Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Der har du kort som kan sørge for CPU ytelse!

Digg med 2x 3GHZ opteroner der :D

Med det stod at det bare støtta 1600 MHz Hyper-Transport AMD Dual Opteron processors.

Vil ikke de si at det ikke støtter mer enn 1.6Ghz opteron? eller er jeg helt surr i hue? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei 1600mhz hypertransport, dvs 1600 på hk, ergo 200fsb *4mp *2 dual etellerannet = 1600mhz

mitt hk er godkjent for 2000mhz. atm kjører jeg 290fsb *4mp *2 etellerannet som er 2320mhz :)

altså har det ingenting å si for hvor kjapp cpuen er.

Lenke til kommentar
3,3V er sjelden heldig for brikker av typen TCCC, TCCD eller UCCC, 2.9V er det de maks bør ha. (merk bør).

Når det gjelder 2x opteron, så mente jeg 2x 1-serie-opteron - Snadder

6034220[/snapback]

Tenkte det var UTT, men det er det selvsagt ikke :wallbash:

Mente at Opteron 100 ikke kan kjøre i tospann?!

Siden hovedkortet støtter 200-serien så kan det vel ikke støtte 100-serien samtidig?!

Tenker da på Opteron 200 (s.940), og Opteron 100 (s.939) <-som jeg tror du mente..?

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
MSI har for vane å legge diverse innstillinger i "skjulte" menyer og innstillinger som man kun får tilgang til ved å flytte på jumpere. Stort sett bare å gjøre leksen sin det og lese litt om kortet så finner man ut av det. MSI K8N Diamond Plus bios

6032918[/snapback]

Flott link det der, jeg skal se litt nærmere på det, men det er vel her jeg sliter litt.... Trenger så mye info som overhode mulig for å dra MAX ut av minnebrikkene ja,,,,

Til eksempel dette bildet:

msik8ndiaplus_BIOS3.jpg

msik8ndiaplus_BIOS4.jpg

msik8ndiaplus_BIOS5.jpg

Beklager viss dette er blitt nevnt før, men det har vært litt mye info om dagen.

Jaja..

Lenke til kommentar
MSI har for vane å legge diverse innstillinger i "skjulte" menyer og innstillinger som man kun får tilgang til ved å flytte på jumpere. Stort sett bare å gjøre leksen sin det og lese litt om kortet så finner man ut av det. MSI K8N Diamond Plus bios

6032918[/snapback]

Flott link det der, jeg skal se litt nærmere på det, men det er vel her jeg sliter litt.... Trenger så mye info som overhode mulig for å dra MAX ut av minnebrikkene

6035310[/snapback]

Her står det en del info om hva du må gjøre for å få lov å sette høyere volt enn det som vanligvis er lov i BIOS.. det er jumper innstilling.. hvor høyt for du lov å sette Vmem nå uten jumperen på plass?

BTW.. du får ikke byttet hovedkortet på vanlig garanti om du setter på den jumperen !!

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Next is Adjust CPU FSB Frequency option. MSI gives you settings from Default of 200MHz up to a max of 450MHz in 1MHz increments. While 450MHz isn’t obtainable these days, it’s still nice to see this option available.

Next is a sub menu called AMD Overclocking Configuration. In this menu you have access to the Hammer FID and VID options. FID gives you the ability to lower the CPU multiplier manually, or raise it if you have an Athlon 64 FX series CPU. The VID function allows you to override the CPU default voltage to give the CPU some extra juice.

You can adjust the CPU voltage from 0.08v up to a max of 2.15v in 0.05v increments. To get this high you need to run the extra overvoltage option. DRAM voltage range extends from 2.5v to 3.2v in 0.1v increments. Northbridge and Southbridge voltage ranges from, 1.2v to 1.8v in 0.1v increments.

Hele artikkelen står HER

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
Har du fått tilbake datan din R@ge `?

6040708[/snapback]

Nei desverre.... :cry:

Har ikke hørt en dritt faktisk, og det er jo nesten litt skremmende da...

Jeg mener.. jeg er jo ikke spesielt interessert å vente noe særlig lenger nå...

Lenke til kommentar
Agreed - Synes du har venta mer enn nok som det er. Ta med maskina di ned til Stavanger etter at du får den tilbake, så skal vi nok få dreis på den ;)

6041844[/snapback]

Nå ble Stavanger "nedover" egentlig ??

Her helt "nede" i Kristiansand, reiser vi "opp" til Stavanger..

Men..men.. det er ikke sååå langt unna heller.. hheheheh..

Jeg skal sikkert snakke med PS Østereng senere, håper det er noen News, og da fortrinnsvis noen gode.... :ermm:

EDIT: nå visste du vel kanskje ikke at jeg bodde i Kristiansand da :tease:

pirke.. pirke

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Agreed - Synes du har venta mer enn nok som det er. Ta med maskina di ned til Stavanger etter at du får den tilbake, så skal vi nok få dreis på den ;)

6041844[/snapback]

Jepp syns jeg også. Kom oppover en tur du. Så skal vi fort få tynt både bimmeren og pcen din :innocent:

Lenke til kommentar

6041844[/snapback]

Jepp syns jeg også. Kom oppover en tur du. Så skal vi fort få tynt både bimmeren og pcen din :innocent:

6042932[/snapback]

Tror jeg hadde blit ganske stressa visst jeg hadde sett oysfaerg i nærheten av den bilen ja, med noe verktøy i hendene, og et stort glis rundt kjeften, mens han sier:" Nå R@ge, nå tenker jeg vi fikk det sånn tålig"

Jeg vet veldig godt hva han kan finne på.... hehehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...