quakie Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Men når begynte den å henge seg på den testen(shader model) da? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Men når begynte den å henge seg på den testen(shader model) da? 6011286[/snapback] Det er det som er litt snodig ser du.... Den fikk disse "nykkene" før jeg begynnte å klokke den skikkelig, og så forsvant de like brått som de kom......... Jeg dro da på skikkelig og fikk kjørt run etter run uten noen problemer i det hele tatt... så plutselig så var det der igjen..... uten at jeg hadde endret noe som helst på skjermkortene..... Temperatur i rommet driter den i, da den krasjer helt kald, som varm... Nå klarer den ikke kjøre "Shader Model 3" testen på stock engang.. hehehe... Pr. nå så må jeg underklokke ganske mye for å klare å gjennomføre testen... Siden det kommer og går liksom, så blir jeg litt usikker på hva det kan være.... noen som sa format C: Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Formater C og lag en helt rein installasjon, avslutt den svhost prosessen som tar mest minne og wualt og kobl fra internett. ikke ha i lydkort. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Fant ett bedre kort her nå... Det klarer 736/938 (1876...), så nå får vi se etterhvert Jeg tror ett av de andre jeg har klarer omtrent det samme, så hvis jeg får kjørt de sammen på 730/930 skal jeg si meg fornøyd. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Enda en Hiper :!:, 3x580w = ganske mange watt Lenke til kommentar
formann Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Kom igjen da gutter... 10k i 06 bør da være piece of cake BTW: Isteden for å kjøpe 4-5 hiper, så bør det vurderes å kjøpe en PCPC eller Tagan. Da slipper man tull Lenke til kommentar
smy Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) kjøpe dere en sikklig psu. f.eks pcpc eller silverstone dere har jo penger til så Endret 29. april 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
formann Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 *** Gratulerer Hattelco *** 25.april 2006 - 3'rd run, stock fra Hattelco *** 9393 poeng i 3DMark06 **** som forløpig er den råeste scoren fra en ferdig bygd pc noen sinne levert.. Synd at RAM brikkene ikke var helt optimale, og nå skal det bli spennende å se hvor langt vi kan kjøre dette vill dyret... R@ge Out 5988848[/snapback] Må du roe deg litt da... du er på bærtur. Ta kontakt via PM, så skal jeg sørge for at du kan kjøpe en ferdig bygget maskin som drar 11k 3dm06 lett. Dette fra et norsk firma. Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Bare sett opp et eks her i posten da, om et 11K ''valid'' system. PLZ. Det vil vel være CF x1900xt og fx60 osv? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Forman: Tagan, Silverstone og Seasonic er vel og bra det, men så lenge jeg kun bruker railene til å dra GTX-korta med, så blir det ikke tull uansett. Dessuten har jeg 10 Hipere til rådighet I morgen ryker IHS'n og luftkjøler'n, da blir det vann i 1. omgang. Jeg skyter snart noen hvis ikke 10k-poenger'n ryker. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Vann i 1. omgang... og så? Nå er jeg spent Forresten, har akkurat bestilt enda litt mer utstyr selv (deriblant 2stk 7900GT), så kan dere ikke vente litt med denne 10k-scoren? Endret 29. april 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Dessuten har jeg 10 Hipere til rådighet 6012676[/snapback] Kan ikke selge en billig til meg ? Skal bestille en selv på mandag, orker ikke bråket fra min Antec 550W... Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 dere holder koken ser jeg..... hummm.... lurer på om jeg rett og slett skal ned å installere alt på nytt.... Tja.. har jo litt øl til overs og kona er i seng.... hummm... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Managhead: Blyfant-trikset på 7900GT-korta er visst _meget_ bra. De fleste klarer GTX-hastigheter uten store vanskeligheter. Mossing91: Hehe Hiper'n er kurant, men ikke kjempebra. *EDIT* R@ge: Du har vel ingenting å tape på det, stort sett pleier systemet å bli ganske håpløst etterhvert. Jeg for min del tar kvelden nå, dama er dritforbanna Endret 29. april 2006 av oysfaerg Lenke til kommentar
formann Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Bare sett opp et eks her i posten da, om et 11K ''valid'' system.PLZ. Det vil vel være CF x1900xt og fx60 osv? 6012598[/snapback] Nå har vi ikke satt opp et slikt system ennå, men om det skulle bli aktuelt, så kan vi ordne et system som sparker skikkelig. Hadde vi fått en bestilling, så hadde man sett et par X1900XTX kort og en FX60 i den. Kunne fort blitt montert på et RD580 kort og med kjøling bygget i norge Begrepet "ferdig bygget" betyr ikke annet enn at det er en maskin som blir levert fra et firma ferdig satt opp. Gjerne med modifisert BIOS på HK og GFX. Lenke til kommentar
formann Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Forman: Tagan, Silverstone og Seasonic er vel og bra det, men så lenge jeg kun bruker railene til å dra GTX-korta med, så blir det ikke tull uansett. Dessuten har jeg 10 Hipere til rådighet I morgen ryker IHS'n og luftkjøler'n, da blir det vann i 1. omgang. Jeg skyter snart noen hvis ikke 10k-poenger'n ryker. 6012676[/snapback] Om man kun bruker 12v railene på en PSU så vil den ofte bli ustabil. Legg 2-3amp last på 3.3 og 5v så blir det raskt mye bedre. Når jeg brukte en dedikert PSU til den gamle Vapo PE´n måtte jeg koble 2-3 disker til for å legge last på 5v railen. Ellers ble det bare kål. En skikkelig PSU er mer stabil enn 2 separate "så-där" PSU. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Må du roe deg litt da... du er på bærtur. Ta kontakt via PM, så skal jeg sørge for at du kan kjøpe en ferdig bygget maskin som drar 11k 3dm06 lett. Dette fra et norsk firma. 6012527[/snapback] Litt sent for min del, men utover det så kan du sikkert selge dette til mange andre her inne.. du vil jo tross alt levere en maskin som leverer 2000 poeng mindre enn WR.. Kanskje vi bestiller en bare for å se om du klarer det... Bare sett opp et eks her i posten da, om et 11K ''valid'' system.PLZ. Det vil vel være CF x1900xt og fx60 osv? 6012598[/snapback] Nå har vi ikke satt opp et slikt system ennå, men om det skulle bli aktuelt, så kan vi ordne et system som sparker skikkelig. Hadde vi fått en bestilling, så hadde man sett et par X1900XTX kort og en FX60 i den. Kunne fort blitt montert på et RD580 kort og med kjøling bygget i norge Begrepet "ferdig bygget" betyr ikke annet enn at det er en maskin som blir levert fra et firma ferdig satt opp. Gjerne med modifisert BIOS på HK og GFX. 6012830[/snapback] Skal vi tolke dette som at du kan bygge en slik maskin ganske kjapt da eller? en maskin som klarer 11k og 3 års garanti med på kjøpet? er det slik vi skal tolke dette så synes jeg nesten du bør bygge den så snart som mulig.... I hvert fall komme med et oppsett... Og vi snakker her om en maskin som skal klare 11K "stock" fra forhandler altså, var det ikke det du mente... heheh... var sikkert ikke det men.... synes bare det er litt snodig at du kan klare dette "så lett" når jeg som den glade amatøren har høyeste scrore her inne, og tredje beste score i verden på CPU under 2900MHz. best score ever i følge ORB'en på CPU under 2900 MHz var 10016 eller noe.... Visst jeg ikke har søkt helt feil da... Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Må da ikke begynne å snakke om verden her da.... Eneste forumene vi har forholdt oss til, er dette og extermesystems.. Eidt: alt for mange øl Endret 30. april 2006 av stinger82 Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Må da ikke begynne å snakke om verden her da.... Eneste forumene vi har forholdt oss til, er dette og extermesystems.. Eidt: alt for mange øl 6013177[/snapback] Ligger ikke de inne i databasen til Futuremark da? Jeg søkte da etter AMD Athlon 64 X2 med max CPU på 2900 og 7900GTX kort,,, blir det helt feil, er det andre ORB'er jeg ikke veit om da eller... med de søke kriteriene der, så ligger jeg på tredje plass.... mulig ikke jeg har skjønnt dette her nå..... Endret 30. april 2006 av R@ge Lenke til kommentar
formann Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Skal vi tolke dette som at du kan bygge en slik maskin ganske kjapt da eller? en maskin som klarer 11k og 3 års garanti med på kjøpet? er det slik vi skal tolke dette så synes jeg nesten du bør bygge den så snart som mulig.... I hvert fall komme med et oppsett... Og vi snakker her om en maskin som skal klare 11K "stock" fra forhandler altså, var det ikke det du mente... heheh... var sikkert ikke det men.... synes bare det er litt snodig at du kan klare dette "så lett" når jeg som den glade amatøren har høyeste scrore her inne, og tredje beste score i verden på CPU under 2900MHz. best score ever i følge ORB'en på CPU under 2900 MHz var 10016 eller noe.... Visst jeg ikke har søkt helt feil da... 6013158[/snapback] En sånn maskin skal vi klare å bygge på ganske ganske kjapt, ja. Om man vil ha en maskin som er god for 11-12k+ eller en som klarer 11k ut av boksen er opp til en eventuel kjøper. Dette er med garanti. Alt er lett når man kan det. Klokking og benching er noe jeg har en del erfaring med, og jeg er ikke redd for å gjøre det som trengs. Det er ikke bare CPU-hastighet som teller i 06. Skal ikke mye til før skjermkortene veier opp for 100-200Mhz CPU-hastighet. Er man på jakt etter en WR eller tilnærmet WR, så går man etter det. Det koster noen kroner, og kan kan ikke være redd for å drepe litt HW. No guts no glory. Jeg sier ikke dette for å tråkke på paraden din, men du har ikke gjort stort mer enn å installere 3dmark og klokke CPU + skjermkort litt. Normalt sett hadde jeg holdt helt kjeft, men måten du poster på med font-størrelse 40 + gratulasjoner til Hattelco/PS data trekker mye oppmerksomhet. Roper man høyt, så får man svar. Hvem som helst kan montere en FX60 og to 7900GTX, så hvorfor en butikk skal være så overlegen kun for å klare dette fatter jeg ikke. Leverer man derimot en maskin som kjører for eksempel FX60 @ 3-3.2Ghz hastighet og 2stk x1900xtx @ 800/800 begynner vi å snakke. Misforstå meg rett, du har en respektabel score, og du har all grunn til å være fornøyd Klin til litt, så skal du se at du har 10.5k+ i boks på null komma niks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå