Gå til innhold

Monster PC ++: Prosjekt 2006 (avsluttet!)

Anbefalte innlegg

Hvis du sliter med å finne G71 er det fordi den ikke er allment tilgjengelig ennå.

5428579[/snapback]

Jeg diskuterte dette med forhandleren tidligere i dag, og han sa også at han ikke kunne skaffe dette akkuratt pr. i dag...

Jeg vurderte det slik at jeg like godt kunne vente med monsteret til dette var på plass. Det er tross alt tilgjengelig for salg i Februar, og det er ikke lenge til...

Siden dette gir mindre varme utvikling, og sikkert er bedre så synes jeg nesten at jeg må det...

FX-60 hadde han heller ikke i hylla, men det er nok også på plass i Februar..

Han ville først sette inn en FX-57, siden denne tross alt er litt bedre med akkuratt nå, men jeg vil heller se litt langsiktig på det, synes jeg nesten må ha dualcore...

Jeg skal se på Raptor disk ja men er litt uklar der nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skjønne ikkje at folk gidde og bruka 45.000 på data...............

5428223[/snapback]

Men å sløse bort penger på andre ting er greit? :ermm:

Folk skal kunne bruke penger på det de vil uten at folk trenger å bry seg..!

Alle bruker penger på NOE.. Hvorfor kan ikke det likesågodt vere på data?

Det kan jo godt hende det er lommerusk for noen..

Lenke til kommentar

:no:

Er det bare meg som synes dette blir for dumt?

Liksom han skal ha det råeste av det råe, men å rote i BIOS tør han ikke.

5423315[/snapback]

Tror hoved årsaken til at det finnes sånne "idioter" som meg er at data er blitt så komplisert.... Jeg har rett og slett ikke tid til å sette meg inn i det...

Blir ekstremt forvirret av 1000 tusen forkjellige betegnelser, og synes egentlig alt det som befinner seg inni boksen der er gresk....

For slike som meg blir det alltid grise dyrt med ny PC, for vi ønsker likefullt å ha det kraftigste der og da....

Og når vi da har kasta 10-15.000+++ kroner for mye ut av vinduet så tenker jeg ikke mer på det... Da er vi fornøyd i 2 til 3 år eller mer....

Så er det på'n igjen og mer sløsing....

5424752[/snapback]

Dette ugyldig-gjør ikke ditt behov for å konfigurere maskinen din så den yter optimalt..

Dette er ikke Lego..du kan ikke bare kjøpe klosser å sette sammen og regne med at det fungerer. Da kan du likesågodt gi hardwaren til 55k til meg, også skal jeg gi deg boksen min (den yter garantert bedre enn ditt ukonfigurerte oppsett(!))

5425386[/snapback]

:hmm::thumbdown:

Støtter deg fullt ut Pedro! (og alle andre som mener dette blir bare tull...)

Hvis du har relativt lavt kunnskapsnivå rundt å sette sammen en pc og konfigurere den så har du marginal nytte av det beste av hardware. Slik som du fremstår så bør du kjøpe den beste (hvis du vil ha det) av ferdig merke pc og ikke skru selv. Den logikken du presenterte tidligere med at en pc til 40' er bedre enn en pc til 20' holder ikke helt mål hvis du ikke vet hva du holder på med når du skrur den sammen og konfigurerer den. Som Pedro sa gi meg pengene så skal du få min som også garantert vil kjøre bedre enn det du koker i hop.

Et tredje alternativ er å bruke 30' på pcen og se om du får lobotomi for 20' :tease:

BADO

Lenke til kommentar

5425386[/snapback]

:hmm:  :thumbdown:

Hvis du har relativt lavt kunnskapsnivå rundt å sette sammen en pc og konfigurere den så har du marginal nytte av det beste av hardware. Slik som du fremstår så bør du kjøpe den beste (hvis du vil ha det) av ferdig merke pc og ikke skru selv. Den logikken du presenterte tidligere med at en pc til 40' er bedre enn en pc til 20' holder ikke helt mål hvis du ikke vet hva du holder på med når du skrur den sammen og konfigurerer den. Som Pedro sa gi meg pengene så skal du få min som også garantert vil kjøre bedre enn det du koker i hop.

Et tredje alternativ er å bruke 30' på pcen og se om du får lobotomi for 20' :tease:

BADO

5429597[/snapback]

Nå skal det jo sies da at jeg ikke har tenkt å sette dette opp selv....

Men jeg må jo vite hva jeg skal ha inni der, ellers så er alt i tåkeland..

Jeg har således navigert meg rundt på forumet for å finne de mest optimale løsningene til maskinen....

Og selvfølgelig forsøkt å få besvart en del spørsmål...

Så når jeg da har tatt et standpunkt på bakgrunn av mine ønsker tar jeg kontakt med en 1-2 forhandlere......

Så ber jeg dem gi meg et tilbud på en ferdig sydd PC utifra de kriteriene jeg har satt opp...

Jeg må vel nesten annta at de som lager og selger ferdige PC'er veit hva de holder på med.... Viss ikke så synes jeg det er litt mye å forlange at jeg skal vite noe om dette,,, :hmm:

Lenke til kommentar

5425386[/snapback]

:hmm:  :thumbdown:

BADO

5429597[/snapback]

Nå skal det jo sies da at jeg ikke har tenkt å sette dette opp selv....

Men jeg må jo vite hva jeg skal ha inni der, ellers så er alt i tåkeland..

Jeg har således navigert meg rundt på forumet for å finne de mest optimale løsningene til maskinen....

Og selvfølgelig forsøkt å få besvart en del spørsmål...

Så når jeg da har tatt et standpunkt på bakgrunn av mine ønsker tar jeg kontakt med en 1-2 forhandlere......

Så ber jeg dem gi meg et tilbud på en ferdig sydd PC utifra de kriteriene jeg har satt opp...

Jeg må vel nesten annta at de som lager og selger ferdige PC'er veit hva de holder på med.... Viss ikke så synes jeg det er litt mye å forlange at jeg skal vite noe om dette,,, :hmm:

5430309[/snapback]

Selv om du får en nettbutikk til å sette opp maskinen gjør de likevel ikke det optimale oppsett og konfigurering av BIOS, drivere, oppsett, etc.

Hvis du ikke vet om du trenger noe så trenger du det mest sannsynelig ikke. Jeg mener du går way overkilll på de oppsettene du fabulerer på her.

Vel, lykke til uansett :!:

Lenke til kommentar

5425386[/snapback]

Selv om du får en nettbutikk til å sette opp maskinen gjør de likevel ikke det optimale oppsett og konfigurering av BIOS, drivere, oppsett, etc.

Hvis du ikke vet om du trenger noe så trenger du det mest sannsynelig ikke. Jeg mener du går way overkilll på de oppsettene du fabulerer på her.

Vel, lykke til uansett :!:

5430377[/snapback]

Tja.. blir jo ikke noe bedre oppsett viss jeg kjøper en mindre kraftig maskin heller...

Er det overkill så har jeg vel litt å gå på da,,,, selv uten å rote i bios :thumbup:

Vi får se hva gutta i butikken sier, og da mente jeg ikke nettbutikken...

jeg går til en lokal forhandler..... og snakker med dem... :innocent:

Lenke til kommentar
Med et sånt budsjett må du for guds skyld kjøpe deg en ordentlig skjerm.

Det er tullete å ha to stk G71 uten å utnytte de skikkelig.

Du burde nesten vurdere Apple eller Dell's 30"

Men en 23"/24" burde også funke helt fint.

5430523[/snapback]

Vel.. jeg hadde bestemt meg for Dell's 24 tommer.

Den skal vistnok være helt konge....

Har flere som har kjøpt 20 tommeren, og de er kjempe fornøyd.

Jeg vet at 2 stk. G71 kort stort sett bare vil gi bedre FPS, og det er sikkert ikke den mest økonomiske løsningen..

men guud så konge da... :thumbup:

Skulle tro at jeg har futt nok der en stund i alle fall, 1 Gigg skjermkort i SLI burde holde en stund i alle fall

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det raskeste skjermkortet på sensommeren i fjor, 7800GTX, og var fornøyd med det. Det første jeg merket var at jeg kunne spille Half Life 2 og CS:S i 1600x1200, 4X AA og 16XAF med alt på max. Wow tenkte jeg. Så kom spillet F.E.A.R.....Og det kan jeg IKKE gjøre det samme med! For å kunne gjøre det trenger man 2 stk 7800GTX 512 i SLI eller bedre.

Så dine 2 G71 kort i SLI vil være hot en stund, men jeg garanterer deg at om noen måneder så vil det komme ett spill som gjør at selv med 2 slike kort, så må du sette ned oppløsning og detaljer i nye spill. (Hint : Unreal 3)

Det jeg skal frem til her er at kjøp deg heller ett G71 kort når det kommer snart. Så beholder du det frem til høsten en gang, og selger det kortet. Så kjøper du deg ett G80 eller R620 kort da. På den måten har du hele tiden det nyeste og tøffe, men samtidig ikke kaster for mye penger ut vinduet her og nå.

Lenke til kommentar
Så dine 2 G71 kort i SLI vil være hot en stund, men jeg garanterer deg at om noen måneder så vil det komme ett spill som gjør at selv med 2 slike kort, så må du sette ned oppløsning og detaljer i nye spill. (Hint : Unreal 3)

5431036[/snapback]

Da kan jeg i teorien selge begge, og kjøpe to G80 kort da... :hmm:

Men høyst sannsynlig vill ikke jeg gjøre en dritt med denne maskinen før om 2 år.

da er det sikkert noe som er ekstremt mye bedre igjen...

Og så oppgraderer vi litt.. og så etter 3 år eller noe er det på'n igjen med et nytt monster.... :whistle:

Lenke til kommentar

Du må være ræva full av penger, eller så har du fått en MEGA rabatt ;):dribble: Jeg sitter med Raptor selv og er meget fornøyd, men hvist du først skal bruke så mye penger, er det ikke en genial ide å gå for I-RAM i stedet for hardisker?

Og hvist du skal kjøpe en ferdig pc, gå for Alienware ja :) Hvist du ikke heller absolutt skal bruke "litt" mye penger så gå for Dell XPS Renegade. Den kjører jo tross allt 4 GPU'er og kan kjøre 30 tommeren i full oppløsning med 16-32 Antialiasing uten problemer. I tilleg så er det ikke mulig for deg å rote i engang i biosen på en Dell maskin :tease:

Og denne Renegade må jo i alle fall minst gi samme ytelse som ett av G80'ene :roll:

Lenke til kommentar
Og hvist du skal kjøpe en ferdig pc, gå for Alienware ja :)  Hvist du ikke heller absolutt skal bruke "litt" mye penger så gå for Dell XPS Renegade.  Den kjører jo tross allt 4 GPU'er og kan kjøre  30 tommeren i full oppløsning med 16-32 Antialiasing uten problemer. I tilleg så er det ikke mulig for deg å rote i engang i biosen på en Dell maskin  :tease:

Og denne Renegade må jo i alle fall minst gi samme ytelse som ett av G80'ene :roll:

5441296[/snapback]

Alienware kommer ikke med G71 skjermkort.. men ellers er den jo konge.... :thumbup:

Dell XPS Renegade blir i følge mine kilder ikke til å bli solgt i Norge...

Ok, greir nok, den har 4 stk Geforce 7800 gtx 256 kort, men to stk. G71 kort vil matche denne lett.... :tease:

Så var det denne Intel 955 prosessoren da... Den stiller mange seg spørrende til...

FX-60 er i følge mine opplysninger mye bedre til spill....

Flaskehalsen i dette systemet blir uansett CPU...

Jeg har tatt opp diverse problemstillinger med forhandler, og de setter opp maskinen for meg ferdig innstallert med XP pro.

De vil også installere drivere, og alt annet som behøvs...

håper det gjør susen......

Den største endringen i mitt monster PC prosjekt er at jeg nå vurderer å skippe Dell 2405FPW, og heller kline til med Dell 3007WFP..

Det skiller bare litt over 6000 kr på totalen, og vil gi mer skjerm for pengene totalt sett...

Lenke til kommentar
Du er sprø :tease:         Du kan ikke likegodt kjøpe en 24 tommer til meg også? Du er GARANTERT millionær ;)            Men hvor får du G71 brikker nå?

5443629[/snapback]

jeg sparer kanskje ?

Legg vekk 1500 kr hver eneste måned i 3 år... så skal vi se hva du kjøper for noe.... :whistle:

Har ikke mer penger enn andre folk...

Men jeg synes jeg kan koste på meg det når jeg tross alt bruker så ekstremt mye tid forran den....

Du får ikke kjøpt G71 kortene før i februar... :ermm:

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...