Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor langt har du klokket cpuen din nå R@ge? Og minnet? Husk å oppgi Vcore(det beste er cpu-z screenshot)

6010075[/snapback]

FSB 223 X 13 med 1,400 volt

Har ikke helt funnet ut hvor jeg kan legge til 0.05 volt som jeg egentlig vil ha, og da kan jeg sette FSB til 224 eller 225.

I og med at jeg ikke er helt fornøyd enda, så har jeg ikke verifisert den via CPU-Z.

Lenke til kommentar
Her sitter dere med det ypperste av det som er av skjermkort.. og klarer ikke å komme over 10K.. med litt voltmod og enkel overklokking så får du glatt 10K ut av 7900GT kort i SLI.. :p

6010258[/snapback]

Lettere sagt enn gjort uansett gitt...

Har sittet i 2 dager nå med intens OC og tweaking for å klare 10k, men det er vanskelig. Fintuning tar tid og en kræsj i 3DM06 på siste testen blir typisk 10-15 minutter i død-tid.

9800 poeng med følgende: 2900MHz på CPU (290x10), RAM på 9:10 (261MHz) 2-2-2-5 (BH-5-brikker), DFI-kort, 695/895 på GPU, HTT 3x.

Problemet er at skjermkorta tryner på høy hastighet med mye CPU-kraft.

Har også satt en egen Hiper på skjermkorta, så nå kjører vi 1x 580W til hk, CPU, RAM, HDD og DVD og 1x 580W til 2x 7900GTX... Det kan hende at det er for lite for de korta og at jeg må hente enda en Hiper, en på hvert kort.

Lenke til kommentar

6010352[/snapback]

Litt dumt spørsmål dette her:

men hva er forskjellen på HDR Tests og Graphics Tests egentlig?

Når tryner skjermkortene dine oysfaerg?

Jeg får seriøse problemer i Canyon Flight, ca. 10 sec. før slutten, hvor det så tryner totalt 80% ut i Deep Freeze..

Har godt over 50 i FPS når det tryner.....

Dette er den eneste testen som lager problemer for meg som jeg beskrev i PM.

EDIT: leif er sjef

EDIT3: viss det bare trynes i den HDR testen, hva kan være feil da? Hvilke ting er det som spiller inn for at denne testen skal krasje maskinen, når både Graphics Tests, og CPU test går smooth...?

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Har også satt en egen Hiper på skjermkorta, så nå kjører vi 1x 580W til hk, CPU, RAM, HDD og DVD og 1x 580W til 2x 7900GTX... Det kan hende at det er for lite for de korta og at jeg må hente enda en Hiper, en på hvert kort.

6010352[/snapback]

Jeg har vanskelig for å tro at strømforsyning har noe å gjøre med hvor mye du får tynet ut av de.. hvertfall når det er snakk om tilsammen 1160Watt.. jeg vil heller tro at det er noe som ikke får nok spenning.. 7900GTX kort er ikke de mest overklokkingsvennlige, men prøv å sette ned core til 690 og prøv å sette opp mem til ca 910.. mer å hente på å overklokke minnet uansett.

Om du fremdeles får heng så tror jeg du skal begynne å vurdere å hente frem loddbolt og et par motstandere..

Lenke til kommentar
:yes: Tviler og på at en 580W til hvert av grafikkortene skal gjøre susen, men det er uansett vert å prøve :hmm:

6010592[/snapback]

Men hallo.... jeg kjører jo på 620 watt på hele sulamitten... :ermm:

6010601[/snapback]

Og 620Watt er mer enn nok..

Lenke til kommentar

HDR Tests og Graphics Tests er vel to sider av samme sak, men det er ikke alle kort som klarer å kjøre HDR-testene, derfor er de separate.

Hvis HDR-testene tryner er det mye mulig at du må ned litt på core og mem-hastighet på skjermkorta. Hvor mye kjørte du de på når du fikk 9998?

Skjermkorta mine tryner når jeg kjører de for høyt på minnet (over 1800) samtidig som jeg prøver å kjøre CPU på over 2.9GHz. Jeg begynner som sagt å lure på om det er lite strøm ute og går. Blir matt hvis meg må begynne med 3x 580Wattere (1740W ... )...

Har du fått kjørt noe mer?

**EDIT** Jeg skal teste de andre korta litt mer intenst, men jeg må nok dessverre frem med loddebolten og ett par resistorer.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Og 620Watt er mer enn nok..

6010611[/snapback]

Det var det jeg også trodde.. :innocent:

ingen som ha noen tips om hvorfor denne HDR Testen plutselig krasjer maskinen da? Hva er det til eksempel som blir kjørt hardt under denne testen?

Og hva kan være feil dersom denne helt plutselig får maskinen til å låse seg?

*kremt*kremt*

Lenke til kommentar
Har ikke 7900 serien spenningsregulering i driveren? Slik som x1900?

NoWiSee; Pen score det der, men det er riktignok med vmods, og hva slags kjøling egentlig? Vann?

6010672[/snapback]

7900 serien har ikke det i driveren. og det er såvidt jeg vet ikke noen som har kommet med noen løsning på det.. Foreløpig er eneste muligheten å lodde på PCBen.. Så det er nok det som må til for at det skal bli noen "vinner" i denne tråden.

Det er vann ja.. og så tipper jeg det er gode kjølere på minnet og IC..

Sjekk her for mer info om hva du kan forvente å få ut av 7600, 7900GT og GTX kort..

btw: R@ge og oysfaerg: hvilken frekvens kjører PCI-E porten på? Sett den noe høyere og sjekk om det har noen effekt, om du få klokket den noe mer da?

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Du har vel forhørt deg på xtremesystems.org sine forum og R@ge?

Se forøvrig på den linken NoWiSee la ut :cool: .

6010700[/snapback]

Forsøker å søke etter noe lignede ja, men uten særlig hell...

Jeg har en mistanke om at skjermkortene ikke egentlig er problemet ser du, men noe helt annet.. grunnen til at jeg tror dette er at Graphics testen går utrolig smooth, uten artifacts i det hele tatt.

Så helt plutselig så krasjer "Shader Model 3" testen hver eneste gang.

linken som NoWiSee var egentlig ganske nyttig, for den bekrefter egentlig hva jeg trodde.

Skjermkortet ligger på 49 grader (det nederste) og det øverste ligger på runt 51 grader etter testing... så det er vel normalt...

Det er nok noe annet som gjør at maskinen henger seg under denne testen, spørsmålet er bare hva det er for noe....

Lurer på om jeg skal kjøre en reinstall bare for å ha forsøkt det......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...