Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hissige maskiner det.

Hadde jeg bodd nærmere hadde jeg kommet og gitt deg en hånd..

Som pc-interessert er halve gleden å bygge..!

EDIT: Sjekker du hvem av cpu'ene som er mest klokkevennlige og tar den selv også? Om du får den høyere enn din, og du klokker din opp til x2 4800-nivå er vel det sikkert greit for sjappa?

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Ozelot: Når jeg blir ferdige med dem? Tja... Sikkert samme skjebne som 7800GT-korta mine, ligger og støver i en skuff. Dette er mine kort, dvs jeg har selv betalt de (minus mva da), så jeg kommer sikkert til å ha de i maskinen til jeg finner noe mer spennende.

Vifta går på på 50%, hører ingenting av systemet da alt blir overdøva av den ene 3Com-switchen jeg har på kontoret.

*EDIT* Quadro-kort er vel og bra det, men det svarer seg såpass lite i AutoCAD, Tekla og Microstation at det er ikke verdt prisdifferansen.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
R@ge: Tja, det er veldig stor forskjell fra kort til kort. Ett av de jeg fikk idag ville ikke over 680MHz på core og 830 på minne, mens de to jeg tok kjører på 730/914.

Og nei - når jeg ikke måla mine kommer ikke loddebolten til å ligge R@ge ;)

5997747[/snapback]

shwow_e0.gif

Jeg ble brått

veldig nærvøs her

Lenke til kommentar
Nei, jeg ser klokka nærmer seg 16:00, har vært på jobb siden 7, så nå er det rett hjem for å klokke ;)

5998068[/snapback]

Jeg skal snart sette i gang jeg også....

Nå er kona snart ferdig med middagen, og så er det mat... hummmm...

etter det så skal maskinen pines til den roper om hjelp.

og når det er like før den trygler om nåde, så skal vi presse litt til om nødvendig..

Så visst den er død i morgen klarte jeg ikke 10.000 poeng. :no:

De gale gar det godt... :blush:

Lenke til kommentar

R@ge: Tja, det er veldig stor forskjell fra kort til kort. Ett av de jeg fikk idag ville ikke over 680MHz på core og 830 på minne, mens de to jeg tok kjører på 730/914.

Kan nesten virke som Club3D har gitt ut 2 revisjoner av 7900GTX en som klarer 680MHz på core og 830 på minne og en som klarer 730/900.

Lenke til kommentar

Det går litt sent for meg for øyeblikket.... og jeg tror nok jeg må ta opp igjen den kampen i neste uke... får bare bli nummer to jeg.. det er ikke så farlig.. :dontgetit:

Noen som kan gi meg noen tips om disse skjermene i BIOS

De ligger under menyen D.O.T. Control Function

Er dette noe jeg skal bruke ?

normal_CPU-Dynamic-Overclocking.jpg

normal_NV4X-Core-clock-Overclockin.jpg

normal_NV4X-Memory-clock-Overclock.jpg

Utover det så har jeg nå satt FSB til 218 som da er standard for Crosair brikkene og multiplyer på 13.

Dette er jo stabilt som dagen er lang men jeg ønsket meg jo 256 X 11, eller 280 X 10

Her kommer de neste skjermene inn:

Noen som vet sånn ca. hvor mye volt disse Corsair brikkene skal ha på 256 og 280?

normal_Cell-Menu-%28FSB-speed-256-an.jpg

Denne står på AUTO i min bios, men setter jeg den til MANUAL, så har jeg en hel bråte med forskjellige valg.... her detter jeg litt av...

normal_Memory-Configuration-%28manua.jpg

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...