Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sykt sier jeg bare....sykt....

rakka ned på quad sli tidligere i dag faktisk :p

men det blir spennende å se om du har mer flaks enn den testen de russiske folka gjennomførte nylig.

btw, ere noen som har bencha med 4 kort enda og posta scoren på orben? skulle tro at det tok 1 plassen ganske lett. i alle fall om det blir montert en liten bunke vifter rundt kort for bedre kjøling så overklokking blir aktuelt.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Men altså, når du økte FSB-en, økte du da også vcore? Det skal da være barnemat å presse denne til over 3GHz.

6032300[/snapback]

Det er bl.a. det som er problemet - R@ge finner ikke ut hvordan han skal stille opp vcore i BIOS. Det er forresten ikke "lett" å få en FX60 over 3GHz uten videre på luft, men det går an.

Lenke til kommentar

hvis han poster noen screenshots av biosen sin, så skulle det vel være relativt enkelt å hjelpe han med å finne ut det med hvor man øker vcore?

post først et bilde av hovedmenyene i biosen din, så tar vi det derfra :)

edit: når du får igjen boksen da sef.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Men altså, når du økte FSB-en, økte du da også vcore? Det skal da være barnemat å presse denne til over 3GHz.

6032300[/snapback]

Det er bl.a. det som er problemet - R@ge finner ikke ut hvordan han skal stille opp vcore i BIOS. Det er forresten ikke "lett" å få en FX60 over 3GHz uten videre på luft, men det går an.

6032305[/snapback]

Hadde ikke forundret meg om det ikke gikk an... Tok en BIOS flash (av ukjente grunner) på et MSI i865g HK. Det jeg ente opp med da var færre innstillingsmuligheter, bl.a. kunne jeg ikke justere vdimm. Msi er ikke akkurat overklokkerns venn...

Lenke til kommentar

6032300[/snapback]

6032305[/snapback]

Hadde ikke forundret meg om det ikke gikk an... Tok en BIOS flash (av ukjente grunner) på et MSI i865g HK. Det jeg ente opp med da var færre innstillingsmuligheter, bl.a. kunne jeg ikke justere vdimm. Msi er ikke akkurat overklokkerns venn...

6032318[/snapback]

Enig, men jeg har lest bruksanvisningen til hovedkortet han bruker, og det står det klart og tydelig at det går an å stille vcore opp til 1.5825V såvidt jeg husker riktig. Problemet er jo at R@ge har fått en ny BIOS som skulle ta bort noen problemer, men samtidig kan det hende at de har fjernet de vitale innstillingene fra Cell-menyen i BIOS.

Lenke til kommentar
Enig, men jeg har lest bruksanvisningen til hovedkortet han bruker, og det står det klart og tydelig at det går an å stille vcore opp til 1.5825V såvidt jeg husker riktig. Problemet er jo at R@ge har fått en ny BIOS som skulle ta bort noen problemer, men samtidig kan det hende at de har fjernet de vitale innstillingene fra Cell-menyen i BIOS.

6032698[/snapback]

Det skal være mulig å stille på strømmen, jeg vet i hvert fall at Hattelco stillte opp på CPU...

Jeg har bare ikke hatt noen motivasjon til å stupe inn i det der siden skjermkortene knela for meg...

Har sett i bruksanvisningen da, men har ikke ennå funnet ut av det...

Jeg føler meg forsåvidt trygg på at dette har en løsning, må bare få maskinen tilbake fra reperasjon....

Får nok dommen i dag tenker jeg... :hmm:

Lenke til kommentar

6032300[/snapback]

6032305[/snapback]

MSI har for vane å legge diverse innstillinger i "skjulte" menyer og innstillinger som man kun får tilgang til ved å flytte på jumpere. Stort sett bare å gjøre leksen sin det og lese litt om kortet så finner man ut av det. MSI K8N Diamond Plus bios

Lenke til kommentar
du men quad :p du har samme CPU kjøler som meg xD

men on topic... så helt sykt ut det der! men for å "løpe" litt kjappere i BF2 må du vel ha "litt" mer RAM ;) BTW: PRØV!! Oblivion men full grafikk og legg ut bilder med fraps!

6033528[/snapback]

Byttet akkurat inn Corsair XMS 3500LL PRO i Mushkin brikkene, og gikk fra 4GB til 2GB for å prøve å få litt mer fart på systemet. Merket ikke noe forskjell fra 4-> 2 i BF2, men mulig Photoshop CS2 vil kunne bli noe slakkere... Gleder meg til å få tunet CPU og RAM om litt slik at jeg kan få ut noe mer av potensialet....

Når det gjelder skjermkortene så ser det ut til at Nvidia har sluppet systemet så tidlig at det ikke finnes gode nok drivere til å kunne få ut potensialet enda. Fant noen scorer på nettet som skulle indikere at man foreløpig kun får ytelse tilsvarende 7900 GT/GTX i SLI med kjerne/minne på 500/605, dvs. ca. 8500 eller deromkring. Er lovet nye drivere neste uke, så får vi se. Antar at Nvidia kommer til å legge litt ressurser i driverutvikling på (det som i hvertfall jeg opplever som) prestisjeprosjektet sitt fremover, håper i alle fall det... :innocent:

Lurer nå bare på hva det neste jeg kan finne på er... Noen innspill? :D

Lenke til kommentar

I mine øyne ser Quad SLI ut som en kvasiløsning for å dra inn mer penger. De er så lavt klokket at de ikke drar noe av potensialet i skjermkortene, samtidig som de er _veldig_ CPU-avhengige - noe av det samme som gjelder 7900GTX i SLI.

Dette opplevde vi da vi skulle bryte 10k barrieren; med CPU på 2800MHz var 9500 poeng toppen, mens med 2960 fikk vi 9850 med uklokkede skjermkort, noe som betyr at det er veldig mye å hente på CPU.

Forøvrig driver vi og leker med tanken om dual opty med SLI, Abit hadde ett kort for en liten tid tilbake som støttet dette, og det ville være veldig morsomt å se, spesielt da du kan få 10k poeng med ett skjermkort og 2 CPU (se forøvrig orb'en - 10k poeng med 2x Opty 175 @ 3GHz og 1stk 7900GTX). Klarer vi å gjennomføre noe av det samme (~2900-2950) med SLI, vil scoren begynne å nærme seg WR ganske så bra.

Rob Halford: Hva gjør Mushkin-brikkene dine på 250MHz? 2-3-2-5? Volt?

Klarer du å tyne noe mer ut av FX'en din?

Lenke til kommentar
I mine øyne ser Quad SLI ut som en kvasiløsning for å dra inn mer penger. De er så lavt klokket at de ikke drar noe av potensialet i skjermkortene, samtidig som de er _veldig_ CPU-avhengige - noe av det samme som gjelder 7900GTX i SLI.

Dette opplevde vi da vi skulle bryte 10k barrieren; med CPU på 2800MHz var 9500 poeng toppen, mens med 2960 fikk vi 9850 med uklokkede skjermkort, noe som betyr at det er veldig mye å hente på CPU.

Forøvrig driver vi og leker med tanken om dual opty med SLI, Abit hadde ett kort for en liten tid tilbake som støttet dette, og det ville være veldig morsomt å se, spesielt da du kan få 10k poeng med ett skjermkort og 2 CPU (se forøvrig orb'en - 10k poeng med 2x Opty 175 @ 3GHz og 1stk 7900GTX). Klarer vi å gjennomføre noe av det samme (~2900-2950) med SLI, vil scoren begynne å nærme seg WR ganske så bra.

Rob Halford: Hva gjør Mushkin-brikkene dine på 250MHz? 2-3-2-5? Volt?

Klarer du å tyne noe mer ut av FX'en din?

6033712[/snapback]

Når du skal kjøre 2xOpteron så tenker du vel på 2x275?!

Mine (512MB) er spesifisert til 250mhz 2-2-2-5 med 3,3V. Tipper 250mhz med 2-3-2-5 og samme spenning er "passende" for GB-brikkene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...