Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

EDIT:Har fått lasta ned det nå, men det var bare en  fil på noen parhundre kbit. Trykka på den nå fikk bare en melding om at den var lagt til i registeret, hvor finner jeg det da?

6018577[/snapback]

Gå inn i innstillingene for skjermkortet.... Så ser du at du har fått en ny fane for overklokking..

værre er det faktisk ikke...

EDIT: fant et bilde:

46F4C172-9105-6C55-02218036EA7DEA00.jpg

EDIT2: fant en link til en versjon av Coolbits oppdatert 1.april HER

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eventuelt kjør regedit og gjør følgende:

HKEY_LOCAL_MACHINE - SOFTWARE - NVIDIA Corporation - Global - NVTweak -- høyreklikk så i feltet til høyre, legg til en ny DWORD-value hetende Coolbits, med verdien 1A

Da får dere opp klokkefrekvensvalget i driveren :)

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Eventuelt kjør regedit og gjør følgende:

HKEY_LOCAL_MACHINE - SOFTWARE - NVIDIA Corporation - Global - NVTweak -- høyreklikk så i feltet til høyre, legg til en ny DWORD-value hetende Coolbits, med verdien 1A

Da får dere opp klokkefrekvensvalget i driveren :)

6018744[/snapback]

Heheheheh...... dere er ikke sanne altså...

hva dere kan... :love:

Forøvrig har din Volvo 50 hester mer enn min BMW, og det er nesten litt juks.. :cry:

Lenke til kommentar

Nei, du må høyreklikke midt i skjermbildet ditt og enten velge nVIDIA display og den skjermen som kommer opp eller trykke på "egenskaper"/"properties" og velge "innstillinger"/"settings" og "avansert"/"advanced" - der velger du Geforce-fanen og finner det i menyen til venstre.

Lenke til kommentar
Nei, du må høyreklikke midt i skjermbildet ditt og enten velge nVIDIA display og den skjermen som kommer opp eller trykke på "egenskaper"/"properties" og velge "innstillinger"/"settings" og "avansert"/"advanced" - der velger du Geforce-fanen og finner det i menyen til venstre.

6018824[/snapback]

Dærrja :)

Lenke til kommentar
Her er screenshot som lovet og avtalt. Orb kommer, den var litt vrang isted (Hadde disabla alt av services, så det var no herk å komme på nett, lagra bare 3DR-fila - Går det an å legge ut den? Eller må du kjøpe 3Dm06 for det?)

6017508[/snapback]

Høyreklikk på selve 3dmark-vinduet og trykk Submit saved resultat så finner du bare den fila. Og nei, man må ikke kjøpe noen av 3dmark-versjonene for å få lagt ut på ORB'en.

Lenke til kommentar
Høyreklikk på selve 3dmark-vinduet og trykk Submit saved resultat så finner du bare den fila. Og nei, man må ikke kjøpe noen av 3dmark-versjonene for å få lagt ut på ORB'en.

6020204[/snapback]

Øøøøø.. har du testet dette oysfaerg?

Vi venter i spenning veit du... :innocent:

Lenke til kommentar
Oppdatert med ORB - endelig (jeg slapp å kjøpe :p):

10.015 poeng

6022150[/snapback]

Nice....

kjører du med 2 X 512 RAM brikker til vanlig forresten?

Jeg mener, det er jo mye lettere å klokke 512 brikker enn 1024 brikker.

eller var det en annen grunn til at du ikke benyttet 2GB OCZ PC4000 brikkene...

er litt nyskjerrig ja... :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg bruker 2x 1024 PC4000 til vanlig, men disse klarer bare 250MHz med timings 3-4-3-8 ved 2.8Volt. De brikkene vi brukte (2x 512MB med Winbond BH5-brikker) kjører 250MHz med timings 2-2-2-5 ved 3.5Volt, altså mye kjappere brikker.

Det utgjør ikke mye forskjell i 3DMark06, men alle monner drar ;)

Forresten, 2-4GB utgjør _ingen_ forskjell kontra 1GB i 3DMark06.

Lenke til kommentar
250mhz på 3,5V var jo ikke all verden til å være gammeldags BH-5 (?) da :hmm:

6024133[/snapback]

Neida, det var mest for å illustrere. Hvis jeg mater TwinMOS-brikkene (gamle PC3200 BH5-brikker - ikke BH5 UTT) med 4V kjører de 276MHz stabilt 2-2-2-5. Kan også kjøre de på 250-255MHz med 1.5-2-2-0, men det har ingenting for seg.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke tvil lenger R@ge, oysfaerg klarte det før deg :p

Hva gjorde aspstein under rekorden da?

6024227[/snapback]

Disponerte bedre plass, vannkjøling, RAM, sin egen 3800+ X2 og kunnskap.

Jeg hadde med 2 GTX-kort, min CPU, PSUer og diverse småtterier.

Selv om hovedbestanddelen tilhører meg, blir det feil å si at det var "jeg" som gjorde det - Vi gjorde det sammen :)

Dessuten er det artigere å sitte to eller flere, istedetfor bare å sitte alene og knote. Selskap er fint.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke tvil lenger R@ge, oysfaerg klarte det før deg :p

Hva gjorde aspstein under rekorden da?

6024227[/snapback]

Vel.. se første post i denne tråden du....

Jeg er klar over det for å si det slik......

Men..men.. jeg skal bli en stolt nr 2 over 10k.. :yes:

Når du ser på den riggen disse to gutta her har måttet sette opp, byttet RAM brikker, vannkjøling, tatt ut alle "unødige komponenter" lagt alt ut på et Ikea bord, hatt to strømforsyninger og klokke kunnskaper langt utover det normale, så JA, det er det helt greit å bli nummer to for å si idet slik.... :D

De har måttet slite noe helt sinnsykt for å komme dit de er nå.... :tease:

Så kommer vi til R@ge, han kjører nesten alt på stock, og kjører med lukket kabinett (som vist på bildet)....

Har Dere et bilde over Ikea Kabinettet oysfaerg?

Det hadde vært konge å sammenlignet.. hahahhahah

Vi får se hvor lenge Adam var i Paradis.. jeg kommer sterkt tilbake...

Denne scoren SKAL knekkes.... :whistle:

Lenke til kommentar

Du må ikke vente for lenge da r@ge, om du har tenkt å bli nr.2. Jeg har det meste av utstyret på Torsdag regner jeg med :tease:

bla.a også flere som er kapable til å ta den scoren..

Jeg mangler forresten sli-bro enda :innocent:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Du må ikke vente for lenge da r@ge, om du har tenkt å bli nr.2. Jeg har det meste av utstyret på Torsdag regner jeg med :tease:

6024428[/snapback]

Men du mangler vel en sli-bridge, og da kommer du ikke langt :tease: . Du får kvesse blyanten og varme opp loddebolten mens du venter :cool:

EDIT: Jeg var litt sen :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

bla.a også flere som er kapable til å ta den scoren..

Jeg mangler forresten sli-bro enda :innocent:

6024428[/snapback]

Er det ingen sider du kan bestille en SLI bro fra da?

EDIT: http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...gjengelig/14178

Endret av Skavhaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...