ??

man selger ikke lekene sine...man setter dem i boden.... :ermm:

Måtte vært til noen i familien i så fall....

Utover det så var det et godt poeng.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Tøff skjerm du har bestilt deg foresten, ikke dumt å ha en tillnærmet perfekt skjerm nei :thumbup:

Jeg kan foresten gi deg et godt tilbud på 1stk 7800gtx 512 xxx xfx (forkjellige merker av samme kort fungerer i sli nå), jeg skal gå over til 1900xt nå.

Pm meg om du er intresert, da ikke dette er så godt motatt utenfor bruktmarkedet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hei!

Ville bare si gratulerer med ny PC!

Håper på at du rekker å endre på ordren din da, som de andre her sier og selv enig: Mer kurrant med 2*1024 RAM altså! Kjører selv 2*1024

5488116[/snapback]

Takker og bukker.... :love:

Har nå fått tilbakemelding fra selger, og 2X1024MB ram brikker er på plass.

Maskinen skal være ferdig satt opp, konfigurert og tunet inn, og klar for levering innen 3 uker....

Fy flate jeg gleder meg til å teste 3DMark06 på denne her..... :dribble:

Trenger forresten ikke høytalere da jeg bruker headsett...

Sennheiser PC 160 SK

999B05E6-670F-498E-9C94-87E22077E9B9.jpg

Kan forøvrig annbefales, utrolig god lyd....

Tøff skjerm du har bestilt deg foresten, ikke dumt å ha en tillnærmet perfekt skjerm nei  :thumbup:

Jeg kan foresten gi deg et godt tilbud på 1stk 7800gtx 512 xxx xfx (forkjellige merker av samme kort fungerer i sli nå), jeg skal gå over til 1900xt nå.

5488147[/snapback]

Jeg håper skjermen gjør nytten ja.... På den bærbare bruker jeg 1920X1200 i oppløsning, så det skal bli en befrielse å få dette på den stasjonære maskinen.

Jeg ønsker desverre ikke å putte noe brukt inn i maskinen, men takker for tilbudet... Jeg kjøper ALT fra en forhandler som setter det sammen....

EDIT:Leif er konge

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
Takker og bukker.... :love:

Har nå fått tilbakemelding fra selger, og 2X1024MB ram brikker er på plass.

Maskinen skal være ferdig satt opp, konfigurert og tunet inn, og klar for levering innen 3 uker....

Fy flate jeg gleder meg til å teste 3DMark06 på denne her.....  :dribble:

Trenger forresten ikke høytalere da jeg bruker headsett...

Sennheiser PC 160 SK

999B05E6-670F-498E-9C94-87E22077E9B9.jpg

Kan forøvrig annbefales, utrolig god lyd....

3DMark06 selv kommer til å si at den ikke klarer å utføre testen pga for god ytelse! Hehe! :thumbup:

Hmm, ble det så lang ventetid da? Er det pga skjermkortet da eller? Fint at du kunne

endre på rammen, 4*512 vlle ha tatt i bruk alle slottene dine vet du og framtidig oppgradering ville ha blitt bare dyrt! Hvis du har tenkt på det da...

Har faktisk selv bestillt et Creativ X-Fi, ikke din versjon, men XtremeMusic. Helt det samme kortet, bortsett fra at den har 64 Mb RAM intergrert og det panelet foran pluss fjernkontroll. Budsjettet begrenser her hos meg... Tenkte først å gå for Fidel1ty, men så tenkte jeg: ''Hvorfor ikke bruke resten av pengene på et bra anlegg?''. Da ble det forsåvidt et rimelig anlegg.

Ha en god kveld!

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Når du får allt dette må du love å gi oss en tilbakemelding og si oss hvordan det føles og hvordan det funker :)      Er spesiellt nysgjerrig på skjermen i og med at jeg også skal ha en sånn en etterhvert..

5491229[/snapback]

Tror jeg blitt innhabil i den sammenhengen....

Dette oppsettet er så totalt overkill i alle bauger og kanter at det ikke kan bli annet en utrolig konge..... :whistle:

3DMark06 selv kommer til å si at den ikke klarer å utføre testen pga for god ytelse! Hehe! :thumbup:

Hmm, ble det så lang ventetid da? Er det pga skjermkortet da eller? Fint at du kunne

endre på rammen, 4*512 vlle ha tatt i bruk alle slottene dine vet du og framtidig oppgradering ville ha blitt bare dyrt! Hvis du har tenkt på det da...

5491245[/snapback]

Hehhehe.. de beste jeg har sett til nå ligger i underkant av 7000, jeg tipper jeg havner på 6000, men hva vet jeg.....

3DMar06 resultater: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=525520&hl=

Ting tar tid ja.. men så skal den jo bygges og finjusteres slik at den yter optimalt...

Synes ikke det var så lenge, men det kan godt være jeg får den allerede etter 2 uker da.. kommer litt ann på når montøren får tingene som behøves...

EDIT: link til 3DMark

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

Jeg må ha verdens kuleste forhandler tro jeg.....

Siden ATI X1900 XTX kortet akuratt nå ble lansert og skal gi 20% bedre ytelse i de fleste situasjoner så kunne jeg heller putte to sånn inn...

i_114922.jpg

ATI Radeon X1900 XT/XTX

Det kaller jeg service altså.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Bør du ikke ha ordentlig headset og når du skal kjøpe fet pc...

5497222[/snapback]

Jeg er faktisk sinnsykt godt fornøyd med mitt Sennheiser PC 160 SK

Det kostet vel litt over 1000 kr når jeg kjøpte det...

Kommer ikke til å bytte det ut på en god stund...

Lenke til kommentar
Nei nei nei! Du kan jo ikke kjøre to stykk ATI kort i SLI nå må du ikke bli lurt her..

5497300[/snapback]

ok.... så jeg kan ikke bruke to stk. av X1900 XTX kortene altså ?

Jeg sendte han en mail i dag på morgenen, og sa at jeg godt kunne få dette i steden.. Siden han er selger og ikke bygger, så kan det godt være at han ikke helt visste hva som var mulig eller ikke...

Viss det ikke er mulig, så er det jo ikke mulig.. det finner de vel ut tidsnok... :hmm:

Ble litt redd jeg nå.. :ermm:

EDIT: Leif er med i dag også ja

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
Det går ikke ann nei, da må du ha ett HK med Crossfire støtte. Det er ATI's svar på SLI.

5497375[/snapback]

Guud så morsomt... HAHAHHAAHAH

Det synes jeg nesten han burde visst... :hmm:

Er det noe rart at den vanlige mannen i gata føler seg "lost" i denne hardware verden sier jeg... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...