aspstein Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Tror jeg hadde blit ganske stressa visst jeg hadde sett oysfaerg i nærheten av den bilen ja, med noe verktøy i hendene, og et stort glis rundt kjeften, mens han sier:" Nå R@ge, nå tenker jeg vi fikk det sånn tålig" Jeg vet veldig godt hva han kan finne på.... hehehe 6042970[/snapback] Men du hadde sluppet meg i nærheten? Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Har ikke hørt noe på en stund nå... Hvordan går det med Pc'ene? R@ge sin på ''sykehus'' enda? Kan ikke noen ''slå'' noen rekorder igjen? 11K elns hadde vært kult å sett. Og Quad SLI'n da? Står allt stille? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Har ikke hørt noe på en stund nå...Hvordan går det med Pc'ene? R@ge sin på ''sykehus'' enda? Kan ikke noen ''slå'' noen rekorder igjen? 11K elns hadde vært kult å sett. Og Quad SLI'n da? Står allt stille? 6047332[/snapback] Vel... jeg har i hvert fall fått bekreftet at Hattelco har konstantert feil på skjermkortene... Nå er det forsåvidt sommer og sol ute, og det er ikke så mye man gidder å benche heller.. Quad SLI scorer med eksisterende drivere mindre enn 7900GTX SLI i følge tester, men det vil nok dra fra etter hvert når Nvidia kommer med oppdaterte drivere. Vi kommer tilbake, før eller senere.... EdIT: Leif er sjef Endret 5. mai 2006 av R@ge Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Har ikke hørt noe på en stund nå...Hvordan går det med Pc'ene? R@ge sin på ''sykehus'' enda? Kan ikke noen ''slå'' noen rekorder igjen? 11K elns hadde vært kult å sett. Og Quad SLI'n da? Står allt stille? 6047332[/snapback] Vel... jeg har i hvert fall fått bekreftet at Hattelco har konstantert feil på kjermkortene... Nå er det forsåvidt sommer og sol ute, og det er ikke så mye man gidder å benche heller.. Quad SLI scorer med eksisterende drivere mindre enn 7900GTX i følge tester, men det vil nok dra fra etter hvert når Nvidia kommer med oppdaterte drivere. Vi kommer tilbake, før eller senere.... 6047952[/snapback] Begynner etterhvert å bli en del gjennomganger av Quad SLI rundt omkring, og vedlegger en vurdering fra Toms Hardware som addresserer en del problemstillinger både mht. drivere og bios... Har nok noe godt i vente, men regner med å måtte gi det 2-4 måneder før jeg har passert 11.000... I testen på Toms Hardware oppnår de ca. 9.600 uten kloking av CPU og GPU dersom jeg har forstått det hele riktig - med ny bios ASUS (versjon 1204) og andre drivere enn jeg har. Da begynner det å ligne noe tross alt, men er nok litt for nytt enda til at man skal forvente de helt store scorene enda. Stort sett scorer Quad SLI som 7900 GTX SLI uten noe klokking av CPU og GPU i de testene jeg ellers har funnet, dvs. ca. 8600. Virker mao. rett og slett som om man ikke får noe ekstra fra sett nr. 2 med kort, noe som nok enda må tillegges drivere, bios og evt. div. annet. Er vel rimelig å anta at Nvidia retter opp dette etter hvert ellers er Quad SLI en flopp uten sidestykke. Den gode nyheten for undertegnede er imidlertid at alt fungerer noenlunde bra i bf2, dvs. opplever ikke krasj eller noe slikt. Er en del også der som tyder på at driverne har mye å gå på, som f.eks. litt "stuttering" innimellom, langt mer ujevne kanter på skygger, blader, etc.. Bildekvaliteten er heller ikke helt så bra som på 7900 GTX SLI slik jeg opplever det, men er ellers fornøyd. Vurderer ellers en Apple 23" eller en 30" skjerm... Vil i likhet med Rage prøve å få noe ut av sommerværet også nå som pensjonist tilværelsen har innhentet meg. Ligge i Frognerparken og glane på noen nydelige damer er heller ikke det værste en kan finne på i Oslo sommerstid... http://www.tomshardware.com/2006/05/02/nvidia_goes_for_four/ ps. Rage. Vet at Espen hos Digital Impuls har ett par XFX XXX 7900 GTX Extreme Edition som fint klarer 735 på kjerne og 1775 på minne uten problemer dersom du skal ha noe litt mer heftig enn MSI sine kort... når du først er i gang, mener jeg... Endret 5. mai 2006 av Rob Halford Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Begynner etterhvert å bli en del gjennomganger av Quad SLI rundt omkring, og vedlegger en vurdering fra Toms Hardware som addresserer en del problemstillinger både mht. drivere og bios... Har nok noe godt i vente, men regner med å måtte gi det 2-4 måneder før jeg har passert 11.000... I testen på Toms Hardware oppnår de ca. 9.600 uten kloking av CPU og GPU dersom jeg har forstått det hele riktig - med ny bios ASUS (versjon 1204) og andre drivere enn jeg har. Da begynner det å ligne noe tross alt, men er nok litt for nytt enda til at man skal forvente de helt store scorene enda. Stort sett scorer Quad SLI som 7900 GTX SLI uten noe klokking av CPU og GPU i de testene jeg ellers har funnet, dvs. ca. 8600. Virker mao. rett og slett som om man ikke får noe ekstra fra sett nr. 2 med kort, noe som nok enda må tillegges drivere, bios og evt. div. annet. Er vel rimelig å anta at Nvidia retter opp dette etter hvert ellers er Quad SLI en flopp uten sidestykke. Den gode nyheten for undertegnede er imidlertid at alt fungerer noenlunde bra i bf2, dvs. opplever ikke krasj eller noe slikt. Er en del også der som tyder på at driverne har mye å gå på, som f.eks. litt "stuttering" innimellom, langt mer ujevne kanter på skygger, blader, etc.. Bildekvaliteten er heller ikke helt så bra som på 7900 GTX SLI slik jeg opplever det, men er ellers fornøyd. Vurderer ellers en Apple 23" eller en 30" skjerm... Vil i likhet med Rage prøve å få noe ut av sommerværet også nå som pensjonist tilværelsen har innhentet meg. Ligge i Frognerparken og glane på noen nydelige damer er heller ikke det værste en kan finne på i Oslo sommerstid... 6048128[/snapback] Fikk du forresten den PM'en jeg sendte deg Rob Halford? Jeg tror forsåvidt Quad primært er ment brukt til store skjermen, og da fortrinsvis 30 tommer og oppover. men jeg må bare si at jeg venter i spenning, og en skulle jo tro at du har MASSE å hente... Det jeg synes er veldig rart, er at du har et dårligere bilde enn med "vanlig" SLI. Litt kjedelig å betale så ekstremt mye, og få et oppsett som "heldighvis" fungerer" i BF2, og ikke krasjer... Men..men.. vi følger spent med på utviklingen ja... Du skulle hatt mitt hovedkort du, så hadde du i hvert fall fått plass til et lydkort Jupp.. sommeren kommer nå for fullt, nå må du bare passe på CPU'en din da, så den ikke blir overopphetet av jentene på Frogner.. hihihihi Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 En 30'' i over 1600*1200 oppløsning, snakker vi forstørelsesglass da? Quad-SLi blir også dyrt, det blir nok ikke hvermans Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Rob Halford: Til hvilket asus kort er den nye biosen da? Vet du når den blir tilgjengelig? Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Rob Halford: Til hvilket asus kort er den nye biosen da? Vet du når den blir tilgjengelig? 6048520[/snapback] Til ASUS A8N32-SLI Deluxe, men vet ikke når den blir tilgjengelig. Toms Hardware fikk den direkte fra ASUS i forbindelse med testen. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Fikk du forresten den PM'en jeg sendte deg Rob Halford? Heisan Rage, så ikke PMen din før du annonserte den nå, og har selvfølgelig svart deg. Følger ikke alltid like godt med på de delene av forumet, men bruk gjerne den e-post adressen jeg henviste til dersom du vil jodle litt videre. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Dette oppsettet eier! kanskje litt treig cpu i forhold til resten men var beste de hadde til775 på komplett Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 4x7900gtx? Det går ikke an å kjøre 4 stykker 7900gtx sammen. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 4x7900gtx? Det går ikke an å kjøre 4 stykker 7900gtx sammen. 6049336[/snapback] Jeg mener å huske at det kom et hovedkort med 4x pci-e porter, så da er det kanskje mulig eller? Det er jo quad hovedkort han linker til der jo! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Såpass... Hadde vært konge å kjøre 4x7900gtx da. Vil tro at quad 7900gtx vil kicke quad sli's ass. Men jeg tror neppe at det hk'et har 4x pci-e spor. Endret 5. mai 2006 av samye83 Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Det går ikke an å kjøre det der nei.... seriøst svart skjerm ja... OG ER DET INGEN SOM SKAL KLAGE PÅ RAM'EN HER ? HVA ? Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Dette oppsettet eier! kanskje litt treig cpu i forhold til resten men var beste de hadde til775 på komplett 6049324[/snapback] Råeste oppsettet jeg har sett, men burde du ikke oppgradere til en 965 når du først er i gang. Noen lakser fra eller til spiller ingen rolle når du legger deg i den prisklassen... Ellers gir jo dette inspirasjon og tanker til en evt. ny maksin både for Rage og undertegnede da... Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Vet lite om hvordan det er med bruk av mer enn 2brikker ved INTEL. Men vet såpass at det ikke er bra med mer enn 2brikker på AMD:) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det går ikke an å kjøre det der nei.... seriøst svart skjerm ja... OG ER DET INGEN SOM SKAL KLAGE PÅ RAM'EN HER ? HVA ? 6049379[/snapback] Joda, men vi går ikke i detalj på et slikt "fantasiprosjekt" Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Oh joda, tror neppe hk'et har 8x ramslott heller. Hadde lett tatt en pcpc 1kw istedenfor 3x650 silverstone. Må ha en king size kabinett for å romme 3xpsu. Kanskje kabinettet til snekker'n har nok plass. Velkommen til forumet weebl Endret 5. mai 2006 av samye83 Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Joda, men vi går ikke i detalj på et slikt "fantasiprosjekt" 6049404[/snapback] Godt poeng det der da... Skåål sier jeg bare.... EDIT: ny slurk med øl... og en sablabra quote... Endret 5. mai 2006 av R@ge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå