Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvor er så ditt konkurranseinnstinkt tatt veien?

Send maskina til meg!

Tror ikke brikkene skal ha så veldig høy spenning, det er vel TCCD det der? For å nå 280mhz må du slakke timings en del.

6000834[/snapback]

normal_Corsair-CMX1024-3500LLPRO.jpg

De kjører nå på AUTO i bios, og går da på 2-3-2-6

Dette vil jo justere seg selv skulle jeg tro, og jeg må jo da finne en mellomting...

I CPU-Z så endret volten seg hele tiden, ikke mye, men +/- 0,010 volt. dette resulterte i at Core speed endret seg med +/- 0,1-2 MHz.

sikkert ikke noen big deal, men det var jo litt pussig da.

Lenke til kommentar
Og hvor er så ditt konkurranseinnstinkt tatt veien?

Send maskina til meg!

Tror ikke brikkene skal ha så veldig høy spenning, det er vel TCCD det der? For å nå 280mhz må du slakke timings en del.

6000834[/snapback]

TCCD finnes ikke i 2x1GB :)

edit: De er Infineon, og klokker bedre jo lavere volt de får, ta en titt på denne tråden: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=88354

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar

svingniger i volt er ikke unormalt. det er faktisk noe som skjer på stort sett alle maskiner som er laga. problemer kommer først når det blir ganske store svingninger. som at rammen faller fra 3.2v til 3v f.eks. ikke bra :nei:

ellers så får du sette ganske slappe timings og kjøre fsb på rammen til 256. kanskje 3-4-4-8 er en bra plass å starte? så kan du teste deg fram med stramere timings etterhvert som du finner ut hva som er stabilt.

Lenke til kommentar
R@ge: Sett 280x10 på cpu og kjør 183 divider på minnet. Da vil minnet kjøre ca 255. Prøv så og sett til disse timings, 2,5.3.2.5 1T og 2,9v  Skulle gi deg en fin kombinasjon av lave timings VS høy hastighet

6001215[/snapback]

Da kan jeg vel like godt sette FSB til 256 da, og slippe tapt ytelse på grunn av divider....

2.9 volt ! *GULP*

jeg kjører dønn stabil på 2,75 nå..

hummm ?

Lenke til kommentar
Nice spirre..

Liker gatewatch`en, passer bra til kabinettet.. :)

6001200[/snapback]

R@ge: Sett 280x10 på cpu og kjør 183 divider på minnet. Da vil minnet kjøre ca 255. Prøv så og sett til disse timings, 2,5.3.2.5 1T og 2,9v  Skulle gi deg en fin kombinasjon av lave timings VS høy hastighet

6001215[/snapback]

Da kan jeg vel like godt sette FSB til 256 da, og slippe tapt ytelse på grunn av divider....

2.9 volt ! *GULP*

jeg kjører dønn stabil på 2,75 nå..

hummm ?

6001247[/snapback]

med fsb på 256 så kan du kjøre 4x HT buss også uten problemer. ikke at det har noe nevneverdig å si om du gåpr ned til 3x, men overklokker man så overklokker man ;) det er en prinsippsak

selv kjører jeg 1160ht nå :D

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Tråden som lenniz postet viste at de likte mindre spenning enn høy..

Det er R@ge sin pc.

6001262[/snapback]

Har akkurat samme rammen. Jeg kjører 2700*10 på cpu-> 183 divider på minnet og 2.6v.. Var vel egentlig når jeg skulle ha rammen til å kjøre 255 at jeg mått OPP i Vdimm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...