Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fått Pc'n nå da?

Lang tid det tok for dem å reparere da...;(

6132152[/snapback]

Har fått den ja....

tenkte jeg skulle prøve meg litt i kveld faktisk..... :yes:

Noen som synes det er en dum ide ?

6134815[/snapback]

JA :roll:

Eller nei :p

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Fått Pc'n nå da?

6132152[/snapback]

Har fått den ja....

6134815[/snapback]

Ja :) Nyt PC'en! Spill, se film og ha det morro. Overklokk til et potensiale som er stabilt. Ikke hiss deg opp pga. overklokking :)

God helg videre!

Lenke til kommentar
Fått Pc'n nå da?

6132152[/snapback]

Har fått den ja....

6134815[/snapback]

Bra :thumbup:

Kos deg denne helgen da ;)

Lenke til kommentar
Bra  :thumbup:

Kos deg denne helgen da  ;)

6135100[/snapback]

Pøh, du vil bare beholde "rekorden" du :green:

Hurra, det er spådd dårlig vær i helga! Så det er bare å slippe tak på hageraka, latekshanskene og saksa, og boltre seg fast foran pcen :w00t:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Bra  :thumbup:

Kos deg denne helgen da  ;)

6135100[/snapback]

Pøh, du vil bare beholde "rekorden" du :green:

Hurra, det er spådd dårlig vær i helga! Så det er bare å slippe tak på hageraka, latekshanskene og saksa, og boltre seg fast foran pcen :w00t:

6135167[/snapback]

Jimramse har vel allerede banka den rekorden da :p

Men når det er sagt, så skal ivertfall ikke denne karen ut i hagen denne helgen.

Lenke til kommentar
Jimramse har vel allerede banka den rekorden da :p

Men når det er sagt, så skal ivertfall ikke denne karen ut i hagen denne helgen.

6135182[/snapback]

Vel... Jeg tror ikke jeg klarer å slå JimRame uansett hvor mye jeg studerer dette her...

Men jeg er fornøyd allerede egentlig, og forsøker således ikke å slå noen som helst....

Jeg kom jo ikke først over 10K, så det slaget er jo over... Men jeg skal over 10K, det er målet... etter det så er det ikke sikkert jeg kommer til å bruke så mye mer tid på det.... Da skal jeg spille Battlefield 2, og om to uker får vi 24 tommeren også... hihihih

Og ja, jeg skal ut å jobbe i hagen i morgen og søndag uansett....

Men jeg er redd jeg blir sittende oppe en stund i natt :p

Lenke til kommentar

Bare et spørsmål:

Noen som kan fortelle meg hvilken forskjell jeg kan forvente meg ved å sette PCI-E Frequency fra 100 til 110 MHz

Blir advart mot å sette den høyere enn 110 MHz da dette kan ødelegge skjermkortene ( noe jeg helst vil unngå å gjøre igjen.. :innocent: )

MaX på denne instillingen er 148 MHz og standart er altså 100 MHz

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hvilken forskjell jeg kan forvente meg ved å sette PCI-E Frequency fra 100 til 110 MHz

6135620[/snapback]

I 3dmark 05 har jeg økt ca. 50-100 poeng ved å øke til 110mhz. Det var dog med et singel x1800xt, det kan utgjøre større forskjell med sli. Du mangler jo bare et poeng elns så :p

Lenke til kommentar
Ja får vi noe update her eller?

6156812[/snapback]

Jeg vedder på at han graver i hagen sin :green: . Vi nærmer oss juni, og han har fortsatt ikke spilt noe?

6177620[/snapback]

Det er helt korrekt sablabra, jeg jobber på spreng for å få det ferdig før snekkeren kommer.. Da blir det ny terasse på oss ja...

men når det skal være sakt, så forsøkte jeg meg litt på fredag 19.mai, men jeg kom meg fortsatt ikke over 10k for å si det slik...

Jeg har fortsatt ikke gitt opp å komme over 10k, men har bare ikke tatt meg tid til å sette meg tilstrekkelig inn i det bare...

Og når det skal være sakt, så ble jeg også litt handlingslammet av JimRamse utrolige score på 10509 poeng. Som er så sinnsykt mye at jeg ikke kan fatte at det er mulig en gang.... Jeg har ikke gitt opp 10k nei, men å slå dette tror jeg bare jeg kan glemme liksom...

Men så har jeg fått spillt en del Battlefield 2 - Reality Mod da, dæven det er konge da.. hihihi

På fredag kjørte jeg forsåvidt 3Dmark igjen og fikk 9593 poeng stock fra Hattelco.

De nye skjermkortene klarte ikke like mye som de forrige før de knelte... så det blir en utfordring å få mer poeng med mindre klokk på skjermkortene, men vi får se...

Jeg kommer sterkere tilbake i hvert fall

Lenke til kommentar
Kjøp X1900XTX og bruk Crossfire... det enkle er ofte det beste... :p

6180112[/snapback]

Kan du linke til en "ferdig" pc som scorer like mye / eller mer som har X1900XTX ??

Kan du dokumentere at det ville gått bedre med Crossfire oppsett?

Lenke til kommentar
På fredag kjørte jeg forsåvidt 3Dmark igjen og fikk 9593 poeng stock fra Hattelco.

Gå inn i driveren å sett til Fastest på performance, istedet for Quality, så henter du litt der. Å sette driveren til active profile = 3DMark06 skal hvis også hjelpe litt, men har ikke testet dette selv. Defragmentering, så restart før du tester hjelper også. Slå av alt av programmer du ikke kjører i enhetsbehandlingen. Hjelper ikke noe av dette deg over 10K, anbefaler jeg deg å testet å gi skjermkortene litt mer hastighet på core, eventuelt minne. Her må du prøve deg frem. Du kan selvsagt eventuelt prøve å øke FSB litt. Uansett, så lenge maskinen funker som den skal ser jeg ikke poenget i å pine å herje for å komme over 10K, ihvertfall ikke når du ikke har mer kunnskap enn det du sier (no offence). Vil du virkelig lære deg å klokke, så anbefaler jeg å lese alt du kommer over av info om sånt, men mens man leker seg å er helt på grensen av det utstyret vil, så må du regne med litt diskras, å endel reinstallasjoner av Windows. Mitt råd. Nyt PC'en istedet for å sitt å banne å steike for å komme over ett hvis tall. Vet selv hvor frustrerende det er av å til.

Lenke til kommentar

6179747[/snapback]

Ler hver gang du sier det der, skulle nesten tro du var betalt av hattelco for å skrive det.

Skal jeg, eller noen andre liksom skrive hver gang man poster et resultat : "13000 med X1900XT fra mpx og Opteron fra komplett"? :!:

Forøvrig synes jeg denne tråden har hatt sine høydepunkter og bør flyttes herfra til en annen kategori som f.eks Overklokking Generelt.

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar

Man får ingen bench-rekorder så lenge man ikke bygger PCen selv. Legger man derimot kjærlighet i hver minste AS5-dråpe, planlegger komponentene nøye på forhånd, bygger med omsorg, og gjør all overklokking selv med stor respekt for dine små, kjærlige transistorer; ja da kommer du langt!

Hadde jeg hatt _masse_ penger i banken, lidenskap for data, men null interesse av å bygge selv, hadde jeg vurdert å gjøre det samme som deg R@ge.

Ellers hadde jeg bare bygget meg en PC selv til en brøkdel av det du har betalt, og slått deg i 3dmark :p

Jeg håper jeg aldri kommer til å eie en stasjonær PC jeg selv ikke har bygget, så lenge det fortsatt er mulig å kjøpe løse komponenter, og Microsoft ikke har tatt overhånd på hardware-markedet, så man MÅ kjøpe en hel Microsoft-PC.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...